هرآنچه که باید درباره خدمات انفورماتیک بدانید

لست سکند

شرکت «خدمات انفورماتیک» به دنبال اعمال سیاست‌های بانک مرکزی جهت ایجاد و راه‌اندازی سیستم جامع اتوماسیون بانکی ایجاد شد و امروزه از بزرگترین‌ شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

کاماپرس در ادامه به مهمترین نکات درباره شرکت خدمات انفورماتیک اشاره می‌کند؛

۱. شرکت خدمات انفورماتیک در سال ۱۳۷۲ به‌عنوان بازوی اجرایی برای کمک به نوسازی و مدرنیزه‌کردن سیستم بانکی کشور تاسیس شد. مدیرعامل فعلی شرکت ابوطالب نجفی است.

۲. این شرکت در نزدیک به ۳ دهه فعالیت خود با استفاده از تکنولوژی‌ روز جهان در زمینه‌های بانکداری الکترونیکی، شبکه مخابراتی اختصاصی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و … توسعه پیدا کرده است.

۳. خدمات انفورماتیک برای تامین نیاز‌های جدید در صنعت‌ بانکداری تصمیم به راه‌اندازی شرکت‌های زیرمجموعه گرفت و ۵ شرکت زیرمجموعه در سال‌های بین ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۲ تاسیس شدند.

راز آسمان پایتخت

۴. شرکت داده‌ورزی فرادیس البرز و شرکت خدمات انفورماتیک کیش اولین شرکت‌های زیرمجموعه بودند. در ادامه شرکت‌های خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش، خدمات انفورماتیک نوین کیش و خدمات همراه آیسان لوتوس به این مجموعه اضافه شدند.

۵. شرکت خدمات انفورماتیک به‌عنوان دومین شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات در بورس تهران پذیرفته شد. این شرکت‌ هم‌اکنون با نماد «رانفور» در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته حضور دارد.

۶. خدمات انفورماتیک از زیرمجموعه‌های شرکت ملی انفورماتیک است و ۹۰ درصد از سهام رانفور در اختیار این شرکت قرار دارد.

۷. فعالیت‌های اصلی شرکت انفورماتیک شامل طراحی و تولید نرم‌افزارهای تخصصی، ایجاد و گسترش شبکه اختصاصی مخابراتی، تولید دستگاه‌های خودپرداز و پایانه فروش و همچنین ارائه خدمات مورد نیاز بانک‌ها بصورت برون‌سپاری است.

۸. سامانه‌های زیرساختی، راهکارهای بانکی و سامانه‌های بانکی محصولات کلیدی شرکت خدمات انفورماتیک هستند. روزانه بیش از ۳۰ میلیون نفر از خدمات این سامانه‌ها استفاده می‌کنند.

۹. شرکت انفورماتیک اولین و بزرگترین شبکه ارتباط بانکی شعب، خودپردازها و کارتخوان‌ها و تنها ارائه‌کننده شبکه ارتباط بین‌بانکی برای خدماتی همچون شتاب، شاپرک و… محسوب می‌شود.

۱۰. پنج معاونت اصلی منابع و توسعه مدیریت، بازاریابی و فروش، نرم‌افزار، شبکه و عملیات در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند و محصولات شرکت با تکیه بر همکاری این پنج معاونت به مشریان ارائه می‌شود.

۱۱. تمامی شبکه بانکی کشور از خدمات زیرساختی و بین‌بانکی شرکت خدمات انفورماتیک استفاده می‌کنند. بانک مرکزی، بانک ملی، بانک کشاوری، شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش و موسسه اعتباری نور تنها بخشی از مشتریان این شرکت هستند.

۱۲. در میان افتخارات شرکت خدمات انفورماتیک کسب جایزه جشنواره بین‌المللی خوارزمی برای سه دوره به چشم می‌خورد. شرکت خدمات انفورماتیک از این نظر در کشور رکورددار است. .

۱۳. شرکت خدمات انفورماتیک در سال ۹۶ رتبه اول شاخص فروش گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته را در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی به دست آورد.

۱۴. در جشنواره مرحوم نوربخش در سال ۹۷، تندیس برترین سامانه ملی برای سامانه «سپند» به شرکت خدمات انفورماتیک اعطا شد. این شرکت لوح زرین و گواهینامه محصول برتر برای سامانه «نهاب» را نیز در همین سال کسب کرد.

مرتبط با : خدمات انفورماتیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز