همه آنچه باید درباره انواع پارتیشن بدانید

در دنیای کنونی، با وجود ارتباطات گسترده، روز به روز نیاز به داشتن حریم خصوصی بیشتر می‌شود. همچنین در مکان‌هایی مانند ادارات و شرکت‌ها به علت کوچک بودن فضا و تعداد زیاد پرسنل، نیاز به جداکننده‌ها اوج گرفته است.

به گزارش کاماپرس، جداکننده‌ها که با عنوان پارتیشن به کار می‌روند حتی برای دکوراسیون منزل هم کاربرد دارند. پارتیشن انواع مختلفی دارد که در ادامه کاربرد هرکدام از آن‌ها توضیح داده می‌شود؛

پارتیشن ثابت 

آن نوع از پارتیشن را که روی زمین به شکل ثابت نصب می‌‎شود، پارتیشن ثابت می‌گویند. این نوع پارتیشن با پیچ و مهره روی زمین فیکس می‌شود و حرکت دادن آن ممکن نیست، پارتیشن ثابت ممکن است تا سقف ادامه پیدا کند و جهت استحکام بیشتر، به سقف هم پیچ شود. این نوع پارتیشن بیشتر در شرکت‌ها و ادرات کاربرد دارد، برای مثال برای جداسازی فضای پرینتر یا اتاق سرور به کار می‌رود.

پارتیشن متحرک یا فریم لس

آریاک سفر

پارتیشن متحرک همانطور که از نامش پیداست، قابل حمل بوده و می‌توان مکان آن را تغییر داد. از این رو در زیر آن چرخ‌هایی تعبیه می‌شوند. این نوع پارتیشن که به آن «فریم لس» هم می‌گویند، معمولا با طراحی زیبا در خانه‌ها و منازل مسکونی به کار می‌رود.

پارتیشن فریم لس تاثیری بر اصل و اساس ساختمان ندارد و به بیان بهتر بر روی پایه‌های خود نصب می‌شود و به راحتی قابل جابجایی یا حتی حذف است، قیمت پایین‌تری نسبت به دیوارهای گچی دارد و تقسیم‌بندی را به خوبی انجام می‌دهد.

چون این پارتیشن قابل جابجایی است باید طراحی زیبایی داشته باشد تا در هر مکانی بتواند از آن استفاده کرد، به همین دلیل عموما پارتیشن‌ متحرک شیشه‌ای پیشنهاد می‌شود؛

مجموعه «تترا فرام» ارائه دهنده انواع محصولات شیشه‌ای، با 35 سال سابقه تولید و فروش این محصول را به بازار عرضه کرده است و انواع پارتیشن اداری را برای مشتریان خود اجرا می‌کند. این شرکت تا 10 سال ضمانت‌نامه معتبر ارائه می‌دهد و تمامی فعالیت‌هایش را به دستگاه‌های ایتالیایی به روز انجام می‌دهد.

پارتیشن‌ها از لحاظ قیمت

قیمت پارتیشن اداری وابسته به جنس آن است و همچنین بر اساس نوع آن یعنی ثابت یا متحرک بودن قیمت‌گذاری می‌شود، پارتیشن‌های متحرک معمولا گران هستند و همچنین پارتیشن‌های چوبی قیمت کمتری نسبت به پارتیشن شیشه‌ای دارند. پارتیشن‌های دوجداره نیز وجود دارند که قیمت بالاتری دارند.

مرتبط با : تترافرم
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز