همگام با تکنولوژی آزمایشگاهی روز دنیا

با گسترش دنیای دیجیتالی در دنیای مدرن، تبدیل نمونه‌های شیشه‌ای میکروسکوپی به نمونه‌های دیجیتال اهمیت ویژه‌ای یافته است اما همیشه چالش‌هایی مثل مقرون به صرفه نبودن دستگاه‌ها و روش‌های اسکن پیش روی اسکن لام‌های میکروسکوپی بوده است.

چیزی تا شروع نمایشگاه اینوتکس 2021 نمانده است، امسال شرکت پرنوآ با مدیریت محمدجواد زمانی، سامانه اسکن لام میکروسکوپی و سامانه آنلاین میکروسکوپ مجازی تعاملی را معرفی می‌کند تا راه‌حلی برای برخی چالش‌های مذکور باشد. کاماپرس در ادامه به معرفی این شرکت و دستاوردهایش می‌پردازد؛

پرنوآ، پرتویی از آسمان علم

شرکت پرتو نور آسمان یا به اختصار پرنوآ فعالیت خود را از سال 1397 در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز کرد و با بهره گیری از تیمی متخصص در حوزه پردازش تصویر و علوم آزمایشگاهی، پس از دو سال تحقیق و پژوهش در رابطه با ابعاد مختلف تکنولوژی و بازار محصولات و روش‌های موجود در اسکن نمونه‌های مختلف، دو محصول با استانداردهای جهانی را به بازار عرضه کرد. این دو محصول همان سامانه اسکن لام میکروسکوپی و سامانه آنلاین میکروسکوپ مجازی تعاملی هستند.

شرکت پرنوآ با استفاده از تکنولوژی پردازش تصویر، موفق به طراحی و ارائه این نرم افزار تحت ویندوز شده است که با اتصال به دوربین میکروسکوپی، امکان ساخت لام‌های دیجیتال با ابعاد دلخواه را فراهم می‌کند تا کاربران به راحتی و با قیمتی مناسب نمونه‌های شیشه‌ای میکروسکوپی را به نمونه‌های دیجیتال تبدیل کنند.

آریاک سفر

امتیاز کاری که پرنوآ انجام داده است این است که نیاز به ایجاد یا تغییر هیچ زیرساختی نداشته است و صرفا میکروسکوپ‌های مرسوم هستند که نقش اصلی را در این روش ایفا می‌کنند. با سامانه آنلاین میکروسکوپ مجازی تعاملی نیز کاربران می‌توانند لام‌های دیجیتال را بارگذاری کنند و از هر نقطه جهان به آن دسترسی داشته باشند.ماموریت پرنوآ در ابتدای تاسیس گسترش خدمات دارای ارزش افزوده بالا و در سطح جهانی، در زمینه تخصصی تصویربرداری و پردازش تصاویر میکروسکوپی با بهره‌گیری از علوم و تکنولوژی‌های روز دنیا مانند هوش مصنوعی بوده است. در راستای این اهدف، پرنوآ تاکنون وبینارها و جلسات رایگان بسیاری را برگزار کرده است تا در کنار فعالیت‌های تخصصی، جایگاه تکنولوژی‌های نوین در علوم میکروسکوپی را فرهنگ‌سازی کند و محققین و کاربران ایرانی را همپای پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا قرار دهد.

لام دیجیتال که اصلی‌ترین محصول این شرکت است هم بدین جهت معرفی شده است تا کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی و سرعت و ایجاد عدالت آموزشی را به دنبال داشته باشد.

پرنوآ همچنین تاکنون توانسته است نمایندگی انحصاری شرکت میکروویژنر آلمان را به عنوان یک شریک تجاری کسب کند و موفق به عضویت در زیست بوم خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شود. این شرکت دانش بنیان در نمایشگاه‌های مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران و هفته پژوهش نیز حضور داشته است.

آینده و چالش‌های آن

برنامه پرنوآ برای آینده در عبارت کلیدی «ورود به بازارهای جهانی» خلاصه می‌شود. این شرکت درصدد است با همکاری شرکای خارجی و تخصص نخبگان داخلی، خدمات و محصولاتی را به بازار عرضه کند تا موجب حیرت مخاطبان شود و تاثیر مثبتی در ابعاد مختلف زندگی همگان داشته باشد. این کار به ارتقا جایگاه علمی ایران در دنیا، کمک شایانی خواهد کرد.البته چالش‌هایی هم پیش روی این شرکت دانش‌بنیان وجود دارد، در وهله اول مشتریان و مخاطبینش با این تکنولوژی آشنایی ندارد و در وهله دوم، نداشتن دید صحیح نسبت به این موضوع.

حل این چالش‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش ویژگی‌های شگرف لام دیجیتال است تا لااقل بخش کوچکی از جامعه با این تکنولوژی همراه شوند و به جا انداختن آن سرعت ببخشند.

مرتبط با : پرنوآ
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “همگام با تکنولوژی آزمایشگاهی روز دنیا

  1. امیر گفته:

    سلام.
    من محصولات این شرکت رو از نزدیک دیدم و دارم استفاده میکنم.
    واقعا عالی هستن.
    خدا قوت حسابی یه مهندس زمانی و همکارانشون.

  2. حامد گفته:

    اینکار در ایران خیلی جدیده و و من به شخصه خیلی دنبال این بودم ببینم کدوم آزمایشگاهها لام پاتولوژی رو اسکن میکنند به شکلی که بیمار هم بتونه بهش دسترسی داشته باشه.
    لام رو اگر اسکن نکنی به هزار مکافات باید کارت شناسایی بذاری و ببری این آزمایشگاه و اون آزمایشگاه و کلی زمان بذاری و اعصابت خورد بشه.
    این اخبار رو به گوش مسئولین آزمایشگاهی برسونید که یک کم به روز بشن
    وگرنه ماها که اکی هستیم

  3. یاس گفته:

    سلام. خداقوت میگم بهشون
    کارشون بی نظیره. بخصوص بعد از خرید خیلی مزاحمشون شدیم.
    همکارانی ک ازمایشگاه دارند، یه لحظه هم شک نکن تو خریدش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز