همه آنچه باید درباره رانیران بدانید

رانیران یک شرکت خصوصی خودروسازی در ایران است که نمایندگی رسمی مونتاژ اتوبوس‌های، شهری و بین‌شهری، ولوو را در ایران دارد. شرکت مذکور کار خود را با تولید هزار دستگاه اتوبوس شهری «بی10ام» آغاز کرد اما به دلیل اعمال تحریم‌ها از سال 1392 غیرفعال شده است.

این مجموعه در دوران فعالیت خود همواره تلاش کرده تا با بهره‌گیری از مدیران، مهندسان، کارکنان و کارگران کارآزموده و شرکت‌ در دوره‌های آموزشی بین‌المللی، در تولید اتوبوس‌های باکیفیت در ایران پیشگام باشد.

توانایی تولید این مجموعه در زمان فعالیت، هزار و 800 دستگاه از اتوبوس‌های شرکت ولوو در ایران بود. رانیران در سال‌های گذشته با تولیدات بسیاری که داشته، علاوه بر تامین بازار داخلی، توانست محصولاتش را به کشورهای همسایه هم صادر کند.

در ادامه کاماپرس 8 نکته از این مجموعه را بیان می‌کند که مطالعه آن برای فعالان حوزه خودرو‌سازی و علاقمندان به محصولات رانیران می‌تواند مفید باشد؛

1. شرکت رانیران در سال 1370 توسط اصغر و رضا تهرانی تاسیس شد و آغاز به کار کرد. دفتر مرکزی این مجموعه در تهران قرار دارد.

آریاک سفر

2. همان سال، رانیران و شرکت اتوبوس‌سازی ولووی سوئد قرار اخذ نمایندگی انحصاری خرید شاسی قطعات سی‌.کی.دی- قطعات کاملا منفصل برای تولید یک خودرو- را امضا کرد. ساخت بدنه انواع اتوبوس‌های ولوو با مشارکت شرکت مذکور برای تولید اتوبوس در ایران و عرضه خدمات پس از فروش، از دیگر بندهای این قرارداد بود.

3. این مجموعه در سال‌های فعالیت خود توانست محصولاتی مانند اتوبوس‌های بین‌شهری 7-8 متری، انواع بین شهری ایکس.ام.کیو، اتوبوس حمل و نقل شهری ایکس.ام.کیو و انواع مختلفی از اتوبوس‌های ولو را تولید و به بازار عرضه کند.

4. خانواده ولوو بی.وی.آر از پرفروش‌ترین محصولات رانیران است. استاندارد آلایندگی محصولات مختلف تولیدی این شرکت بین یورو 3 تا یورو 5 بود.

5. با غیرفعال شدن مجموعه رانیران، میزان تولیدات آن به کمتر از یک واحد اتوبوس در روز رسید. درحالی‌که قبل از اعمال تحریم روزانه 4 دستگاه اتوبوس در این مجموعه تولید ‌می‌شد.

6. محمد بهاروند، معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه، در سال 1396 اعلام کرد این مجموعه با توافقی که با شرکت ولوو سوئد انجام شده، قرار است طی یکسال با ظرفیت کامل تولید و بهره‌گیری از 200 نفر، فعالیت خود را شروع کند. با این‌حال به دلیل اعمال تحریم‌های جدید چنین اتفاقی روی نداد.

۷. دی‌ماه امسال شرکت ولووی سوئدی اعلام کرد درصورت رفع تحریم با خودروسازی رانیران مشارکت خواهد کرد.

۸. شرکت رانیران در سال‌های فعالیت خود موفق شد که استاندارد آلایندگی محصولات خود را ارتقا دهد، طوری‌که قابلیت انطباق با استاندارد یورو وی را داشت.

مرتبط با : رانیران
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز