واله به دنبال راه حلی برای استفاده از سد زینگو

شرکت «واله اس.آ» در حال برطرف کردن محدودیت‌ها در منطقه میناس گرایس، نزدیکی سد زینگو، برای عبور و مرور قطارها است.

به گزارش کاماپرس، به نقل از بلومبرگ، مجموعه واله اس.آ در حال بررسی استفاده از قطارهای کنترل از راه دور در نزدیکی سد باطله بوده که به گفته مقامات برزیلی به دلیل گسست این سد، احتمال سقوط قطار همواره وجود دارد. بنا به اظهارات شخصی آشنا با این طرح که خواسته نامش فاش نشود، حدودا 60 روز اجرایی شدن این راه حل برای واله زمان‌بر است.

با توجه به گفته شرکتی مستقر در ریودوژانیرو به سوالات خبرنگاران، مجموعه واله در حال بررسی گزینه‌های دیگر به منظور حرکت قطار منطقه برای حمل و نقل مواد تولیدی و اشخاص بوده، در حالی که دومین تولید کننده سنگ آهن جهان در اثر سقوط دو سد مرگبار در طی شش سال گذشته خسارات زیاد و میلیاردها دلار غرامت به خانواده قربانیان پرداخت کرده است. یکی از این سدها، سد باطله برومادینیو در ایالت میناس گرایس بوده که فرو ریختن آن منجر به کشته شدن 270 نفر در سال 2019 شد.

بنا بر اعلام مقامات میناس گرایس خطر گسستن سد زینگو موجود بوده و به همین دلیل ساکنان محلی پیش از این، از منطقه تخلیه شدند. اما کارگران همچنان در منطقه بوده که این امر موجب مداخله مقامات کارگری در ماه گذشته شد و واله در این خصوص با مقامات اختلاف نظر دارد.

قطارهای کنترل از راه دور؛ راه حل مشکل سدهای باطله

آریاک سفر

به گفته مارکوس هنریکه دا سیلوا جونیور، بازرس و ناظر بر کار منطقه‌ای میناس گرایس، که در بازرسی از سد نقش داشته، قطارهای کنترل از راه دور راه حل این مشکل هستند. با توجه به بیانات سیلوا جونیور، راه‌حل‌های مهندسی برای ارتقای ایمنی سد و اجرای آن احتمالا به زمان بیشتری نیاز دارد. در همین خصوص درخواست واله برای تعلیق جزئی محدودیت‌ها در حال بررسی است.

اخیرا مجموعه واله حمل و نقل ریلی به یکی از کارخانه‌های مجاور سد را متوقف کرده و این امر موجب اثر گذاری بر 33 هزار تن تولید روزانه این شرکت شده است. همچنین برخی از نقاط دسترسی به معدن آلگریا نیز بسته شده و این امر هم 7 هزار و 500 تن میزان تولید روزانه واله را به خطر انداخته است.

به طور کلی محدودیت‌های موجود تردد در نزدیکی سد، به صورت بالقوه میزان فعالیت کارخانه فولاد جیردآاو اس.آ، که میزان تولید آن‌ها وابسته به زغال سنگ بوده، را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته فعالیت این کارخانه به دلیل ذخایر فعلی زغال سنگ آن هنوز تحت تاثیر قرار نگرفته، اما آن‌ها با دقت ادامه وضعیت را بررسی و کنترل می‌کنند.

مرتبط با : والی اس ای
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز