وام ارزان قیمت جدید برای حمایت از مستاجران

لست سکند

بنا به اعلام متولی بخش مسکن و براساس تازه ترین سیاست وزارت راه و شهرسازی، قرار است که وام ارزان قیمت به مستاجران پرداخت شود.

به گزارش کاماپرس، با شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل، فشارهای اقتصادی وارده به مستأجران افزایش چشمگیری داشت بنابراین دولت تصمیم به حمایت از آنها گرفت یکی از این اقدامات، تمدید قراردادهای اجاره با همان شرایط قبلی و بدون افزایش نرخ اجاره بها بود.
در ادامه سیاست حمایت از مستاجران، وزیرراه وشهرسازی، اعلام کرد که قرار است برای نرخ رشد و اجاره بها یک ضوابطی تعیین کرده و صندوقی برای حمایت از مستاجران فعال شود. منابع این صندوق از محل تسهیلات کرونا خواهد بود و به صورت وام ارزان قیمت برای ودیعه به مستاجران داده می‌شود.
محمد اسلامی ادامه داد: امیدواریم مصوبات اولیه این پیشنهادات در نیمه اول تیرماه حاصل شود و البته بانک مرکزی با ارایه بخشی از منابع مورد نیاز در قالب تسهیلات موافقت کرده است.

ازار اجاره داری حرفه ای درراه است

اسلامی که در یک برنامه تلویزیونی حضور داشت، با بیان اینکه سیاست دیگر دولت راه اندازی اجاره داری حرفه‌ای در بازار مسکن است، گفت: شرکت‌هایی با ارایه زمین‌های مناسب می‌توانند نسبت به ساخت واحد مسکونی مناسب اجاره اقدام کنند و نهادهایی مانند شهرداری، خیرین مسکن ساز، شهرک‌های صنعتی و… می‌توانند وارد این پروژه شوند، پیش از این تجربه خانه‌های سازمانی را داشته‌ایم و این پروژه هم می‌تواند مانند خانه‌های سازمانی عمل کند.

راز آسمان پایتخت

او با اشاره به اینکه این سیاست برای میان مدت در نظر گرفته شده است، گفت: ظرف دو سال می‌توانند واحدهای مورد نیاز را وارد مدار کنند.
اسلامی همچنین اظهار کرد: التهابات مسکن اساسا متاثر از عرضه و تقاضا نیست بلکه به هجوم نقدینگی به بازار و متاثر از بازار ارز است و همواره تحت تاثیر نرخ ارز و طلا بوده است ودر مقطع زمانی اخیر قابل مقایسه با دوره‌های قبلی نیست.
وزیرراه و شهرسازی ادامه داد: در حالی که دوران رکود معاملات است صرفا به دلیل تجدید ارزیابی‌ها شاهد این التهابات بازار مسکن شده‌ایم و قیمت‌ها واقعی نیست و به دلیل حفظ ارزش سرمایه، قیمت مسکن افزایش یافته است.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وام ارزان قیمت جدید برای حمایت از مستاجران

  1. سجادحسن زاده گفته:

    با سلام آیا به مستآ جرانی که کد رهگیری ندارند وسالهاسن باقولنامه خانه اجاره کرده اند هم وام تعلق خواهد گرفت درغیر اینصورت تکلیفشان چیست ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز