هر آنچه می‌خواهید درباره سیمان فارس و خوزستان بدانید

مجتمع سیمان فارس و خوزستان
لست سکند

شرکت سیمان فارس و خوزستان، دارای بیش از شش دهه فعالیت در صنعت سیمان‌سازی است. این شرکت مادرتخصصی، توانسته است عنوان بزرگترین گروه تولیدکننده سیمان کشور و منطقه را از آن خود کند.

در ادامه کاماپرس به 10 نکته کلیدی درباره سیمان فارس و خوزستان می‌پردازد تا فعالان و علاقمندان به حوزه صنایع معدنی بیشتر با این شرکت آشنا شوند؛

۱. شرکت سیمان فارس و خوزستان، یک شرکت مصالح ساختمانی است که در سال 1329، با سرمایه‌گذاری مشترک سازمان برنامه و شرکت سهامی سیمان شیراز تاسیس شد و در سال 1332 از شیراز به تهران انتقال یافت.

۲. در سال 1339، کارخانه سیمان دورود، از سازمان برنامه خریداری شد. با خرید و احداث کارخانه‌های جدید کارخانجات قبلی توسعه یافتند؛ به این ترتیب بر حجم ظرفیت تولیدی کارخانه افزوده شد.

۳. در سال 1342، نام این کارخانه به‌طور رسمی به شرکت سهامی «سیمان فارس و خوزستان» تغییر کرد. این شرکت بزرگترین تولید‌کننده سیمان در خاورمیانه است.

راز آسمان پایتخت

۴. در دی ماه 1354، بخشی از سهام این شرکت که به صورت عام هست، در بازار بورس اوراق بهادار تهران عرضه شده است. همچنین دفتر مرکزی آن در شهر تهران قرار دارد.

۵. مدیرعامل این شرکت حمیدرضا هوشیاری است که در همایش آی ام آی 100، لوح تقدیر رتبه اول شاخص فروش در گروه سیمان را دریافت کرده است.

۶. فعالیت اصلی سیمان فارس و خوزستان، تولید انواع سیمان، بتن، مصالح ساختمانی و خدمات جانبی است.

۷. شرکت سیمان فارس و خوزستان دارای 33 شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی است. از جمله شرکت‌های وابسته آن می‌توان به شرکت‌های سیمان آبیک، شرکت تحقیق و توسعه صنعت سیمان، شرکت فارسیت اهواز، شرکت ماشین‌سازی و فولاد و چدن دورود و … اشاره کرد.

۸. در بیست و دومین سال همایش شرکت‌های برتر و بر اساس ارزیابی‌های سازمان مدیریت صنعتی، هلدینگ سیمان فارس و خوزستان توانست رتبه اول شاخص فروش در گروه سیمان را بین 500 شرکت برتر کشور کسب کند.

۹. این شرکت در سال مالی 1391، با تولید واقعی حدود 16/4 میلیون تن، سهم 23 درصدی از کل تولید گروه سیمان در کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین ایران توانسته است با صادرات 13/8 میلیون تن، عنوان بزرگترین صادرکننده سیمان جهان را کسب کند. در نتیجه از کل حجم تولید، 83/5 درصد به مصرف داخلی و 16/5 درصد به صادرات اختصاص یافته است.

۱۰. شرکت‌های تابعه سیمان فارس، در چندین نمایشگاه شامل نمایشگاه محیط زیست سال 98 و نمایشگاه بین‌المللی صنعت سیمان سال 97 شرکت داشته‌اند. همچنین شرکت سیمان فارس و خوزستان در نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی سال 95 حضور داشته است.

مرتبط با : سیمان فارس و خوزستان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز