هر آنچه باید هنگام خرید میلگرد بدانید + قیمت میلگرد سایز 20

خرید مصالح ساختمانی مانند تیرآهن یا میلگرد در هر سایزی، چه میلگرد 8 و چه میلگرد سایز 20 ، جزء خریدهای گران‌قیمت به شمار می‌روند. از این رو هر شخصی که قصد ساخت یک واحد مسکونی را داشته باشد، حتی اگر مهندس اجرای پروژه نباشد، به ناچار باید از اطلاعات لازم در این زمینه آگاهی داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به همین علت دانستن نکاتی پیش از خرید میلگرد، ضروری است. در ادامه چند نکته مهم درباره انتخاب صحیح میلگرد بررسی خواهد شد؛

نوع و ابعاد میلگرد را انتخاب کنید

این مشخصات معمولا طبق تشخیص مهندسان پروژه تعیین می‌شوند. به طور کلی در ایران وقتی نام میلگرد به تنهایی بیان می‌شود، منظور میلگرد آجدار است. در بعضی از مواقع با توجه به شرایط و نوع ساخت و ساز، ممکن است نام میلگرد ساده و همچنین کلاف نیز شنیده شود. میلگرد ساده به محصولی گفته می‌شود که بر روی سطح آن هیچ آج یا فرو رفتگی وجود ندارد. میلگرد کلاف هم به صورت کلاف سیم تولید شده و معمولا در دو نوع ساده و آجدار وجود دارد.

اصطلاح A2، A3 و A4 مربوط به نوع میلگرد آجدار است و در اصل تعیین کننده نوع آج روی میلگرد است. اما معمولا بعد از نام میلگرد یک عدد بیان می‌شود. این عدد چه معنایی دارد؟ سایز قطر میلگرد! کارخانه‌های تولید میلگرد سایزهای گوناگونی را از میلگرد 8 تا میلگرد سایز 20 میلیمتر تولید می‌کنند. ممکن است که یک کارخانه همه سایزها را تولید کند و کارخانه دیگری، تعداد محدودی از سایزها را. اما میلگرد سایز 20 ، میلگرد سایز 16، سایز 18 و 8 از میلگردهای متداول به شمار می‌روند.

آریاک سفر

به کیفیت میلگرد توجه کنید

اکثر کارخانه‌های تولید میلگرد کشور طبق استاندارد ملی ایران اقدام به تولید میلگرد می‌کنند. اما در این میان، بعضی از کارخانه‌ها، به دلیل تفاوت در فرآیند تولید و یا شمش فولاد مصرفی، ممکن است کیفیت محصول نهایی‌شان با سایر کارخانه‌ها متفاوت باشد، از این رو باید توجه شود که میلگرد خریداری شده، کیفیت لازم را برای ساخت یک سازه مسکونی داشته باشد.

میلگرد سبک بهتر است یا سنگین؟

میلگردها به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می‌شوند. میلگرد سبک، به گروهی از میلگردها اطلاق می‌شودکه وزن آن‌ها از وزن استاندارد پایین‌تر بوده و طبیعتا کیفیت پایین‌تری هم دارند. اما میلگردهای سنگین، میلگردهای استاندادی هستند که اکثر کارخانه‌ها تولید می‌کنند. همچنین اکثر کارخانه‌های تولید میلگرد در کشور نام اختصاری را که مختص به خودشان است بر روی بدنه میلگرد به صورت برجسته حک می‌کنند که با وجود آن می‌توان از اصالت کالا مطمئن شد.

در ادامه قیمت انواع میلگرد همراه با دیگر آهن آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز