همه چیز درباره خرید میناکاری روی مس

لست سکند

میناکاری روی مس یا مس و پرداز یکی از هنرهای اصیل دستی ایرانی است که هم به‌ عنوان هدیه‌ای نفیس و ارزشمند و هم به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل از محبوبیت بسیار بالایی در میان ایرانیان برخوردار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع دستی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، میناکاری شامل نقش و نگارهای ظریف و چشم‌نوازی است که بر روی انواع فلز مانند طلا، نقره، مس، برنج، آهن، ورشو و غیره اجرا می‌شود. با وجود این، میناکاری روی مس با توجه به قابلیت انعطاف و فرم‌پذیری بالای این فلز، بسیار رایج و پرکاربرد است. از مزیت‌های خرید محصولات میناکاری روی مس ، قیمت مقرون به صرفه این فلز و طول عمر بالای آن است. کاماپرس در ادامه به معرفی محصولات میناکاری روی مس و راهنمای خرید آن می‌پردازد.

میناکاری روی مس چیست؟

میناکاری هنر طراحی نقش و نگارهای ظریف با رنگ‌های آبی، لاجوردی و فیروزه‌ای بر روی محصولات و ظروف گوناگون است. خاستگاه این هنر منحصر به فرد شهر اصفهان بوده و قدمتی نزدیک به پنج هزارسال دارد.

هنر میناکاری بر روی یک متریال پایه که معمولا انواع فلز یا سفال است، صورت می‌گیرد. فلز مس یکی از متریال‌های پرکاربرد و رایج در ساخت و تولید میناکاری است، چرا که این فلز موجب افزایش مقاومت و کیفیت محصولات میناکاری می‌شود. اجرای میناکاری روی مس به هنر مس و پرداز شهرت داشته و از آن در تولید انواع ظروف نیز استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

محصولات میناکاری روی مس

میناکاری روی مس قابلیت اجرا بر روی محصولات متنوعی از جمله انواع ظروف، لوازم تزئینی و دکوری مانند ساعت و حتی زیورآلات را دارد. دو نمونه از محبوب‌ترین آثار مس و پرداز در ادامه معرفی شده است؛

بشقاب میناکاری روی مس

بشقاب میناکاری روی مس غالبا به شکل بشقاب‌های تزئینی با یک پایه پلاستیکی مقاوم به شکل دیوارکوب یا رومیزی برای قرار دادن در کنسول، بوفه و غیره استفاده می‌شود. بشقاب میناکاری روی مس با توجه به استفاده از مس در تولید آن، در عین زیبایی و چشم‌نواز بودن از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است؛ از این رو گزینه بسیار مناسبی برای هدایای تبلیغاتی سازمانی و حتی ساخت تندیس میناکاری برای شرکت‌ها و کسب و کارها است.

گلدان میناکاری روی مس

گلدان میناکاری روی مس به عنوان یک وسیله دکوراتیو و تزئینی در منزل و حتی محل کار برای نگهداری گل‌ استفاده می‌شود. گلدان میناکاری روی مس غالبا به شکل ست دوتایی گلدان، ست گلدان و بشقاب میناکاری، ست گلدان و ترمه و دیگر انواع پک صنایع دستی تولید و عرضه می‌شود. از گلدان میناکاری مس و پرداز در سایزها و طرح‌های مختلف و حتی در غالب تندیس می‌توان به عنوان هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان‌قیمت استفاده کرد.

مس و پرداز مرغوب و عوامل موثر بر قیمت آن

محصولات میناکاری روی مس با کیفیت‌ها و قیمت‌های متنوعی در بازار موجود هستند، با وجود این، بهتر است در هنگام خرید با ویژگی‌های یک محصول میناکاری مرغوب که غالبا بر روی قیمت آن اثرگذار است، آشنا باشید. برخی از این ویژگی‌ها در ادامه آمده است؛

 وزن محصول

در هنگام خرید حتما توجه کنید که وزن محصول موردنظر خیلی سبک نباشد. چرا که یکی از عوامل موثر در کیفیت محصول مس و پرداز، وزن مس و ضخامت ورقه‌های مسی که هرچقدر بالاتر باشد از دوام و مقاومت بیشتری برخوردار است. طبیعتا این مسئله بر روی قیمت میناکاری روی مس نیز موثر است.

 پرداخت محصول

میناکاری روی مس باکیفیت معمولا توسط استادکاران متخصص و حرفه‌ای ساخته می‌شود که در هنگام پرداخت و طراحی نقوش بر روی محصول دقت بسیاری به خرج می‌دهند. از این رو مس و پرداز باکیفیت دارای خطوط منظم، تمیز و با رنگ‌های هماهنگ است. این محصولات معمولا قیمت بالاتری دارند.

سطح صاف و براق

استادکاران پس از طراحی نقوش میناکاری بر روی مس ، آن را برای مدت زمان مشخصی درون کوره قرار می‌دهند تا رنگ‌های آن تثبیت شود. اگر محصول بیش از زمان موردنیاز درون کوره بماند، لعاب آن سوخته و نه تنها دچار ترک‌خوردگی می‌شود، بلکه سطح آن نیز دیگر شفافیت لازم را نخواهد داشت. مرغوبیت پخت رنگ‌های میناکاری روی مس موجب افزایش کیفیت محصول و بالتبع قیمت آن خواهد شد.

نگهداری محصولات میناکاری روی مس

ورقه‌ مس، فلزی بسیار باکیفیت و مقاوم بوده و از طول عمر بالایی برخوردار است. با وجود این برای حفظ زیبایی و افزایش عمر مفید محصولات میناکاری روی مس ، رعایت برخی نکات ضروری است. از جمله این نکات می‌توان به استفاده از آب ولرم و اسفنج برای شستشوی ظروف و جلوگیری از قرارگرفتن آن‌ها در معرض حرارت بالا اشاره کرد.

قرار گرفتن ظروف میناکاری بر روی یکدیگر بدون حائلی مانند پارچه یا فوم می‌تواند موجب از ورود آسیب به لعاب آن‌ها و خط خوردگی شود. ضمن این‌که اگر بخشی از میناکاری از سطح ظروف مسی جدا شد، در اولین فرصت آن را برای ترمیم نزد افراد متخصص ببرید، چرا که ممکن است به مرور دیگر بخش‌های ظرف نیز آسیب ببیند.

خرید میناکاری روی مس از بازار هدیه

بازار هدیه به عنوان یک مجموعه معتبر و باسابقه، در راستای ارتباط بهتر با مشتریان و تسهیل خرید محصولات صنایع دستی، به شکل آنلاین و اینترنتی به ارائه کلیه محصولات صنایع دستی ایرانی از جمله میناکاری روی مس می‌پردازد.

بازار هدیه تمامی محصولات خود را بدون واسطه و به شکل مستقیم عرضه می‌کند؛ از این رو خرید صنایع دستی از فروشگاه بازار هدیه با قیمتی مناسب و کاملا منصفانه امکان‌پذیر است. با خرید میناکاری روی مس از بازار هدیه می‌توانید از مزیت تخفیف ویژه برای خرید عمده نیز بهره‌مند شوید. خرید از بازار هدیه تنها به فشردن چند کلیک از دو طریق وبسایت و اپلیکیشن این مجموعه امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : بازار هدیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “همه چیز درباره خرید میناکاری روی مس

  1. پردیس رضایی گفته:

    بهترین راه برای یادگیری هنر خرید میناکاری دست کم یک تمرین دقیق است. ممکن است در ابتدا طرح خود را صحیح نکشید، اما از این اشتباهات یاد بگیرید. به خودتان فرصت بدهید و با صبر و تمرکز خلاقیتتان را بهبود ببخشید. ادامه دهید و همیشه بهتر شوید.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    میناکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز