هر آنچه باید درباره پرداخت الکترونیک سپهر بدانید

غرفه پرداخت الکترونیک سپهر
لست سکند

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر از مجموعه‌های فعال در حوزه پرداخت الکترونیک است که به منظور ارائه راهکارهای جامع فناوری مورد نیاز بانک‌ها و سایر موسسات مالی و اعتباری، طراحی و اجرای اتوماسیون‌های بانکی و ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و بانکی تاسیس شد. از دیگر فعالیت‌های این مجموعه در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مرتبط می‌توان به واردات و فروش کارت‌های الکترونیک هوشمند، پیاده‌سازی سامانه‌های امنیتی مرتبط به حوزه پرداخت، شخصی‌سازی کارت‌های هوشمند و اخذ نمایندگی و … اشاره کرد.

در ادامه کاماپرس ۹ نکته درباره این شرکت منتشر مي‌کند که برای فعالان حوزه پرداخت الکترونیک مفید است؛

۱. شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در سال 1386 با نام مبنا کارت آریا آغاز به‌کار کرد. این مجموعه در سال 1397 به عنوان کنونی خود تغییر نام داد.

۲. این شرکت از زیرمجموعه‌های گروه مالی سپهر صادرات، وابسته به بانک صادرات ایران، محسوب می‌شود و مدیریت فعلی آن را بابک رهنماپور برعهده دارد. در حال حاضر، این مجموعه دارای 36 شعبه فعال در نقاط مختلف کشور است.

۳. شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در سال جاری اعلام کرده بود که رشد شاخص‌های بهره‌وری توام با افزایش کمی ابزارهای پرداخت و ارائه سرویس‌های ویژه برای مشتریان وی‌آی‌پی و ویژه بانک صادرات ایران از مهم‌ترین راهبردهای آن است.

راز آسمان پایتخت

۴. بر اساس گزارش‌ شرکت شاپرک در تیرماه 1399، سهم پرداخت الکترونیک سپهر از نظر تعداد و مبلغ تراکنش‌های انجام‌شده 99/0 و 11/2 درصد اعلام شد.

۵. پرداخت الکترونیک سپهر خدمات خود را در قالب اپلیکیشن پاس، درگاه پرداخت اینترنتی، سرویس‌های مرتبط حوزه پرداخت الکترونیک و ماژول‌های- یک بخش قابل‌ نصب درخصوص یک عملیات خاص- اتصال دستگاه پرداخت ارائه می‌دهد.

۶. محصولات این شرکت نیز شامل انواع پایانه‌های فروشگاهی ثابت، سیار، بلوتوثی و ای‌ایکس- مخصوص جایگاه‌های پخش فرآورده‌های نفتی و توزیع سوخت- است. از دیگر خدمات و محصولات این مجموعه می‌توان به شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض و درخواست پذیرندگی- درگاه اینترنتی یا دستگاه کارتخوان- اشاره کرد.

۷. این مجموعه با نهادها و شرکت‌هایی مثل بانک صادرات ایران، رایتل، همراه اول، ایرانسل و… همکاری می‌کند. ذی‌نفعان سپهر الکترونیک بانک مرکزی، شاپرک و مشتریان و کاربران آن اعلام شده‌اند.

۸. از جمله افتخارات این مجموعه در یکسال اخیر می‌توان به کسب 7 رتبه برتر، توسط آن، در پانزدهمین جشنواره ملی روابط عمومی و اخذ گواهینامه رتبه یک از شورای عالی انفورماتیک اشاره کرد. این شرکت در سال گذشته با اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شد. پرداخت الکترونیک سپهر در گزارش اقتصادی آذرماه 1399 شرکت شاپرک، کمترین میزان دستگاه‌های کم‌تراکنش و فاقد تراکنش را به خود اختصاص داد.

۹. امسال شرکت سپهر پرداخت الکترونیک در نمایشگاه‌های تراکنش ایران و نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور داشت. همچنین کتاب پی‌تک، در سال جاری با حمایت این مجموعه منتشر شد.

مرتبط با : پرداخت الکترونیک سپهر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز