هنگام خرید لاستیک به این نکات توجه کنید

فاکتورهای زیادی در هنگام خرید لاستیک برای رانندگان اهمیت دارد. بعضی‌ از این فاکتورها برای برخی افراد در اولویت اول و بعضی دیگر کم اهمیت‌تر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لاستیک و تایر، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس قصد دارد طی این نوشتار و مطالب بیشتر، به بررسی اساسی  فاکتورهای بپردازد که در هنگام خرید لاستیک مهم هستند؛ باید توجه داشت که برخی از این عوامل با یکدیگر همبستگی دارند و بهتر است به طور همزمان مورد توجه قرار بگیرد.

بودجه خرید لاستیک

می‌توان مهم‌ترین عامل مد نظر بسیاری از رانندگان را میزان بودجه‌ای که می‌خواهند برای خرید لاستیک اختصاص بدهند، در نظر گرفت. بهتر است پیش از اقدام به خرید، حداقل و حداکثر بودجه قابل پرداخت را مد نظر قرار داد. این نکته باعث جلوگیری از سردرگمی در هنگام مواجهه با بازه‌های قیمتی متفاوت خواهد شد.

کاربرد لاستیک

توجه به نیاز و انتظارات از تایر ماشین، یکی دیگر از عوامل مهم در هنگام خرید لاستیک است. استفاده از ماشین در مسیرهای آفرود، جاده‌های شهری، مسابقات اتومبیلرانی و… هرکدام لاستیک مخصوص خود را می‌طلبد. برای بیشتر رانندگان، انتخاب یک لاستیک همه‌جارو بسیار به صرفه‌تر است.

آریاک سفر

تعداد تایرهای مورد نیاز

رانندگانی که قصد دارد تنها یک یا دو لاستیک خودروی خود را تعویض نمایند بهتر است تایرهای جدید را مشابه سایر لاستیک‌ها و یا مشابه تایر مقابل روی همان اکسل خریداری کنند منظور از این شباهت، هم‌مانندی از لحاظ برند و مدل است. دلیل این امر، تفاوت در میزان صدای تولید شده توسط تایرها، میزان خشکی یا نرمی برندهای مختلف و تفاوت در الگوی سایش است.

آب و هوای محل رانندگی

با توجه به آب و هوای محل سکونت، بهتر است تایرهای مناسب همان شرایط برای خودرو خریداری شود. در ایران، با توجه به شرایط آب و هوایی متعادل و قیمت زیاد لاستیک، انتخاب تایرهای چهارفصل گزینه مناسبی است.

انقضای لاستیک

شرکت‌های تولیدکننده لاستیک، تاریخ انقضا را روی بسته‌بندی تایر درج می‌کنند. این تاریخ به استفاده یا عدم استفاده از لاستیک وابسته نیست و زمانی که انقضای آن فرا برسد، استفاده از لاستیک بسیار خطرناک است.

در جدول زیر قیمت روز خرید لاستیک در مدل‌ها و سایزهای متفاوتی قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : همپا
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز