هشدار مهم درباره طلای تقلبی ؛ خرید آهن به قیمت طلا

قفل گردنبند و دستنبد از جنس آهن است اما همیشه همرا با قطعه طلا وزن شده و با قیمت روز طلا هم فروخته شده است. موضوعی که رئیس اتحادیه طلا هم آن را تایید می‌کند.

به گزارش کاماپرس، قفل و فنر داخل گردنبند و دستبند، از جنس آهن ساخته شده تا بتواند از پس نگهداری گردنبند و دستبند بربیاید. در سالهای گذشته قفل و فنر اضافه شده از جنس آهن به همان قیمت طلا فروخته می شد، اما حالا و با گران شدن قیمت طلا وزن قفل گردنبند و دستبند باید از وزن بقیه قطعه طلا جدا شود.

ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلا تهران این موضع را تایید می کند . او درباره وجود آهن در قطعات گردنبند و دستبند می گوید: قفل و داخل قفل گردنبند از آهن است. چون اگر از آهن استفاده نشود، قفل کارکردی ندارد. از زمانی که قیمت طلا بالا رفته به روسای اتحادیه شهرستان‌ها بخشنامه‌ای صادر کردیم که هنگام فروش مصنوعات طلا وزن آهن را از کل مصنوعات کم کنند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

رئیس اتحادیه طلا تهران در ادامه به تجارت نیوز می گوید: طلافروشان هم بابت خرید آن آهن هم هزینه کردند و باید از مردم هزینه جزئی دریافت کنند اما از این پس باید وزن قفل گردنبند در فاکتور فروش طلا قید و از اصل طلا کم شود.

آریاک سفر

به گفته محمدولی استفاده از آهن در طلا از چند سال گذشته مرسوم است. او می گوید: باید مدارا شود تا به مرور زمان این رویه اصلاح شود و مردم ضرر نکنند.

قیمت طلا ارزان می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلا درباره روند کاهشی قیمت طلا در هفته پیش رو می گوید: قیمت طلا تا هفته آینده روند با ثباتی دارد. اگر این هفته هم حوادثی در عرصه بین‌الملل رخ ندهد، قیمت طلا مثل هفته اول اردیبهشت ثابت باقی می ماند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “هشدار مهم درباره طلای تقلبی ؛ خرید آهن به قیمت طلا

  1. مقدم گفته:

    من این مشکل و داشتم موقع فروش دستبندم ،قیمتش با فنر قفل و بدون فنر قفل ۳۵۰ هزار تومن اختلافش بود واقعا جای تاسف داره ،همینجوری بابت یک گرم طلا کلی اجرت و سود و مالیات میگیرن اونوقت اینجوری هم دزدی می کنن

  2. ساری گفته:

    منم دیروز دستبندم رو فروختم و فنر داخل قفل رو درآوردن که وزن این فنر نیم گرم بود و من یک میلیون ضرر کردم😢 من این دستبند رو وقتی خریدم با نرخ طلا خریدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز