هزینه زندگی در سوئد در سال 2023 چقدر است؟

لست سکند

سوئد در حال حاضر سومین کشور اروپایی با بیشترین ایرانی مهاجر است. طبق آخرین‌آمارهای اداره مهاجرت سوئد در سال ۲۰۲۰ چیزی نزدیک به ۱۲۰ هزار ایرانی مهاجر در سوئد زندگی می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کشورهای حوزه اسکاندیناوی به دلیل کیفیت بالای زندگی‌شان یکی از مهم‌ترین مقاصد برای مهاجرت به شمار می‌روند. ایده دولت رفاه در این کشورها شکل گرفت و آنها سال به سال برای بهبود کیفیت شهروندان‌شان برنامه‌ریزی مفصلی دارند. همین مسئله موجب شده علیرغم آب و هوای نه چندان مطلوب این کشور به مقصد مناسبی برای مهاجرت تبدیل شود. در این مقاله سعی داریم به کمک داده‌های وب‌سایت «الست گروپ» هزینه‌های زندگی در سوئد در سال ۲۰۲۳ را بررسی کنیم. شاید این مقاله تصویر بهتری از زندگی در سوئد به شما بدهد.

این یک اصل انکار ناشدنی است که زندگی در سوئد پرهزینه است. این را وقتی می‌فهمید که مثلا از سوئد برای یک سفر کوتاه به آلمان بیایید و ببینید که هزینه‌های معمول زندگی چون خوراک، حمل و نقل و همچنین هزینه‌های بهداشتی متفاوت است. با این حال سوئدی‌ها سطح درآمد بالایی هم دارند که این هزینه‌ها را به خوبی پوشش می‌دهد. همچنین این کشور یک سیستم مالیاتی قابل توجه دارد که مالیات زیادی از شهروندان دریافت می‌کند اما در مقابل خدمات رایگان زیادی هم به آنها رائه می‌کند. در یک نگاه کلی استکهلم، پایتخت سوئد گران‌ترین شهر این کشور برای زندگی است. برای همین اغلب جامعه مهاجران تلاش می‌کنند در حاشیه استکهلم زندگی کنند که هزینه‌ها کمی پایین‌تر است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره در سوئد چیزی بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در ماه است.

راز آسمان پایتخت

هزینه مسکن و خدمات درمانی در سوئد چگونه است؟

بزرگترین بخش از درآمدهای یک خانواده برای تامین سرپناه هزینه می‌شود. طبق آخرین آمارها قیمت اجاره خانه در سوئد به صورت متوسط به شرح زیر است:

۱. آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۲۰۰۰۰ کرون

۲. آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر ۱۳۰۰۰ کرون

۳. آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۸۴۰۰ کرون

۴. آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر  ۶۰۰۰ کرون

این هزینه به صورت میانگین سنجیده شده و در استان‌ها و شهرهای مختلف حوالی همین اعداد نوسان خواهد داشت. همچنین  اجاره مسکن در سوئد ۵۷.۱۶٪ نسبت به ایران بالاتر است. اگر به فکر خرید خانه در سوئد هستید هم باید بدانید که هزینه خرید خانه در سوئد به طور میانگین برای هر متر مربع در مرکز شهر حدود ۵۳۸۰۰ کرون و در حومه ی شهر حدود ۳۴۶۰۰ کرون است.

در مقابل این گرانی مسکن اما خدمات درمانی در سوئد تقریبا نزدیک به رایگان است. سیستم خدمات عمومی بهداشتی و درمانی سوئد دولتی است و در بسیاری از موارد  مراجعه شما به بیمارستان‌ها و پزشک‌ها هزینه ای برای شما در بر ندارد.

هزینه خوراک و حمل نقل در سوئد چگونه است؟

بخش دیگری ازهزینه‌های زندگی در سوئد مربوط هزینه‌های خوراک و حمل و نقل است. برای نمونه قیمت برخی مایحتاج زندگی در سوئد در حال حاضر به شرح زیر است:

۱. ۱ لیتر شیر: ۱۱.۵ کرون

۲. ۱ کیلو برنج: ۲۵ کرون

۳. ۱ کیلو فیله مرغ: ۹۴.۵ کرون

۴. نان بسته ی نیم کیلویی: ۲۲.۳۵ کرون

۵. تخم مرغ بسته‌ی ۱۲ عددی: ۲۸.۵ کرون

۶. بطری آب معدنی ۱.۵ لیتری: ۱۴ کرون

۷. ۱ کیلو گوجه فرنگی: ۲۹ کرون

۸. ۱ کیلو سیب زمینی : ۱۱.۵ کرون

۹. یک وعده غذایی در رستوران مرکز شهر: ۱۰۰ کرون

۱۰. یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران متوسط به همراه پیش غذا و دسر: ۷۰۰ کرون

هزینه‌های حمل و نقل در سوئد به دو بخش تقسیم می‌شود. اگر بخواهید از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید تقریبا هزینه‌های شما بسیاری پایین خواهد بود. در دسترس بودن همیشگی این سیستم هم موجب شده تا سوئدی‌ها چندان به استفاده از خودروی شخصی علاقه‌ نداشته باشند و به دنبال استفاده از این سیستم باشند. اما اگر بخواهید از تاکسی استفاده کنید یا با خودروی خودتان حمل و نقل کنید هزینه‌ حمل و نقل بالاست. در سوئد هر لیتر بنزین ۳۰ کرون است و همچنین هزینه استفاده از تاکسی برای هر کیلومتر مربع ۱۷ کرون محاسبه می شود.

مجموعه‌های راد ویزا، ویزا برتر، اوکی ویزا، آدلان گروپ و کاربین با بهره‌مندی از تیمی متخصص و مجرب در امور مهاجرتی، آماده ارایه مشاوره و راهنمایی برای تسهیل امر اقامت و مهاجرت هستند. جهت آشنایی با راه‌های قانونی مهاجرت به اروپا می‌توانید با این مجموعه‌ها تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آدلان گروپالست گروپاوکی ویزارادویزاویزا برتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز