هر آنچه باید درباره بانک کشاورزی بدانید

«بانک کشاورزی» مجموعه‌ای ‌تخصصی در زمینه حمایت از بخش کشاورزی و زیرشاخه‌های آن است. این بانک از سال 1312 با نام «بانک فلاحتی و صنعتی» به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۱۸ به «بانک کشاورزی و پیشه و هنر» تغییر نام دارد.

در سال ۱۳۳۲ نام این مجموعه به «بانک کشاورزی ایران» تبدیل شد اما این تغییر نام‌ها تمام نشد و یک دهه بعد، نام این بانک به «اعتبارات کشاورزی و عمران روستایی ایران» تغییر کرد.
۳ سال پس از آن، در سال ۱۳۴۵ دوباره این مجموعه «بانک کشاورزی» خوانده شد؛ مجموعه‌ای به نام «صندوق توسعه کشاورزی ایران» هم تاسیس شد که در سال ۱۳۴۸ به «بانک توسعه کشاورزی ایران» تغییر یافت.

در همان سال قانونی تصویب شد که بر اساس آن باید بانک تعاون کشاورزی ایران تشکیل می‌شد؛ به همین خاطر بانک اعتبارات کشاورزی و عمران روستایی ایران به «بانک تعاون کشاورزی ایران» تغییر پیدا کرد.

در نهایت ۱۰ سال بعد ر سال ۱۳۵۸ دو بانک تعاون کشاورزی ایران و بانک توسعه کشاورزی ادغام شدند و بانک کشاورزی با همین نام به کار خود ادامه داد.
در حال حاضر بانک کشاورزی در زمینه ارائه انواع خدمات بانکی قانونی به همه مردم در سراسر کشور فعالیت دارد.

کاماپرس در ادامه نکاتی را برای آشنایی بیشتر خوانندگان این مطلب با بانک کشاورزی منتشر می‌کند؛

آریاک سفر

1. مدیریت کنونی بانک کشاورزی را روح‌اله خدا رحمی بر عهده دارد. این مجموعه در حال حاضر هزار و 817 شعبه دارد. بعلاوه 50 شعبه این بانک به صورت اختصاصی به ارائه خدمات ارزی و بین المللی مشغول هستند.

2. بانک کشاورزی در قالب ارائه انواع سامانه‌ها، خدمات عمومی و تخصصی، طرح‌های ویژه، جشنواره‌ها و سایر اقدامات قانونی بانکی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

3. بر اساس اطلاعات ارائه شده، این بانک تا بهمن ماه سال گذشته، 19 میلیون و 996 هزار و 317 عدد کارت برای کاربران خود صادر کرد. تعداد خودپردازهای بانک کشاورزی تا زمان ذکر شده، 2 هزار و 887 دستگاه و تعداد پایانه شعب آن، 6 هزار و 334 پایانه بود.

4. شرکت‌های خدمات ارزی و صرافی مهر، کارگزاری بانک کشاورزی، توسعه و عمران اراضی- بانک زمین- و گسترش فناوری‌های نوین کشاورز از مجموعه‌های مرتبط با این بانک هستند.

5. کتابخانه الکترونیکی این مجموعه شامل نشریات، کتابخانه و … است. بانک کشاورزی نشریه «پیام مهر» را ماهیانه منتشر و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

6. بانک کشاورزی تاکنون برگزاری سه رویداد استارتاپی فین تک فارم 1397، هربال تک 1398 و فین تک فارم 1399 را بر عهده داشته است.

7. منابع این بانک تا اسفندماه سال 1399 نسبت به زمان مشابه سال گذشته 6/48 درصد رشد داشت. همچنین این بانک در زمان ذکر شده 7/117 درصد برنامه تعهدی تجهیز منابع خود را در سال گذشته محقق کرد.

8. این مجموعه تا نیمه اسفندماه سال 1399، مبلغ 19 هزار و 466 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به 37 هزار و 881 نفر از افراد واجد شرایط پرداخت کرد.

9. برنامه تعهدی این بانک در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، در ماه گذشته به صورت 100 درصدی محقق شد. همچنین با حمایت این مجموعه در سال گذشته، هزار و 660 واحد گلخانه احداث و تجهیز شدند.

10. بانک کشاورزی در اقدام جدید خود، به منظور انجام مسئولیت اجتماعی، در زمینه احداث مرکز اورژانس روستای خوانسار یزد مشارکت دارد.

11. سود- زیان- خالص بانک کشاورزی تا پایان سال مالی 1398، بیش از 637 میلیارد تومان بود. میزان سود- زیان- جامع این مجموعه در پایان سال ذکر شده، 570 میلیارد و 175 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شد.

12. سال گذشته بانک کشاورزی در بین 10 بانک برتر اسلامی قرار گرفت. این مجموعه براساس گزارش آی بنکر، از نظر تعداد مقالات پژوهشی نوشته شده یکی از رتبه‌های برتر نظام بانکی کشور را به خود اختصاص داده است.

13. رئیس هیئت مدیره این مجموعه در دومین «جشنواره کارمند تراز انقلاب اسلامی» سال 1399، لوح و تندیس «مدیر تراز انقلاب اسلامی» را به دست آورد. همچنین این بانک در سال گذشته از سمت تعدادی از استانداری‌های کشور به دلیل حمایت از امر تولید و رفع مشکلات اقتصادی مورد قدردانی قرار گرفت.

مرتبط با : بانک کشاورزی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز