هشدار مهم به مسافران ترکیه ؛ سفر به ترکیه ممنوع می‌شود؟

لست سکند

اوج گیری کرونا در ترکیه و رفت و آمد خیل انبوه مسافران ایرانی به این کشور ، احتمال بسته شدن مرزهای زمینی ایران و ترکیه و توقف پروازها به این کشور را ایجاد کرده است. در این شرایط سفر به ترکیه می تواند سرگردانی مسافران را در پی داشته باشد.

به گزارش کاماپرس، ترکیه در روزهای اخیر شاهد پیک کرونا بوده و شمار قربانیان این بیماری در کشور همسایه از 180 نفر در روز فراتر رفته است. نکته قابل تامل این که مسئولان ترکیه ای هنوز محدودیت موثری برای جلوگیری از پیک کرونا در نظر نگرفته اند و خصوصا سفرها و پروازها از ایران به این کشور نیز به روال گذشته ادامه دارد. این در حالیست که مسئولان بهداشتی ترکیه از شکل گیری نوع جهش یافته کرونا در این کشور تحت عنوان ویروس کرونای ترکیه ای خبر داده اند و اعلام کرده اند بیش از 70 درصد مبتلایان کنونی هم از نوع کرونای  مرگ‌بارتر انگلیسی هستند.

از سوی دیگر در ایران نیز در روزهای اخیر شاهد شکل گیری موج چهارم کرونا هستیم و سفر به ترکیه – رفت و آمد مسافران ایرانی به ترکیه – می تواند موج سهمگینی از کرونا را در هر دو کشور ایجاد و تشدید کند.

بر این اساس به نظر می رسد به زودی شاهد اعمال محدودیت هایی برای سفر زمینی و هوایی به ترکیه باشیم.

یک مقام  مسئول در سازمان هواپیمایی نیز اظهار کرده است؛ چنانچه درخواستی از سوی ستاد مقابله با کرونا به این سازمان به منظور توقف یا ممنوع شدن پروازهای خارجی و داخلی برسد، قطعا اجرایی خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

هشدار مهم به مسافران ترکیه؛ احتمال توقف پروازها و سرگردانی در فرودگاه ها

البته بر اساس اظهارات ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی هنوز درخواستی مبنی بر توقف پروازهای ترکیه به سازمان هواپیمایی نرسیده است اما به محض ابلاغ چنین درخواستی، اجرای آن قطعی خواهد بود. بر این اساس به نظر می رسد مسافران ترکیه از هم اکنون باید در مورد سفر به این کشور تجدیدنظر کنند چرا که ممنوعیت سفر به ترکیه می تواند سرگردانی و خسارت آنها را به دنبال داشته باشد.

شایان ذکر است سعید نمکی وزیر بهداشت هم اخیرا با ارسال نامه‌ به وزیر کشور که فرماندهی قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا را به عهده دارد، خواسته بود که با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با این کشور متوقف شود.

اخبار پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز