همه آنچه باید درباره شرکت دوده صنعتی پارس بدانید

لست سکند

دوده صنعتی نوعی ماده شیمیایی سیاه رنگ است که در تولید جوهر خودکار تا انواع تایر و لاستیک به کار می‌رود. شاید دانستن این نکته جالب باشد که همین پودر سیاه رنگ دارای خواص سختی و انعطاف پذیری زیادی است و به همین دلیل مورد توجه تولید کنندگان تایر و لاستیک قرار می‌گیرد. این ماده در شکل های مختلفی تولید می‌شود و هر یک از انواع آن هم برای تولید محصولات خاصی کاربرد دارند.

ایران در زمینه تولید دوده صنعتی توانسته نیاز داخلی را برطرف کند. به گزارش کاماپرس «دوده صنعتی پارس» یکی از شرکت‌هایی است که علاوه بر عرضه انواع دوده‌های صنعتی در داخل، این محصول را به کشورهای دیگر هم عرضه می‌کند.

دوده صنعتی پارس؛ زیرمجموعه شستا

در سال 1373 بود که شرکت دوده صنعتی پارس مورد بهره برداری قرار گرفت. تولید ابتدایی این مجموعه 15 هزار تن دوده صنعتی در سال بود. اکنون این شرکت 30 هزار تن انواع دوده صنعتی را به صورت سالیانه تولید و عرضه می‌کند. مجموعه صنعتی پارس تلاش می‌کند تا انواع دوده‌های صنعتی را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریانش قرار دهد. این مجتمع از زیرمجموعه‌های سازمان سرمایه گذاری تامین اجتماعی، شستا، است.

آیا سهام دوده صنعتی پارس در بورس عرضه می‌شود؟

راز آسمان پایتخت

باید گفت این شرکت از مجموعه‌های قدیمی بورسی است. سال 1378 بود که دوده صنعتی پارس در زمره مجموعه‌های بورسی کشور قرار گرفت. البته در سال 1397 این مجموعه به دلیل تحریم‌ها و مسائل مالی، با مشکلات متعددی روبرو شد. به این ترتیب دوده صنعتی پارس، تقریبا سهم بازار خود را از دست داد و در آستانه ورشکستگی قرار گرفت. اما ارائه طرح تاپیکو، مبنی بر تصویب و تکمیل افزایش سرمایه این مجموعه، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باعث نجات این شرکت از ورشکستگی شد.

در حال حاضر هم سهام آن با نماد «شدوص» در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود. سهام این شرکت پتروشیمی تقریبا ارزش 9 هزار و 552 میلیارد ریالی دارد.

شرکت‌ کربن ایران 208 میلیون سهم این شرکت را خریداری کرده و در صدر جدول سهامداران آن است. مجموعه‌های سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی هم از دیگر سهامداران عمده دوده صنعتی پارس هستند.

این مجموعه سال گذشته در حدود 3 هزار و 409 میلیارد ریال سود به دست آورد که نسبت به سال مالی 1398، تقریبا 768 هزار میلیارد ریال افزایش داشت. سال گذشته سود پایه هر سهم دوده صنعتی پارس هزار و 414 ریال بود.

دستاوردهای متنوع دوده صنعتی پارس

این شرکت در سومین نمایشگاه بین المللی زنجیره تامین صنایع لاستیک، سال 1398، حضور داشت و تولیدات خود را در این نمایشگاه معرفی و عرضه کرد.

سال گذشته شرکت دوده صنعتی پارس به عنوان کارفرمای سلامت محور کشور معرفی و از آن تقدیر شد. همچنین این شرکت در سال قبل توانست گواهینامه استاندارد بین المللی کنترل کیفیت و سیستم مدیریت یکپارچه را از شرکت بین المللی دی.کیو.اس آلمان- مجموعه فعال در زمینه ارائه انواع گواهینامه‌های استاندارد- کسب کند.

مرتبط با : دوده صنعتی پارس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز