مشارکت «همراه اول» و «سایپا» در تولید خودروی متصل هوشمند

همراه اول و سایپا

همراه اول ، نخستین و بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه کشور و سایپا از باسابقه ترین شرکت های صنعت خودروسازی ایران، تفاهمنامه همکاری به منظور هوشمندسازی صنعت حمل و نقل کشور و تولید خودروهای متصل امضا کردند.

به گزارش کاماپرس، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین همراه اول و گروه خودروسازی سایپا صبح امروز دوشنبه هفتم تیرماه با حضور مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، سید جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا و جمعی از مدیران ارشد هر دو شرکت در برج همراه برگزار شد.

به موجب این تفاهمنامه این دو مجموعه در راستای هوشمندسازی صنعت حمل و نقل شهری و بین شهری با هدف کاهش هزینه ها، ارائه محصولات متنوع و افزایش کارایی، غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی و در نهایت ایجاد بازارهای جدید در عرصه خودروهای متصل هوشمند برنامه ها و اقدامات مشترکی را اجرا خواهند کرد.

همراه اول در این پروژه به تأمین زیرساخت های ارتباطی، ذخیره سازی و تحلیل داده های پروژه «خودرو متصل» پرداخته و طی همکاری مشترک، زمینه ایجاد و توسعه خدمات دیجیتال مبتنی بر تحلیل داده فراهم می کند.

هوشمندسازی جاده ها و اتصال خودروها در خدمت رفاه مردم

آریاک سفر

مدیرعامل همراه اول در این مراسم با اشاره به سهم بازار 60 درصدی همراه اول در رقابت با سایر اپراتورهای تلفن همراه و در اختیار داشتن 20 میلیون مشترک دائمی که منحصر به فرد تلقی و منجر به اعتباربخشی شده است، اظهار کرد: زندگی مردم امروز بیش از هر زمان دیگری با فضای مجازی گره خورده است .

اخوان بهابادی از پیش بینی اپراتور در حوزه اینترنت اشیاء و اتصال نمایی دستگاه ها طی چند سال آینده خبر داد و گفت: بحث اصلی جلسه امروز حول خودروهای متصل است. یکی از قابلیت های کلیدی خودروهای متصل امکان رصد در لحظه اطلاعات خودرو است که همین موضوع با ارائه گزارشی از وضعیت، هزینه های احتمالی آینده را کاهش می دهد.

وی افزود: با این داده ها می توان نقص های فنی را ملاحظه کرد و آلارم های لازم را به راننده داد؛ علاوه بر این با اجرایی شدن این پروژه کمک بزرگی به حوزه راهداری کشور خواهد شد تا نقاط حادثه خیز را با مانیتور کردن اطلاعات حاصل از این خودروها کشف کنند.

مدیرعامل همراه اول همچنین اشاره ای به پروژه هوشمندسازی جاده های بخش فنی همراه اول و ارتباط آن با خودروهای متصل داشت و ابراز کرد: برآیند این پروژه ها، خیر و برکات فراوانی برای مردم خواهد داشت و باعث ارتقای سطح زندگی آنان از نظر کیفی خواهد شد.

تولید یک میلیون خودروی متصل تا سه سال آینده

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا نیز در ادامه با اشاره به کاهش نیمی از ظرفیت تولیدی این شرکت خودروسازی با کنار رفتن پراید از چرخه تولید اظهار کرد: براساس برنامه همکاری مشترک با همراه اول به دنبال طراحی، پیاده سازی، تجاری سازی و درآمدزایی از خودرو متصل هستیم و امیدواریم ظرف سه سال آینده بتوانیم یک میلیون خودروی متصل را تولید و تقدیم مردم عزیز کنیم

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برنامه تولید و عرضه ۱۱ محصول مجهز به تکنولوژی های جدید را ظرف سه سال آینده داریم، به دنبال خودروهای متصل هستیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپاهمراه اول
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز