هزینه‌ تحصیل در اروپا چقدر است؟

این روزها که بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان برای تامین آینده خود به فکر مهاجرت هستند، تحصیل در اروپا یکی از روش‌های آسان و پرطرفدار مهاجرت محسوب می‌شود. با وجود این، بهتر است پیش از تصمیم به مهاجرت، هزینه تحصیل در اروپا را برآورد کنید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خدمات کسب و کار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تحصیل در اروپا از روش‌های متعددی از جمله تحصیل در دوره‌های پیش‌پزشکی، تحصیل از دبیرستان، تحصیل در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری و حتی دوره‌های زبان امکان‌پذیر است. از این رو پیش از تصمیم به مهاجرت تحصیلی به اروپا ، بهتر است درباره شیوه اپلای تحصیلی و همچنین هزینه تحصیل در اروپا با مشاوران و وکلای متخصص مشورت کنید. هزینه تحصیل در اروپا در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است. کاماپرس در ادامه به بررسی تحصیل در اروپا و همچنین هزینه آن می‌پردازد.

چرا تحصیل در اروپا؟

تحصیل در اروپا به‌واسطه مزایای بی‌شمار آن از نظر امکانات زندگی و سطح دانشگاه‌ها و توان علمی این کشورها یکی از گزینه‌های محبوب دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل است. اروپا در حال حاضر نزدیک به بیش از 30 هزار برنامه آموزشی را در بهترین دانشگاه‌ها با بالاترین رنک‌های علمی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. با تحصیل در اتحادیه اروپا می‌توانید از امتیازاتی چون امکان سفر به دیگر کشورهای این اتحادیه با کمترین هزینه برخوردار شوید. ضمن این‌که تحصیل در کشورهای اروپایی به‌نسبت دیگر کشورها بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه بوده و بسیاری از دانشگاه‌های اروپا بورس‌های تحصیلی متعددی را برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند.

آریاک سفر

هزینه تحصیل در اروپا چطور محاسبه می‌شود؟

هزینه تحصیل در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است. با وجود این، تحصیل در اروپا در هر کشوری براساس دانشگاه انتخابی و مقطع موردنظر محاسبه می‌شود. برای برآورد هزینه‌‌های نهایی تحصیل در اروپا باید هزینه خوابگاه و اسکان، هزینه حمل و نقل، هزینه بیمه و پزشکی و هزینه خورد و خوراک را نیز درنظر داشته باشید.

تحصیل رایگان در اروپا

برخی از کشورهای اروپایی دارای نظام تحصیلی رایگان، حتی برای دانشجویان بین‌المللی هستند. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشورها نیاز به پرداخت شهریه ندارد. از جمله این کشورها می‌توان به اتریش، آلمان و نروژ اشاره کرد. البته پیش از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به این کشورها باید به خوبی تحقیق کنید تا از هزینه‌های جانبی مانند هزینه ثبت‌نام و غیره مطمئن شوید. لازم به ذکر است که اخذ پذیرش کشورهای اروپایی که نظام تحصیلی رایگان دارند، غالبا در برخی از رشته‌های خاص مانند پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری و غیره بسیار سخت است.

تحصیل با هزینه‌ بسیار کم در اروپا

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل رایگان دارند، تقریبا سخت است. با وجود این، امکان تحصیل با هزینه‌های بسیار کم در دیگر کشورهای اروپایی فراهم شده است. از جمله این کشورها می‌توان به اسپانیا با حداکثر هزینه 7 هزار یورو، لهستان با حداکثر 2500 یورو، یونان با حداکثر 1500 یورو، آلمان با حداکثر 700 یورو، ایتالیا با حداکثر 3 هزار و 550 یورو، اتریش با حداکثر هزار و 450 یورو و فرانسه با حداکثر هزینه 2 هزار و 770 یورو در سال اشاره کرد.

تحصیل رایگان در اروپا با بورسیه تحصیلی

یکی از روش‌های تحصیل رایگان در اروپا ، دریافت بورسیه تحصیلی است. دانشگاه‌های اروپایی بورسیه‌های متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی خود در نظر گرفته‌اند. از جمله کشورهایی که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در آن زیاد است، ایتالیا است. اپلای تحصیلی به ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد با دریافت بورسیه تحصیلی می‌تواند شانس طلایی شما برای تحصیل رایگان در اروپا باشد. با وجود این، شما می‌توانید با انجام کار دانشجویی بخشی از هزینه‌های زندگی و تحصیل خود در اروپا را کاهش دهید.

چطور ویزای تحصیلی دریافت کنم؟

اخذ ویزای تحصیلی در کشورهای اروپایی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر، در سفارت کشور انتخابی صورت گرفته و تاحدی مستلزم صبوری دانشجویان است. برای اخذ ویزای تحصیلی باید مدارک مورد نیاز شامل پاسپورت رسمی، عکس پرسنلی، وجه دریافت ویزا، نامه اخذ پذیرش، گواهی تمکن مالی، گواهی شناسایی در کشور مبدا، بلیط و محل اقامت موقت در کشور مقصد، مدارک تحصیلی ترجمه شده، انگیزه‌نامه، نامه معرفی از اساتید، ریز نمرات آخرین دوره تحصیل و مدرک معتبر زبان و دیگر مدارک اعلامی از سوی کشور موردنظر را به سفارت تحویل دهید.

تحصیل در اروپا با موسسه حقوقی میرداماد

موسسه میرداماد، یک مرکز حقوقی معتبر در حوزه حقوق خصوصی و داخلی و حقوق بین‌المللی است. این مجموعه علاوه بر پذیرش انواع پرونده‌های حقوقی و کیفری در امور مختلف، به‌عنوان یک دفتر مهاجرتی متخصص و با سابقه در شیراز مشغول به فعالیت است. برای تحصیل در اروپا ، می‌توانید از تیم متخصص وکلا و مشاوران حقوقی و مهاجرتی میرداماد مشورت گرفته و بهترین کشور و بهترین روش برای مهاجرت و تحصیل با کمترین هزینه را انتخاب کنید.

 

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه میرداماد
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز