K132 ایران خودرو به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود

مدیرعامل ایران خودرو از همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه سازان برتر کشور در تولید محصول جدید این شرکت که از آن تحت عنوان K132  نام برده می شود، خبر داد.

به گزارش کاماپرس، بنا به اعلام مسئولان ایران خودرو، پروژه K132 با وجود مشارکت طرف فرانسوی در نهایت به نام پژو ۳۰۱  رونمایی نمی شود و محصول نهایی کاملا متفاوت از خودروی تولیدشده توسط خودروساز فرانسوی است. بر این اساس، پروژه ایران خودرو K132 که زمستان سال 98 اخبار آن منتشر شد دارای سازه ملی جدید طراحی شده توسط متخصصان داخلی و با اجزای متفاوت در ساختار پلتفرم نسبت خودروی مشابه فرانسوی است.خودرویی که زمستان سال گذشته رونمایی شد نسخه اولیه K132 ایران خودرو بوده و هنوز نسخه نهایی این سدان به بازار عرضه نشده است.

K132 ایران خودرو زمستان به بازار می آید

بر اساس وعده مسئولان ایران خودرو این خودرو زمستان 99 رسما وارد بازار خودروی کشور خواهد شد. ببنا به اعلام ایکو پرس، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو طی بازدیدی از شرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو گفت: «محصول پروژه `k132 ، ثمره همکاری شرکت‌های دانش بنیان و قطعه سازان برتر داخلی است و تولید برخی از قالب‌های قطعات آن با کیفیت بالایی درشرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو در دستور کار قرار گرفته است.»

مقیمی با تاکید بر توانمندی های این شرکت افزود: شرکت قالب های  صنعتی  ایران خودرو برای توسعه بازار خودرو محدودیت ندارد و می‌تواند دانش فنی خود را در حوزه قالب سازی به دیگر صنایع انتقال دهد.مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: تمرکز بیش تر شرکت قالب های صنعتی بر اجرای پروژه های تعریف شده در سال «جهش تولید» باشد.

آریاک سفر

وی با اذعان به این که شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو باید توان توسعه داشته باشد، افزود: این شرکت فقط به مشتری خاصی به نام ایران خودرو تکیه نکرده و حوزه کاری خود را گسترش دهد.مقیمی با تاکید بر بهینه سازی هزینه ها در سرلوحه برنامه های گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با رعایت این اصل و همکاری شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان گام های موثری برای تولید محصول با کیفیت برخواهیم داشت.

 

 

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز