هزینه تست کرونای تیم های لیگ برتر چقدر است؟

لست سکند

براساس برآوردها، انجام تست کرونا هر 5بازی یک بار ، 250میلیون تومان هزینه برای هرتیم فوتبال لیگ برتر دربرخواهد داشت.

به گزارش کاماپرس؛ اگر تا حال فکر می‌کردید برگزاری مجدد مسابقات فوتبال در روزهای کرونایی فقط یک مشکل اساسی دارد و آن نبود تماشاگر است، پس هنوز پروتکل بهداشتی برگزاری مسابقات را نخوانده‌اید. روز جمعه دوم خرداد، فدراسیون پزشکی ورزشی راهنمای گام دوم مبارزه با ویروس کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال را منتشر کرد. بر اساس این راهنما مقرراتی برای برگزاری مجدد مسابقات فوتبال وضع شد که با درکنار هم قرار دادن موارد قبلی همچون انجام تست 5روز یک بار بازیکنان فوتبال، به نظر می‌رسد هزینه‌های سنگین تحمیل شده، کار را برای تیم‌هایی که دارای مشکلات مالی هستند، سخت‌تر کند

هزینه 4میلیاردی روی دست لیگ برتر

طبق پروتکل بهداشتی مسابقات فوتبال، همه تیم‌ها موظف هستند قبل از شروع تمرینات، تست کرونا را از تمام بازیکنان، مربیان، پزشکان، تدارکات و تیم رسانه‌ای خود بگیرند و به ستاد مقابله با کرونا در ورزش ارائه کنند تا مجوز آغاز تمرینات را کسب کنند.

ایسنا به این موضوع پرداخته است که با توجه به فاصله ۵ روز یک بار برای اخذ تست کرونا در خلال مسابقات باقیمانده فوتبال که معادل ۹ مرتبه تست‌گیری می‌شود و با احتساب انجام یک مرتبه تست کرونا پیش از تمرینات، هزینه ۱۰ بار تست کرونا با میانگین قیمت ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر، برای هر تیم، حدودا معادل ۲۵۰ میلیون تومان می‌شود . به این ترتیب هزینه ۲۵۰ میلیون تومانی برای تمام ۱۶ تیم لیگ برتری معادل ۴ میلیارد تومان خواهد شد و این هزینه برای تیم‌های لیگ دسته یک و دو که از توان مالی کم‌تری برخوردار هستند بسیار سنگین خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

برای انجام تست‌ها بودجه نداریم

در همین رابطه توحید سیف برقی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال به ایسنا گفته که در جلسه که پیش از این درباره پروتکل بهداشتی لیگ برگزار شده، قرار بود تست کرونا قبل از تمرینات، قبل از شروع مسابقات و یک بار هم در خلال مسابقات انجام شود اما این روند، در دستورالعمل جدید تغییر کرده است.

به گفته رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هزینه انجام هر تست کرونا کم‌تر از یک میلیون تومان و مطابق دستورالعمل پزشکی بوندس لیگا است، اما او معتقد است این هزینه‌ها برای فوتبال ایران وحشتناک سنگین است. او گفته است: باید یک قانون واقعی‌تر را برای تیم‌های ایران در نظر بگیریم که مطابق بودجه تیم‌ها باشد.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز