هر آنچه باید برای خرید آمپلی فایر بدانید

لست سکند

شاید برایتان پیش آمده که در مراسمی حضور داشته باشید، اما صدای بلندگو ضعیف باشد یا صدا قطع و وصل شود. این مشکل معمولا از منبع اولیه پدید می‌آید. اما با ساخت و تولید آمپلی فایرها، این مشکل تا حدودی رفع شده است؛ این محصول، کیفیت صدای خروجی دستگاه را افزایش می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، آمپلی فایرها انواع مختلفی دارند، که هر نوه برای محیط و فضای مختلفی کاربرد دارد. از آنجا که وظیفه اصلی آمپلی فایرها، دریافت خروجی ضعیف سازها، میکروفن‌ها و بالابردن کیفیت صدا در بلندگوهای عمومی و مانیتورهای صحنه است، از این ابزار برای سالن‌های کنفرانس و همایش‌ها و همچنین پخش موسیقی و … استفاده می‌شود. در واقع آمپلی فایرها کار تقویت صدا را انجام‌ می‌دهند.

نکاتی که در هنگام خرید آمپلی فایر باید به آن توجه کرد

پیش از خرید آمپلی فایر بهتر استیک نقشه‌ای طراحی کنید و فضای مورد نظر و ابعاد آن را محاسبه کنید. بعد میزان صدای دلخواه خود را مشخص کنید و ابزارهایی را که نیازمندشان هستید، در این نقشه پیاده‌سازی کنید تا در موقع خرید، همه چیز روشن باشد.

میزان صدای خروجی دستگاه، بر حسب وات محاسبه می‌شود و تولیدکنندگان این محصول باید در هنگام تولید، نوع وات اعلام شده در محتوای تبلیغات خود را مشخص کنند. آمپلی فایرها با توجه به قدرتی که در پردازش صدا دارند، به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

هر کدام از کانال‌های پاور آمپلی فایرها به یکی از رابط‌های اسپیکر مربوط است که دارای یک ییک رابط مثبت و یک رابط منفی هستند. برای تامین پاور دو اسپیکر، به یک آمپلی فایر دوکانال نیاز دارید. یکی از انواع آمپلی فای ها که به صرفه جویی در فضا نیز کمک می‌کند، مدل ۴ کانال آن است که برای پیکربندی‌های مختلف نیز مناسب است.

در هنگام خرید آمپلی فایرها شاید متوجه شده‌اید که این محصول با توجه به طراحی مداری خود طبقه‌بندی می‌شود، به همین خاطر کلاس‌های مختلفی از A،C،D ، و … برای آنها تعریف می‌شود. آخرین نسل از آمپلی فایرها از کلاس D هستند که به نسبت وزن و اندازه، قدرت زیادی تولید می‌کنند، همچنین خنک‌تر و قابل اطمینان‌تر هم هستند.

انعکاس صدا در اسپیکر به چه صورت است؟

امروزه استفاده از اسپیکرها  بسیار فراگیر شده است و افراد برای هر کاری و فعالیتی از این دستگاه استفاده می‌کنند که در انواع مختلف تولید می‌شوند، هدف اسپیکرها، تولید خروجی صوتی است که توسط انسان یا شنونده قابل شنیدن است. بیشتر اسپیکرهای PA هشت اهم هستند. به این معنا که واحد اندازه‌گیری مقاوت داخلی سیم‌پیچ بلندگو یا اسپیکر اهم است که با حرف Z نشان داده می‌شود. برای اینکه اسپیکرها صدای بیشتری از خود انعکاس دهند، می‌توان از پاور آمپلی فایر بیشتری استفاده کنید. با قرار دادن ۴ اسپیکر روبروی جمعیت، قطعا صدا به شکل یکنواخت‌تری در فضا پخش می‌شود.

در نهایت برای دستیابی به بهترین کیفیت، چه در خرید آمپلی فایر و چه بلندگو، پیشنهاد می‌شود میزان وات برنامه بلندگوهای خود را معادل وات خروجی RMS  یا پیوسته آمپلی فایر انتخاب کنید. واژه RMS برای بدست آوردن مقادیر توان خروجی استفاده می‌شود.

یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه فروش آمپلی فایرها، فروشگاه اینترنتی دیجی صداست که می‌توان مدل‌های مختلفی از این محصول یا میکسر، اسپیکر، ساب و مانیتور را در سایت آن مشاهده کنید. برای آگاهی بیشتر و مشاوره می‌توانید به کارشناسان این گروه مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی دیجی صدا از سال ۱۳۹۱ فعالیتش را به عنوان فروشنده تجهیزات صوتی، آلات موسیقی و نورپردازی آغاز کرده است.

مرتبط با : دیجی صدا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز