هر آنچه می‌ خواهید درباره نیرو محرکه بدانید

نیرو محرکه

گروه صنعتی نیرو محرکه در سال 1346 آغاز به کار کرد. این مجموعه به‌ دنبال بهر‌ه‌گیری از دانش فنی و فناوری، مشغول ساخت و مونتاژ انواع گیربکس خودروهای سواری و قطعات مربوط به آن است. چشم‌انداز افق 1404 این مجموعه تولید و تامین گیربکس‌های دستی و اتوماتیک و قطعات قوای محرکه خودرو با حضور در زنجیره تامین داخلی و بازارهای جهانی و تولید موتورسیکلت برقی کشور ذکر شده است.

کاماپرس در ادامه ۱۰ نکته از این مجموعه را منتشر می‌کند که برای فعالان عرصه خودرو و قطعات آن خواندنی است؛

1. درحال‌حاضر نیرو محرکه به تولید گیربکس‌های خانواده پژو و قطعات گیربکس می‌پردازد و خدماتی مثل آموزش و توسعه منابع انسانی و خدمات آزمایشگاهی را در حوزه تخصصی خود ارائه می‌دهد.

۲. شرکت‌های تابعه این مجموعه اشتاد، میانرو و تولیدی هستند. مدیریت کل گروه صنعتی نیرو محرکه را داوود اسماعیل‌پور برعهده دارد. اکنون این شرکت 51 کارمند رسمی و دو هزار و ۸۴ کارمند قراردادی دارد.

۳. گروه صنعتی نیرو محرکه تاکنون 5 تقدیرنامه و 16 گواهی‌نامه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به‌دست آورده است که از جمله آن‌ها می‌توان به گواهینامه استاندارد 14001، 18001 و گواهینامه‌های تایید صلاحیت آزمایشگاهی اشاره کرد. تقدیرنامه 4 ستاره جایزه ملی تعالی سازمانی در سال گذشته، از آخرین افتخارات این مجموعه است.

آریاک سفر

۴. سهام این شرکت، سال 1373 در سازمان بورس‌ و اوراق بهادار، با نماد «خمحرکه» عرضه شد. سرمایه اسمی اولیه نیرو محرکه 5 میلیون تومان بود.

۵. شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو با ۴۸/۳۱ درصد سهم و شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا با ۳۶/۰۴ درصد سهم، بزرگترین سهامداران شرکت صنعتی نیرو محرکه محسوب می‌شوند.

۶. براساس اطلاعات کدال- سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران بورس- در مردادماه سال جاری سود ناشی از فروش سهام نیرو محرکه، 22میلیارد تومان اعلام شد.

۷. گروه صنعتی نیرو محرکه در نظر دارد تا پایان امسال تولید 178 هزار انواع گیربکس 405، تعداد 105 هزار گیربکس آر2، تعداد 155هزار گیربکس رانا، 3هزار و 326 عدد گیربکس آریسان، 100 هزار عدد ست چرخ‌دنده تیبا و 24 هزار عدد ست چرخ‌دنده تراکتور را محقق کند.

۸. این مجموعه تا شهریورماه سال جاری، 296 هزار و 571 عدد از انواع مختلف گیربکس و محصولات خود را به‌فروش رساند و در آذرماه، 60 هزار دستگاه گیربکس گروه پژو را تولید و روانه بازار کرد.

۹. از جمله پروژه‌های تکمیل‌شده گروه صنعتی نیرو محرکه در سال‌جاری، پروژه‌ گیربکس شش سرعته، با نام تجاری «ای‌ام‌تی6» است که صرفه‌جویی ارزی ناشی از تولید و عرضه این محصول در بازه زمانی چهار ساله، 87 میلیون یورو پیش‌بینی شد.

۱۰. گروه صنعتی نیرو محرکه در جشنواره امتنان‌کار که اردیبهشت‌ماه برگزار شد، حضور داشت. در این رویداد 31 نفر از این مجموعه، بابت طرح‌های ارائه شده‌شان، انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

مرتبط با : گروه صنعتی نیرو محرکه
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز