هزینه خدمات قالیشویی چقدر است؟

قالیشویی-کاماپرس

امروزه با افزایش دغدغه‌های زندگی و افراد شاغل در جامعه و همچنین با توجه به اهمیت زمان و هزینه، استفاده از خدمات قالیشویی ها اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. البته در این میان کوچک شدن متراژ خانه‌ها و کمبود آب هم از دیگر ضرورت‌های استفاده از قالیشویی به شمار می‌رود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار صنایع دستی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مراقبت از فرش‌ها علاوه بر بهداشت خانواده، به خاطر شرایط اقتصادی جامعه نیز بسیار اهمیت دارد و شستشوی آن‌ها را باید به افراد متخصص و قالیشویی‌های حرفه‌ای سپرد تا دچار آسیب نشوند. این قالیشویی‌ها با استفاده از تجهیزات و امکانات مناسب و سایر خدمات، از آسیب دیدن الیاف فرش جلوگیری کرده و علاوه بر پاکیزگی، سبب افزایش عمرشان می‌شوند.

کاماپرس در ادامه به معرفی انواع خدمات قالیشویی و متوسط هزینه فرش شویی می‌پردازد.

آریاک سفر

شتسشوی فرش ماشینی و دستی

شستشوی انواع فرش ماشینی و دستی، مهم‌ترین خدمتی است که قالیشویی‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهند؛ شستشوی فرش دستی به ویژه به دلیل اهمیت نگهداری از هنر اصیل ایرانی و همچنین تثبیت رنگ تار و پودهای آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. شستشوی این نوع از فرش‌ها در قالیشویی‌ها با تجهیزات اتومات و مواد شوینده مناسب صورت می‌گیرد که از آسیب به نخ‌ها و ترکیب رنگ‌های آن جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر قیمت قالیشویی و شستشوی فرش ماشینی برای هر متر مربع 16 هزار تومان و همین رقم برای فرش دستباف 21 هزار تومان تعیین شده است. ضمن این‌که قیمت شستشوی فرش گل ابریشم دستباف متری 80 هزار تومان است.

علاوه بر این، از دیگر خدماتی که قالیشویی‌ها در زمینه شستشوی فرش‌ها ارائه می‌دهند، شستشوی فرش و فرش شویی در محل است که نرخ آن برای فرش‌های ماشینی، متری 24 هزار تومان و برای فرش‌های دستی متری 30 هزار تومان مشخص شده است.

اعلاشویی فرش ماشینی و دستی

اعلاشویی، همانطور که از نام آن پیدا است، پکیج کاملی از شستشوی فرش‌های دستی و ماشینی به نحو اعلا توسط دستگاه مخصوص، خشک شدن آن‌ها در گرمخانه و سپس اتوپرس و بسته‌بندی برای تحویل است. در اعلاشویی به جای پودر و آب، از شامپوی مخصوص استفاده می‌شود که به از بین رفتن لک‌ها کمک می‌کند. از دیگر خدماتی که قالیشویی‌ها در اعلاشویی می‌توان به رنگ‌ برداری برای فرش‌های دستباف اشاره کرد.

نرخ قالیشویی و اعلاشویی فرش ماشینی برای هر متر مربع 28 هزارتومان و همین رقم برای فرش‌های دستی و دستباف از 34 هزار تومان تا 45 هزارتومان است.

قالیشویی و خشکشویی موکت

موکت‌ها یکی از پرطرفدارترین انواع کفپوش‌ها محسوب می‌شوند که علاوه بر خانه‌ها در مساجد، ادارات و … نیز استفاده می‌شوند؛ شستشوی صحیح موکت به جهت تراکم تار و پودهای که می‌تواند محل تجمع انواع قارچ و میکروب باشد اهمیت بسیاری دارد. ضمن این‌که موکت‌ها در برخی مکان‌ها از نوع چسبیده به زمین هستند یا به علت متراژ بالا جابه‌جایی آن‌ها بسیار دشوار است که در چنین شرایطی قالیشویی‌ها خدمات شستشوی موکت در محل را نیز ارائه می‌دهند.

قالیشویی-کاماپرس

شستشوی غیراصولی موکت و فرش در محل می‌تواند از طرفی به وسایل خانه آسیب بزند و از طرف دیگر سبب باقی ماندن رطوبت در موکت شود؛ به همین جهت برای این نوع شستشو نیز باید از افراد متخصص کمک گرفت. قالیشویی‌های حرفه‌ای در این زمینه از دستگاه مخصوص، پولیشر، مکنده صنعتی و مانند آن استفاده می‌کنند.

در حال حاضر قیمت قالیشویی و شستشوی موکت به صورت جدا از زمین متری 10 هزار تومان است. همچنین قیمت قالیشویی و موکت شویی در محل برای موکت‌های با متراژ کمتر از پنجاه متر، 5 هزار تومان و برای موکت‌های با متراژ بیشتر از آن، 10 هزار تومان در نظر گرفته شده است. ضمن این‌که این رقم برای موکت‌های پله‌ها در محل، برای هر پله 30 هزارتومان است.

رفوگری فرش و ترمیم

بافت فرش‌ها در طول زمان و در اثر استفاده ممکن است دچار مشکلاتی شده و حالت اولیه خود را از دست بدهد؛ از جمله این مشکلات می‌توان بیدخوردگی، پوسیدگی فرش، ساییدگی فرش، پارگی، سوختگی، لکه و رنگ، خراب شدن ریشه‌ها و پارگی شیرازه فرش اشاره کرد. در چنین حالتی ترمیم سریع و رفوی فرش می‌تواند از گسترش مشکل جلوگیری کرده و سبب افزایش عمر فرش شود. ترمیم و رفوی فرش کار هرکسی نیست و انجام آن به صورت غیرحرفه‌ای و توسط افراد غیرمتخصص ممکن است سبب آسیب‌های جدی و غیرقابل جبران به فرش شود. اکثر قالیشویی‌ها معمولا در کنار خدمات مرتبط با شستشو، خدمات ترمیم و رفوی فرش با ابراز و تجهیزات مناسب را نیز ارائه می‌کنند.

هزینه خدمات مرتبط با رفوگری و ترمیم فرش در قالیشویی‌ها معمولا به ابعاد فرش، نوع فرش و میزان فرسودگی بستگی دارد، به طوری که معمولا رفوی کامل یک فرش دستباف 6 متری در حدود 150 تا 170 هزار تومان تمام می‌شود.

خدمات مرتبط با شستشوی مبل و خوش‌خواب

مبل‌ها نیز از دیگر لوازم با اهمیت هر خانه‌ای محسوب می‌شوند که در شرایط اقتصادی امروز و با توجه به تدوام و نوع استفاده از آن‌ها نیازمند مراقبت ویژه هستند. از جمله خدمات محبوب قالیشویی‌ها مبل شویی و خشکشویی مبل‌ها در محل است که نیاز به جابه‌جایی مبل‌های سنگین را برطرف می‌کند. ضمن این‌که شستشوی هر مبل با توجه به نوع پارچه و جنس آن با دستگاه مخصوص و مواد شوینده مناسب صورت می‌گیرد.

نرخ و هزینه مبل شویی و خدمات مرتبط با آن نیز با توجه به تعداد مبل‌ها و جنس و پارچه آن متفاوت است، اما به طور میانگین، هزینه شستشوی یک دست مبل راحتی 7 نفره در منزل حدود 350 هزار تومان تا 500 هزارتومان تمام می‌شود، همین رقم برای مبل تک نفره بین 50 تا 250 هزارتومان است.

مبل شویی-کاماپرس

قالیشویی‌ها معمولا علاوه بر خدمات مبل شویی، خدمات شستشوی خوشخواب را نیز ارائه می‌دهند که به طور میانگین هزینه شستشوی خوشخواب تک نفره و دونفره به ترتیب 200 هزار تومان و 300 هزار تومان است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز