هر آنچه باید درباره اخذ ویزای سریلانکا بدانید

لست سکند

سریلانکا از نظر میراث فرهنگی و هم از نظر مناظر طبیعی کشوری غنی است. سفر به سریلانکا یک پکیج بی‌پایان برای ارائه به گردشگران دارد. همه افراد قبل از سفر به این کشور باید برای اخذ ویزای سریلانکا اقدام کنند. درخواست ویزا و رسیدن به سریلانکا کار سختی نیست. با در نظر گرفتن شرایط خود، می‌توانید از انواع ویزا جهت سفر و مهاجرت به این کشور استفاده کنید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سریلانکا جزیره‌‌ای در جنوب آسیا است و جمعیتی در حدود ۲۰ میلیون نفر دارد. کلمبو پایتخت این کشور بوده و از مهمترین مناطق گردشگری محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، بهترین زمان از ماه دسامبر تا ماه مارس یعنی از آذر ماه تا اسفند ماه است. البته با توجه به تنوع آب‌و هوایی این کشور، تقریبا در تمام فصول سال می‌توانید به این کشور سفر کنید.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مدارک لازم برای دریافت ویزای سریلانکا

جهت سفر به سریلانکا:

  1. باید پاسپورتی داشته باشید که حداقل شش ماه پس از ورود شما به این کشور، اعتبار داشته باشد.
  2. باید از تمکن مالی کافی برای ادامه زندگی در طول اقامت خود، برخوردار باشید.
  3. باید مدرکی را ارائه دهید که نشان دهد قبل از اتمام زمان مجوز حضور در سریلانکا، آنجا را ترک خواهید کرد، که می‌توان به بلیط برگشت هواپیما اشاره کرد.
  4. باید مدارک لازم جهت اثبات هدف سفر خود را فراهم کنید که می‌توان به دعوت نامه از یک شرکت خاص اشاره کرد.

انوع ویزای سریلانکا

  1. ویزای بازدید توریستی

ویزای توریستی برای گردشگرانی صادر می‌شود که می‌خواهند برای گشت و گذار، استراحت، بازدید از اقوام برای مدت کوتاهی وارد سریلانکا شوند.

  1. ویزای تجاری

برای اخذ ویزای سریلانکا، می‌توانید ویزای تجاری دریافت کنید. این ویزا برای اتباع خارجی که برای مقاصد تجاری برای مدت کوتاهی از سریلانکا بازدید می‌کنند، صادر می‌شود.

  1. ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت مجوز ورود به یک تبعه خارجی است که برای مدت کوتاهی در سریلانکا می‌ماند و سپس به مقصد دیگری سفر می‌کند.

  1. ویزای اقامت

ویزای اقامت مجوزی  است که برای افراد غیر سریلانکایی به منظور دریافت تسهیلات برای مقاصد خاص صادر می‌شود. این نوع ویزا دارای زیرمجموعه‌هایی بسیاری است که تحت ویزای اقامت می‌توانید آنها را دریافت کنید.

کسانی که مایل به سرمایه گذاری پولی در سریلانکا هستند، کسانی که در سریلانکا به فعالیت‌های تجاری می‌پردازند، دانش آموزان در موسسات آموزشی مورد تایید دولت سریلانکا، همسران و کودکانی که تابعیت خارجی دارند می‌توانند از این نوع ویزا استفاده کنند.

شرایط صدور ویزا برای مسافران ایرانی

افرادی که قصد دارند از ایران به سریلانکا سفر کنند، می‌توانند به راحتی ویزای این کشور را در داخل ایران دریافت کنند. اخذ ویزای سریلانکا بین ۱ تا ۳ روز کاری به طول خواهد انجامید.

اگر به هر دلیلی نتوانستید ویزای سریلانکا را دریافت کنید، می‌توانید از ویزای فرودگاهی این کشور استفاده کنید.

مسافران ایرانی می‌توانند انواع ویزای این کشور از جمله ویزای توریستی، ویزای ترانزیت، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری یا ویزای درمانی را برای ورود به این کشور دریافت کنند. هزینه اخذ ویزا نیز با توجه به نوع ویزا متفاوت خواهد بود.

آمار سفر به سریلانکا

طبق داده‌های سازمان گردشگری سریلانکا، این کشور از ۱۹۴۴۹۵ گردشگر در سال ۲۰۲۱ استقبال کرده است. همچنین مقامات این کشور، ورود حدود 2.5 میلیون گردشگر را در سال ۲۰۲۲ تخمین زده‌اند.

در سال‌های قبل بیشتر گردشگران این کشور، از اروپا بوده‌‌ است اما به دلیل بیماری همه گیر و محدودیت‌های سفر، از میزان سفرهای اروپائیان کاسته شده است. هند، روسیه و چین در سال ۲۰۲۱ بیشترین بازدید کنندگان از این کشور بوده اند.

ویزای سریلانکا را به راحتی بگیرید

اگر فردی قصد سفر به سریلانکا را داشته باشد، می‌تواند به راحتی و با اسکن پاسپورتی که حداقل هفت ماه اعتبار دارد برای این کار اقدام کنند. اما این سفر در صورتی راحت است که اقدامات لازم برای آن از طریق یک مجموعه معتبر انجام شود. مجموعه سفرهالیدی در این خصوص مشتریان را راهنمایی می‌کند و اقدامات لازم را برای آن‌ها انجام می‌دهد. این شرکت علاوه بر ارائه مشاوره و انجام فرآیند لازم برای اخذ آسان ویزای سریلانکا ، درخصوص ویزای عمان، دبی، روسیه، ازبکستان، آذربایجان، قرقیزستان، تاجیکستان و … هم به متقاضیان خدماتی را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز