همه آنچه باید درباره گسترش انرژی پاسارگاد بدانید

ایران دارای یکی از بزرگترین ذخایر نفتی است و از نظر ذخایر گازی جایگاه دوم را در دنیا دارد. بنابراین در کنار یک بازار مصرف بزرگ، نقش مهمی در صنعت انرژی جهانی بازی می‌کند. از این رو شرکت‌های بزرگ نفتی زیادی در ایران وجود دارند که برای توسعه این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها «شرکت گسترش انرژی پاسارگاد» است.

کاماپرس در ادامه این شرکت را در 19 نکته با اطلاعاتی جامع معرفی می‌کند؛

1. گروه گسترش انرژی پاسارگاد -سهامی خاص- با نام اختصاری پی.ای.دی.سی در آوریل سال ۲۰۰۸ – اردیبهشت 1387- تشکیل شد.

2. مدیریت این شرکت را مهدی میرمعزی برعهده دارد. محمد ملاکی نیز رئیس هیات مدیره این شرکت است. همچنین هادی جباریان، مجتبی کباری، محمد پورغلامعلی از دیگر اعضای هیات مدیره شرکت گسترش انرژی پاسارگاد هستند.

3. پی.ای.دی.سی اولین شرکت خصوصی فعال در زمینه‌های مشترک برق، نفت و گاز است.

آریاک سفر

4. شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به عنوان یکی از اعضای «گروه مالی پاسارگاد» دارای سه حوزه در کسب و کار بالادستی نفت و گاز، پایین دستی نفت و گاز و برق و یوتیلیتی است.

5. هدف این شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و حوزه‌های بالادستی، میان دستی و پایین دستی نفت و گاز، همچنین برق، یوتیلیتی و انرژی‌های تجدیدپذیر است. گفتنی است اکتشاف، استخراج و خدمات حفاری از حوزه‌های بالادستی نفت و گاز به حساب می‌آیند. انتقال خط لوله، تجارت و مخازن نیز در حوزه میان‌دستی نفت گاز قرار دارد. پتروشیمی و پالایش نیز از حوزه‌های پایین دستی نفت و گاز محسوب می‌شوند. تولید، توزیع، فروش برق در داخل و خارج از کشور و خدمات بهره‌برداری و نگهداری نیروگاه‌ها نیز در بخش برق، یوتیلیتی و انرژی‌های تجدیدپذیر قرار دارند.

6. رشد اولیه در اندازه و تنوع پورتفلیو از طریق سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰۰ میلیون یورو در طول بازه زمانی کمتر از یک سال محقق شد.

7. این رشد با ثبت تعدادی شرکت‌های زیرمجموعه انجام شده است که در حوزه‌های حفاری‌های درون دریا با مالکیت و بهره‌برداری از سکوهای استخراج، حفر چاه و سرویس های حفاری، پیمانکاری عمومی در اکتشاف و تولید نفت و گاز، ساخت لوله هایی جهت انتقال گاز، تجارت فراورده‌های پتروشیمی و نفتی در منظقه و سراسر جهان فعال هستند.

8. می‌توان به اکتشاف و تولید پاسارگاد، حفاری استوان کیش و پترودانیال کیش از شرکت‌های زیر مجموعه بالادستی نفت و گاز اشاره کرد.

9. شرکت‌های پارس بهین پالایش نفت قشم، سروش انرژی پایدار و پلی‌اتیلن گستران البرز از جمله شرکت‌های زیرمجموعه پایین دستی نفت و گاز هستند.

10. نفتانیر، نیروگستر سیرجان، پرتوشمس تابان شرکت‌های زیرمجموعه معاونت اجرایی برق و یوتیلیتی هستند.

11. هسته اصلی کسب ‌وکار این شرکت پالایش هیدروکربن، تولید برق و انرژی های تجدیدپذیر را شامل می‌شود و بنیان تلاش‌های آن دستیابی به توسعه پایدار با تأکید بر ملاحظات زیست محیطی است.

12. همچنین انرژی‌گستر پاسارگاد مالک یک نیروگاه سیکل ترکیبی برق و سهامدار عمده دو شرکت نیروگاهی دیگر با مجموع ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات است.

13. انرژی گستر پاسارگاد در حال حاضر با مالکیت کامل یا بخشی از ظرفیت نیروگاه‌های خریداری شده در مجموع به قدرت نامی حدود 2هزار مگاوات عملیات بهره برداری دارد. و همچنین با احداث و توسعه نیروگاه‌ها به ظرفیت هزار و 600 مگاوات در مرحله مذاکرات نهایی و شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

14. اقدامات پی.ای.دی.سی همواره توسط متحدانش در امور مالی مانند بیمه، ضمانت نامه‌ها و دیگر جنبه‌های مالی و غیر مالی مورد تقدیر قرار گرفته است.

15. همچنین سهامداران این شرکت، از طریق افزایش سرمایه – 17 بار از سال 2011 تا 2017- از این شرکت حمایت کرده‌اند.

16. شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به عنوان یکی از شرکت‌های اصلی در گروه مالی پاسارگاد، توسط 2 سهام‌دار عمده حمایت می‌شود که مجموع مالکیت آنان بیش از 45 درصد است.

17. شرکت سامان تجارت تدبیر ایران یکی از توابع شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد است که در حوزه تجارت اوراق بهادار فعالیت دارد و 31 درصد سهم انرژی گستر پاسارگاد را در اختیار دارد.

18. پارس آریان نیز بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ثبت شده در بورس اوراق بهادار تهران است که به همراه شرکت های تابعه خود، دارای 14درصد سهام انرژی گستر پاسارگاد هستند.

19. این شرکت دارای استانداردهای ایزو 9001، ایزو 14001 در سال 2015 و استاندارد ایزو 45001 سال 2018 در راستای اجرای سیستم مدیریت یکپارچه است.

 

مرتبط با : گسترش انرژی پاسارگاد
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز