هیوندای و کیا گران شدند

شرکت پوسکو، بزرگ‌ترین فولاد ساز کره جنوبی، با شرکت هیوندای موتور و کیا به توافق رسیده تا قیمت هر تن فولاد خودرو را به 50 هزار وون، معادل 45 هزار دلار، افزایش دهند. هدف از این افزایش قیمت، جبران هزینه افزایش یافته تولید سنگ آهن برای فولاد سازان است. سنگ آهن یکی از مواد اولیه اصلی مورد استفاده در تولید فولاد به شمار می‌رود.

به گزارش کاماپرس، به نقل از برخی از متصدیان بازار خودرو کره، دوشنبه هفته گذشته، فولاد سازان کره جنوبی برای اولین بار در چهار سال اخیر قیمت فولاد خودروهای خود را بالا بردند. برخی معتقدند که این امر سبب رشد سود خالص خودروسازان کره‌ای خواهد شد. به این دلیل که قیمت محصولات گروه‌های خودروسازی افزایش پیدا کرده و بخش عمده‌ای از افزایش قیمت مواد اولیه به مشتریان این محصولات منتقل می‌شود.

در 28 مه امسال قیمت هر تن سنگ آهن به 190/15 دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که معادل 97/09 دلار بوده افزایش قیمت زیادی محسوب می‌شود. با توجه به افزایش قیمت‌‌ها، شرکت هیوندای استیل با فروش ورق‌های فولادی به خودروسازان مطرح کره، یعنی هیوندای و کیا، حدود 30 درصد از میزان فروش کلی خود را به عنوان سود حاصله به دست می‌آورد.

چگونگی سود آور شدن شرکت‌های فولادی کره‌ای

آریاک سفر

همزمان با افزایش قیمت ورق‌های فولادی، مجموعه هیوندای استیل به دنبال انجام مذاکره با سه شرکت بزرگ کشتی سازی شرکت مهندسی دریایی و کشتی سازی دوو، مجموعه کشتی سازی و فراساحلی کره و شرکت صنایع سنگین سامسونگ است. این مجموعه بر اساس آمار و ارقام منتشر شده طی سه ماهه منتهی به 31 مارس، سود خالص 219/9 میلیارد وونی به دست آورده که این میزان سود باعث جبران ضرر 115/4 میلیارد وونی شرکت مذکور در سال گذشته شد.

طبق اعلام شرکت پوسکو سود خالص سه ماهه نخست این شرکت در سال جاری به مبلغ 1/13 میلیون وون، معادل 162 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، رسید. به نظر افزایش یاد شده عمدتا ناشی از تقاضای قوی در میان بهبود اقتصاد جهانی بعد از پایان همه گیری ویروس کرونا باشد. همچنین این شرکت نیز با سه مجموعه ذکر شده سازنده کشتی در مورد قیمت ورق‌های ضخیم فولادی به توافق جداگانه‌ای رسیده است.

گروه هیوندای موتور یک ابر شرکت خوشه‌ای، کره‌ای چند ملیتی بوده که در زمینه خودروسازی، خدمات مهندسی، فولادسازی، استخراج معادن و ترابری ریلی و ارائه انواع خدمات بیمه‌ای مرتبط با حوزه خاص خود فعالیت می‌کند. این مجموعه دومین خودروساز بزرگ آسیا و پنجمین خودروساز بزرگ جهان از لحاظ فروش است.

مرتبط با : هیوندای
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز