همه آنچه می‌خواهید درباره پوشاک ماکسیم بدانید

لست سکند

پس از انقلاب 1357 و ترک ایران توسط بسیاری از شرکت‌های خارجی، جای پوشاک باکیفیت با قیمت مناسب تولید ملی در داخل کشور خالی ماند. البته همین موضوع سبب شد راه برای واردکنندگان ماشین‌آلات و تکنولوژی به‌روز و پیشرفته تولید پوشاک باز باشد تا با استفاده از آن‌ها، نام تولید پوشاک داخلی را زنده نگه دارند و مدهای جهانی را با فرهنگ ایرانی تطبیق دهند. یکی از این برندها که در همان سال‌های ابتدایی پس از انقلاب شروع به کار کرد، برند پوشاک ماکسیم بود.

کاماپرس، قصد دارد تا بیان 9 نکته به معرفی این شرکت برای فعالان صنعت پوشاک و علاقه‌مندان به مد بپردازد؛

1. پوشاک ماکسیم در سال 1359 توسط محمد اعتماد با شراکت احمد عبدلی تاسیس شد. اعتماد، زاده‌ی سال 1315 در اهواز است که کار خود را با خبرنگاری در بخش آگهی‌های روزنامه کیهان شروع کرد. او سپس شرکت تبلیغات کسری را راه‌اندازی کرد که در سال 1357 با سقوط وضعیت آگهی‌ها فعالیتش پایان یافت. پس از آن اعتماد و شریکش تصمیم به تاسیس شرکتی با نام ایران بونایتد و برند ماکسیم‌گستر گرفتند.

2. در سال 1361 اولین کارگاه ماکسیم شروع به کار کرد. آن‌ها ابتدا با وارد کردن ماشین‌آلات مخصوص تریکوبافی می‌کردند اما به مرور پیراهن، شلوار و کت و شلوار را به محصولاتشان اضافه کردند. در حال حاضر تنوع محصولات ماکسیم در حدی است که می‌توان از جوراب تا پالتو مطابق با هرسلیقه‌ای را در میان آن‌ها یافت.

3. ماکسیم، اولین فروشگاه زنجیره‌ای لباس در ایران است و چیزی که باعث توسعه این برند در سال‌های ابتدایی فعالیت شد، رفتن برندهای خارجی از ایران و نداشتن رقیب بود.

راز آسمان پایتخت

4. هر محصول تولیدی در ماکسیم، کارگاه مخصوص به خود را دارد، همچنین اجناس وارداتی این شرکت از نمایشگاه‌های بین‌المللی لندن، ترکیه، اسپانیا و ایتالیا تهیه می‌شوند اما غالبا از ترکیه وارد می‌شوند.

5. شرکت ماکسیم، سالانه با تعداد زیادی شرکت دولتی و خصوصی قرارداد می‌بندد و پوشاک پرسنل این شرکت‌ها را تامین می‌کند؛ در حال حاضر ماکسیم، پیمانکار انحصاری «ایران ایر» است و لباس کاپیتان‌ها، مهمانداران و سایر خدمه را تامین می‌کند.

6. در سال 1392 وزارت صنعت، معدن و تجارت ماکسیم را به عنوان یک شرکت زنجیره‌ای معرفی کرد و این شرکت به عضویت اتحادیه پوشاک تهران درآمد، همچنین ماکسیم عضو اتحادیه کشوری پوشاک و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز هست.

7. پوشاک ماکسیم 24 شعبه اختصاصی آقایان و سه شعبه مخصوص خانم‌ها در سطح کشور و در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، همدان و رشت دارد. دفترمرکزی این شرکت در بلوار میرداماد تهران قرار دارد. جالب این که تمامی محصولات برند ماکسیم دارای خود مخصوص قیمتی یکسان هستند و در تمامی شعبه‌ها به یک قیمت فروخته می‌شوند.

8. برند پوشاک ماکسیم علی‌رغم نداشتن فروش اینترنتی، بخشی را با نام پرو مجازی در سایت خود راه‌اندازی کرده است، علاقه‌مندان می‌توانند سایز خود را در این بخش وارد کنند تا برای آن‌ها تک‌دوزی شود.

9. همچنین این برند 3 ماه در طول سال را جشنواره برگزار می‌کند و به مشتریان خود کارت تخفیف هدیه می‌دهد.

مرتبط با : ماکسیم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز