هرآنچه باید در مورد شرکت آذویکو بدانید

صبح امروز تعداد زیادی از شاکیان شرکت آذویکو در اعتراض به عدم تحویل خودروی ثبت نامی خود پس از سه سال، مقابل وزارت صمت تجمع کردند.

به گزارش کاماپرس، شرکت آذویکو تولیدکننده خودروهای چینی ام. جی در ایران است که در سال ۱۳۸۹ در استان آذربایجان شرقی تاسیس شد. اما نام این خودرو در چند ماه گذشته با تحصن و دادگاه و شکایت گره خورده است.

صبح امروز باز هم خریداران خودرو ام جی که از در سال ۹۷ برای این خودرو ثبت نام کرده بودند، مقابل ساختمان وزارت اقتصاد تجمع کردند و مسئولین خواستند صدای آنها را بشنوند. صدای کسانی را که هنوز بعد از سه سال که از وعده های مسئولین این شرکت برای تحویل خودرو می گذرد، نه خودرویی گرفته اند و نه پولی به آنها پس داده شده است.

طبق شواهد و البته سخنان بعضی از شاکیان شرکت خودرو سازی آذویکو در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۷ یک طرح فروش قطعی برای سه مدل خودروی MG از طریق پرداخت نقدی و وام ارائه می کند. قیمت این خودرو ۵۸ میلیون تومان اعلام می شود، اما در ادامه با افزایش قیمت، نرخ را به ۸۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می رسانند.

نحوه تحویل خودرو هم در سه مرحله ۱۰۰ روزه، ۱۲۰ روزه و ۱۴۰ روزه طراحی شده بود و مسئولان شرکت می‌گفتند که ممکن است زودتر هم خودرو را تحویل بدهند. اما به گفته کسانی که امروز مقابل وزارت صمت تجمع کرده اند، هنوز هیچ خودرو یا پولی به آنها پرداخت نشده است.

آریاک سفر

شرکت آذویکو را بهتر بشناسید

گروه صنعت خودرو آذربایجان با نام تجاری AZVICO در سال 2016 با همکاری کمپانی سایک موتور چین اقدام به تولید و فروش خودروهای سواری MG برای اولین بار در ایران کرده است. آذویکو بزرگترین کارخانه تولید کننده خودروهای سواری در شمال غرب ایران معرفی شده است.

این کارخانه صنعتی با مساحتی بالغ بر 450 هزار متر مربع در شهرستان ممقان استان آذربایجان شرقی و کیلومتر 30 جاده تبریز- آذرشهر واقع شده است و در سال بیش از 200000 دستگاه انواع خودروهای سواری را تولید می کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “هرآنچه باید در مورد شرکت آذویکو بدانید

  1. مجید اکبری گفته:

    معلوم نیست پشتشون به کجا بنده که بعد از 3 سال با وجود این کلاهبرداری عظیم هنوز هیچیک از احکامی که علیه شان صاذر شده،اجرایی نشده.
    بعد آقای رئیسی شعار عدالت خواهی و مبارزه با فساد سر میده.
    یعنیواقعا یکی تو این مملکت پیدا نمیشه حق این مردم بدبخت رو از این مال مردم خورها بگیره؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز