هر آنچه که باید درباره کارگزاری مفید بدانید

کارگزاری‌های متعددی در بازار بزرگ بورس به عنوان واسطه میان سهام‌داران و شرکت‌ها فعالیت می‌کنند. کارگزاران به نمایندگی از سرمایه‌گذاران خرید و فروش سهام را انجام می‌دهند و در مقابل از مشتریان کارمزد معاملاتی دریافت می‌کنند.

کارگزاری «مفید» یکی از بزرگترین کارگزاران فعال کشور با بیش از ۲۷ سال سابقه کار در بازار سرمایه است.

کاماپرس در ادامه به ۱۷ نکته درباره کارگزاری مفید اشاره می‌کند که فعالان حوزه بورس را بیشتر با این کارگزاری آشنا خواهد کرد:

۱. کارگزاری مفید با همکاری دو نفر در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد. مؤسس کارگزاری مفید حمید آذرخش است که در حال حاضر ریاست هیئت مدیره را بر عهده دارد.

۲. مفید برای نخستین بار معاملات اینترنتی سهام و ارسال سفارش در هر ساعت شبانه‌روز را ممکن کرد. امکان معاملات برخط نیز برای اولین بار با راه‌اندازی سامانه مفید آنلاین توسط کارگزاری مفید مهیا شد.

آریاک سفر

۳. در سال ۱۳۸۱ اولین شعبه مفید با گسترش جغرافیایی بورس در شهر مشهد افتتاح شد. هم‌اکنون بیش از ۴ هزار نقطه ارائه خدمت در سراسر کشور خدمات مفید به مشتریان ارائه می‌کنند.

۴. انواع معاملات بورس کالا، بورس انرژی، اوراق بهادر و معاملات آتی سکه توسط شرکت مفید انجام می‌شود. مشاوره سرمایه‌گذاری، ارزش‌گذاری شرکت‌ها، تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی و عرضه و پذیرش شرکت‌ها در بورس از دیگر خدمات مفید است.

۵. در سال ۱۳۹۲ باشگاه مشتریان مفید با نام «پلکان» در راستای ارائه خدمدت ویژه به مشتریان کارگزاری تاسیس شد.

۶. کارگزاری مفید دارای ۸ صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که مبالغ کوچک را جمع‌آورده کرده و  به صورت تخصصی در بخش‌های مختلف تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

۷. سازمان بورس و اوراق بهادر بر اساس معیار‌هایی مانند مبلغ گردش، تعداد کارکنان و… به کارگزاران رتبه‌های الف، ب و ج را اعطا می‌کند. مفید در گروه کارگزاران دارنده رتبه کیفی الف قرار گرفته و برترین کارگزاری کشور معرفی می‌شود.

۸. یکی از طرح‌های کارگزاری مفید طرح حمایتی «حامی» است که به صورت انحصاری به مشتریان مفید خدمت‌رسانی می‌کند. طرح حامی برای اولین بازار در بازار ‌سرمایه ارائه شده و وجوه راکد در حساب سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در یک صندوق با درآمد ثابت تبدیل می‌کند.

۹. طی ربع قرن فعالیت، مفید اقدام به عرضه سامانه‌های معاملاتی همچون ایزی‌تریدر، آنلاین‌پلاس و مفید تریدر کرده است که با عرصه اطلاعات گوناگون برای مشتریان در سطوح مبتدی و حرفه‌ای قابل استفاده هستند.

۱۰. سامانه معاملاتی «مفید تریدر ۵»  نسخه‌ بومی‌شده از نرم‌افزار «متاتریدر ۵» است که یکی از محبوب‌ترین سامانه‌های معاملاتی در جهان محسوب می‌شود. در این سامانه امکان دسترسی به کلیه نمادهای بورسی، فرابورسی و…  برای همه افراد وجود دارد.

۱۱. سامانه بورس «ویو» در سال ۱۳۹۵ توسط شرکت تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی پویا به بازار سرمایه معرفی شد. این سامانه سوابق ۱۵ ساله شرکت‌های بورسی را با دقت بالا و در کمترین زمان نمایش می‌دهد..

۱۲. بیشترین سهم معاملات بازار سرمایه در ۱۵ سال اخیر متعلق به کارگزاری مفید بوده است. هم‌اکنون ۲۵ درصد از معاملات آنلاین به مفید اختصاص دارد.

۱۳. حجم معاملات روزانه مفید در ابتدای کار روزانه ۳۰۰ هزار تومان بوده است در حالیکه امروزه بالغ بر ۸ میلیون کاربر از سامانه‌های این کارگزاری برای فعالیت در بازار سرمایه استفاده می‌کنند.

۱۴. شرکت‌های «ایده مفید» و «انتخاب مفید» به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ تأسیس شدند. ایده مفید در زمینه مشاوره سرمایه‌گذاری و انتخاب مفید به طور تخصصی در حوزه مدیریت دارایی مشغول به کار هستند.

۱۵. مفید در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان اولین نهاد مالی مجوز گروه خدمات مالی در بازار سرمایه را دریافت کرد.

۱۶. کارگزاری مفید بزرگترین مرکز تماس بازار سرمایه کشور را داراست که ۵۱۵ نفر پرسنل در آن مشغول به کار هستند. تیم پاسخگویی در روز به بیش از ۳۵ هزار تماس ورودی پاسخ می‌دهند.

۱۷. کارگزاری مفید به‌عنوان برترین کارگزاری در بازارهای بورس انرژی ایران از نظر ارزش کل معاملات در سال ۱۳۹۸ معرفی شد و ۱۱ درصد از سهم  این بازار در سال ۹۸ متعلق به مفید بوده است.

مرتبط با : کارگزاری مفید
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز