هر آنچه باید از اکسپو اوزاکا ۲۰۲۵ بدانید

اکسپو اوزاکا ۲۰۲۵ به نوعی گردهمایی جهانی ملت‌ها با هدف یافتن راه حل برای چالش‌های فعلی در دنیا است. معمولا این گونه نمایشگاه‌های جهانی به عنوان یک نقطه ملاقات برای دولت‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد مطرح، هستند. در سال ۲۰۲۵، جهان تنها پنج سال با سال ۲۰۳۰ فاصله خواهد داشت. سالی که سازمان ملل به عنوان سال دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDG) تعیین کرده است. بنابراین، اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا، یک پلتفرم کلیدی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نمایشگاه اکسپو 2025، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس اکسپو در اوزاکا به مدت ۶ ماه، در حدود ۱۸۴ روز برگزار می‌شود. این رویداد در ۳ می ‌۲۰۲۵ افتتاح می‌شود و در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۵ به کار خود پایان می‌دهد. می‌توان گفت این نمایشگاه جهانی از نظر مدت زمان، نسبت به سایر رویدادهای بین المللی، بی‌رقیب است. به مدت ۶ ماه، میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر جهان، این فرصت را خواهند داشت که در این نمایشگاه شرکت کنند. انتظار می‌رود در طول این نمایشگاه ۶ ماهه، حدود ۲۸ میلیون بازدید کننده از سراسر جهان، از این نمایشگاه بازدید کنند.

طراحی سایت اکسپو ۲۰۲۵

سایت اکسپو اوزاکا ۲۰۲۵، در یومهشیما، یک جزیره مصنوعی است که در ساحل ساخته شده است. منطقه مرکزی شامل غرفه‌های کشورهای مختلف است و رویدادها در اسکله برگزار می‌شود. این سایت برای ترویج وحدت طراحی شده است و مکانی برای پیوند مردم و فرهنگ‌ها از سراسر جهان خواهد بود.

آریاک سفر

طراحی لوگوی اکسپو ۲۰۲۵

مسابقه‌‌ای برای طراحی لوگوی اکسپو ۲۰۲۵ برگزار شد. هیئت داوران در آگوست ۲۰۲۰ گرد هم آمدند تا از بین بیش از 5 هزار اثر، بهترین لوگو را انتخاب کنند. لوگوی انتخاب شده یک حلقه نامنظم از دایره‌های قرمز رنگ است. خالق این لوگو، توضیح داد که دایره‌ها نشان دهنده سلول‌های زنده یا زنجیره‌‌ای از DNA هستند و آن را به موضوع اکسپو ۲۰۲۵ گره زده است.

موضوع اکسپو ۲۰۲۵

توسعه فناوری مانند هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی تأثیر قابل توجهی بر زندگی بشر داشته است که می‌توان به افزایش امید به زندگی اشاره کرد. این موضوع با همه گیری COVID-19 شکل جدی به خود گرفت. همه گیری جهانی منجر به تغییرات در ارزش‌ها و سبک زندگی مردم شد و جهان را با چالش‌های جدیدی روبرو کرد. اکسپو اوزاکا ۲۰۲۵، فرصتی برای جهان است تا دور هم جمع شوند و درباره موضوع « زندگی » بحث کنند. از موضوعات فرعی نیز می‌توان به پیوند زندگی، توانمندسازی زندگی، و نجات جان انسان‌ها اشاره کرد.

اهداف اکسپو ۲۰۲۵

از اهداف نمایشگاه اکسپو اوزاکا ۲۰۲۵، گرد هم آوردن خرد جهان، از جمله فناوری‌های نوآورانه، برای ایجاد و انتقال ایده‌های جدید است. علاوه بر این گسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی، فعال سازی اقتصاد منطقه، برقراری ارتباط با فرهنگ ژاپن از دیگر اهداف این نمایشگاه هستند. ایجاد یک جامعه که به اهداف توسعه پایدار (SDGs) تعیین شده توسط سازمان ملل دست پیدا کند، بخش دیگری از این رویداد است.

کاماپرس گزارش می‌دهد که به طور خلاصه می‌توان به اهدافی همچون زندگی بدون فقر، عدم گرسنگی، تندرستی، آموزش با کیفیت، برابری جنسیتی، کاهش نابرابری، آب تمیز و سرویس بهداشتی، انرژی مقرون به صرفه و پاک، رشد اقتصادی، صنعت، نوآوری و زیرساخت در این نمایشگاه اشاره کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز