همکاری چین و اروپا در صنعت خودروسازی

این روزها صنعت خودرو چین به سبب معرفی محصولات جدید و پیشرو همچنین همکاری و خرید برندهای مطرح اروپایی به خبرسازترین صنعت خودروسازی جهان تبدیل شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از اکوایران، صنعت خودرو چین پیش از این بسیار پرکار بوده ولی خوشنامی کسب نکرده بود تا آنکه چندیست وارد مراحل جدیدی از پیشرفت شده که از آن‌ها می‌توان خرید کمپانی‌های بزرگ اروپایی و همکاری در تولید و مونتاژ آن را نام برد.

همکاری چین و اروپا در صنعت خودروسازی چگونه خواهد بود؟

به تازگی نیز گروه خودروسازی جیلی که چهارمین خودروساز بزرگ چین به شمار می‌رود قرار است یک شرکت مشترکی را با رنو تاسیس کند که سهم هر کدام از خودروسازها 50 درصد خواهد بود.

گفتنی است که طراحی و تولید قوای محرکه درون سوز و هیبریدی به صورت مشترک توسط این دوخودروساز تولید خواهد شد و قرار است این شرکت تازه تاسیس قوای محرکه محصولات جدید برندهایی همچون رنو، نیسان، ولوو، جیلی، میتسوبیشی و داچیا که همگی زیرمجموعه گروه رنو و جیلی هستند را تامین کند.

آریاک سفر

البته این شرکت تازه تاسیس همچنین قصد دارد که در برنامه بلند مدت خود قوای محرکه دیگر خودروسازهای جهان را نیز تامین کند و قرار نیست تامین قطعات فقط مختص محصولات این دو گروه خودروسازی باشد.

جالب است که رنو و جیلی در بازار ایران حضور پررنگی داشتند ولی نهایت و حاصل همکاری با خودروسازی‌های داخلی، مونتاژ محصولات بدون انتقال دانش فنی تولید قطعات بود.

گفتنی است در حالی‌که صنعت ایران برای پیدا کردن یک پیشرانه برای ال 90 ملی تلاش می‌کند، صنعت خودرو چین بزرگترین قرارداد تاریخ خود را که همکاری با اروپایی‌ها هست را امضا کرده است.

پیشرفت چین در زمینه تکنولوژی و دانش فنی سبب شده تا اروپایی‌ها در این سطح با آن‌ها همکاری کنند. پیشرفتی که اثری از آن را نیز نمی‌توان در صنعت خودرو ایران دید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز