هشدار به خلبانان جنگنده های اف 35 درباره نزدیک شدن به مناطق تحت پوشش اس 400

برخی رسانه ها با استناد به اظهارات نشریه بلغاری Bulgarian Military، مطالبی منتشر کردند مبنی بر اینکه در سال 2021 پرواز جنگنده های F-35 امریکایی به مناطق تحت حفاظت سیستم های دفاع هوایی روسی S-400 تا فاصله 600 کیلومتری ممنوع شده است. به نوشته خبرنگاران بلغاری، ادعا می شود که چنین دستوری از طرف وزارت دفاع ایالات متحده با افزایش خطر سامانه های روسی برای هواپیماهای آمریکایی در ارتباط باشد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Voennoe Delo، رادارهای S-400 قادر به شناسایی هواپیماهای دشمن در فاصله 580 کیلومتری هستند. همچنین ، سیستم های روسی می توانند نه تنها هواپیماهای “معمولی” ، بلکه هواپیماهای مجهز به فناوری استلز را نیز شناسایی کنند.

این رسانه ها ادعا می کنند که توانایی سیستم های روسی در شناسایی و ردیابی تا صد هدف مختلف ، از جمله جنگنده های رادارگریز، ایالات متحده را نگران کرده ، به همین دلیل پنتاگون چنین دستوری را صادر کرده است.

علاوه بر شناسایی انواع شیع پرنده و شلیک به اهداف تا مسافت 580 کیلومتری، سامانه های S-400 روسی مجهز به رادارهای قوی از نوع 96L6E2 هستند.
پیش از این گزارش شده بود که ایالات متحده قصد دارد سیستم دفاع هوایی S-400 را از ترکیه برای مطالعه سیستم های روسی و ایجاد سلاح هایی که در برابر سامانه های روسی مقاومت می کنند ، خریداری کند.

آریاک سفر

اخبار مهم حوزه تسلیحات را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز