هیجان مدیران ناسا از آخرین دستاورد بر روی سطح مریخ (فیلم)

ناسا مریخ
لست سکند

اداره کل ملی هوانوردی و فضایی امریکا ناسا با به پایان رساندن تمام اقدامات لازم و اولیه، بالگرد Ingenuity اولین پرنده ساخت بشر بر روی مریخ را امروز صبح، 19 آوریل، برای اولین بار به پرواز در آورد.

به گزارش کاماپرس، اگرچه این پرواز ساعاتی پیش انجام شده، اما اطلاعات مربوط به نحوه پرواز پس از چند ساعت به زمین مخابره شده است و در آینده نزدیک ناسا پخش اطلاعات بیشتری را منتشر خواهد کرد.

به گفته ناسا Ingenuity می بایست 10 فوت (3 متر) از سطح مریخ بالا برود و به مدت 30 ثانیه در آن نطقه معلق باشد. این در حالی بود که دوربین های مریخ نورد Perseverance این تلاش تاریخی را از فاصله دور ثبت کرده اند. لازم به ذکر است که بالگرد Ingenuity که به مریخ نورد Perseverance متصل شده بود در سال 2020 به سمت مریخ پرتاب شد. تمرکز اصلی این ماموریت، تجزیه و تحلیل و آزمایش پرواز روی سطح مریخ است. این بالگرد 85 میلیون دلاری سازه ای بسیار کوچک است و 1.8 کیلوگرم وزن دارد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود که اولین پرواز در تاریخ 11 آوریل انجام شود، اما پس از آنکه مهندسین ناسا هنگام انجام تست های قبل از پرواز به یک مشکل نرم افزاری برخورد کردند، این رویداد به تعویق افتاد.

راز آسمان پایتخت

ناسا مریخ

ماموریت های ناسا برای ارزیابی فرود انسان بر روی سیاره سرخ

مدیران ناسا پیشتر گفته بودند اگر پرواز امروز موفقیت آمیز باشد، Ingenuity پروازهای طولانی تری را بر فراز دهانه Jezero، جایی که Perseverance در 18 فوریه 2021 در آنجا فرود آمد، انجام می دهد. قرار است این بالگرد کوچک در حین پرواز، از سطح مریخ عکس برداری کرده و داده های محیطی و مکان یابی ایستگاه پایه که به ارتباط آن با مرکز کنترل ماموریت در زمین کمک خواهد کرد را جمع آوری کند.

مریخ نورد Perseverance برای انجام اکتشاف در منطقه دهانه Jezero در نظر گرفته شده است. مریخ نورد وظایف نسبتاً بلند پروازانه ای در جمع آوری نمونه ها، جستجوی علائم حیات میکروبی در گذشته، ارزیابی زنده ماندن و آماده شدن برای فرود انسان در مریخ را دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز