وام ازدواج در سال 99 با چه شرایطی پرداخت می شود؟

لست سکند

براساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی، از ابتدای سال جاری تا 22 خرداد، ۹۲ هزار و ۴۵۰ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش 4.7 هزار میلیارد تومان به زوج های جوان پرداخت شده است.

به گزارش کاماپرس، با تصمیم کمیسیون فرهنگی مجلس در سال گذشته قرار شد که سقف فردی تسهیلات ازدواج از ۳۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان، افزایش یابد، اما با اجرای این طرح انتقاداتی درباره چگونگی پرداخت و بازپرداخت 7ساله به این وام وارد شد.

اغلب انتقادات مربوط به شرایط اخذ ضامن برای پرداخت این تسهیلات و سختگیری های روسای شعب بود، برهمین اساس بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده است، چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین امکان‌پذیر باشد.

دومین تسهیلاتی که بانک مرکزی برای زوجین فراهم کرده این است، چنانچه متقاضی اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دریافت کننده یارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌های مربوط به اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.

راز آسمان پایتخت

تسهیلاتی دیگر

همچنین اگر متقاضی دریافت ‌تسـهیلات ازدواج، کارمند رسمی ‌یا پیمانی ‌دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نـهـادها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد، کمیته‌امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهی تـعهدکسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـیش حقوق و حکم کارگزینی منوط به آن که مانده حقوق نامبرده کفایت کند، پذیرفته شده و نیازی به اخذ ضامن نیست.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، درراستای آسان سازی دریافت وام ازدواج، ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـــهـادها و مـوسسات عمومی (نظیرشهرداری‌ و بنیاد، کمیته امداد، هلال احمر)، کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و … امکان پذیر است.

همچنین ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر است یا ضمانت‌یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش حساب که به تأیید وتشخیص شعبه پرداخت‌کننده رسیده باشد و همچنین در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا) کافی است، ضمن اینکه سایر وثایق از جمله دریافت سفته، چک معتبر و سپرده های متقاضی و بستگان آنان هم قابل قبول است.

مرتبط با : بانک مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وام ازدواج در سال 99 با چه شرایطی پرداخت می شود؟

  1. سیامک گفته:

    دروغه!
    یک ضامن دروغه!
    منم توی تمامی خبرها و سایت بانک ها خوندم که یک ضامن میخواد برای هر نفر (مجموع دو نفر). اما وقتی رفتم بانک و فیش حقوقی ضامن رو که 5 میلیون خالص دریافتی داشت، گذاشتم جلوشون گفتن که این کمه و باید حداقل فیش 12 میلیونی بیاری یا دو تا ضامن بیاری!!
    من همین فیش 5 میلیونی رو با بدبختی و کلی خواهش و تمنا و به عالم و آدم رو انداختن گرفتم! از کجا فیش حقوقی 12 میلیونی گیر بیارم آخه؟ لطفا نجومی بگیر ها رو معرفی کنید که بلکه از اونا بتونیم فیش بگیریم!!!
    رفتم شعبه رو عوض کردم، چون اکثرا می گفتن (فلان) شعبه سخت میگیره برو یه شعبه (دیگه)، اما وقتی رفتم شعبه (دیگه) بهم گفت اصلا مبلغ فیش ضامن مهم نیست، شما باید نفری 2 ضامن بیارید. یعنی مجموعا 4 ضامن!!!!

    دروغه!
    یک ضامن دروغه!
    فقط جنبه ی نمایش تبلیغاتی داره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز