هرآنچه باید درباره کافه بازار بدانید

نرم افزار کافه بازار

«کافه بازار» یک فروشگاه نرم افزار اندرویدی است که با بیش از ۴۵ میلیون نصب فعال تا دی‌ماه سال جاری، بدون شک محبوب‌ترین مارکت اندرویدی در کشور محسوب می‌شود.

کاماپرس در ادامه با ذکر ۱۴ نکته به تمامی اطلاعات ارزشمند درباره کافه بازار اشاره می‌کند؛

۱. نسخه اولیه نرم افزار کافه بازار در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ توسط محمدجواد کوپایی، حسام میرآرمندهی و چند تن از دانشجویان دانشگاه شریف طراحی شد.

۲. کافه بازار در شرایطی آغاز به کار کرد که تحریم‌ها موجب محدودیت دسترسی به خدمات و اپلیکیشن‌های جهانی شده بود. شناخت هوشمندانه کافه بازار از نیازهای کاربران دستیابی به عدد ۱۰۰ هزار کاربر فعال در سه ماه اول فعالیت را ممکن کرد.

۳. قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای نکته‌ای کلیدی بود که سرعت رشد نرم افزار کافه بازار را چندین برابر کرد. کافه بازار با افزودن این قابلیت به بستر مناسبی برای فعالیت وسیع توسعه‌دهندگان ایرانی تبدیل شد.

آریاک سفر

۴. توسعه‌دهندگان در کافه بازار امکان عرضه و فروش مستقیم اپلیکیشن‌های خود را دارند. ۳۰ درصد از تمامی درآمدهای حاصل‌شده به نفع کافه بازار کسر می‌شود و پس از اعمال ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، باقیمانده‌ی درآمد به توسعه‌دهندگان می‌رسد.

۵. در حال حاضر کافه بازار میزبان ۱۶۴ هزار اپلیکیشن اندرویدی است و با رشد ۳۲ درصدی، ۲۹ هزار توسعه‌دهنده همکار دارد.

۶. علاوه بر توسعه‌دهندگان ایرانی حدود ۱۲۰ تیم غیرایرانی نیز ۸۰۰ برنامه و بازی را به صورت رسمی برای کاربران ایرانی منتشر کرده‌اند.

۷. کافه بازار از زمان راه‌اندازی تا سال ۹۸ تعداد ۱۲ میلیون خریدار داشته است و با مجموعه ۹۰ میلیون تراکنش موفق بیش از ۴۷۷ میلیارد تومان درآمد برای توسعه‌دهندگان خود به ارمغان آورده است.

۸. نرم افزار کافه بازار توسط شرکت مادر «آوای همراه هوشمند هزاردستان» توسعه یافته است. برنامه‌های «دیوار» و «بلد» از دیگر محصولات این شرکت هستند.

۹. مدیر کل فعلی کافه بازار امین امیرشریفی است و مجموع دارایی‌‌های شرکت ۳۸۰ میلیون یورو برآورد می‌شود.

۱۰. نزدیک به ۴۰ درصد از سهام کافه بازار متعلق به موسسان و مدیران شرکت است. شرکت‌های «رهنما کامیابان نخستین» و شرکت «نوین‌اندیشان سرآوا پارس» از دیگر سهامداران مهم هستند که مجموعا ۵۰ درصد سهام کافه بازار را در اختیار دارند.

۱۱. بخش ویدیو در سال ۹۷ به کافه بازار اضافه شد. در این بخش تامین‌کنندگان رسمی ویدیو محتوای خود را به کاربران عرضه می‌کنند و تا مردادماه سال ۹۸، ۱۷ هزار ویدیو در آن بارگزاری شده است.

۱۲. جهت کنترل دسترسی کودکان به محتوای کافه بازار، حالت کودک در تیرماه ۹۸ به کاربران ارائه شد که محتوای کافه بازار را بر اساس رده سنی کودکان پالایش می‌کند.

۱۳. توسعه‌دهندگان کافه بازار در سال ۹۸ با ۸۳ درصد افزایش به دریافتی خالص ۱۸۹ میلیارد تومان دست یافتند و تعداد کل دانلود و بروزرسانی‌ها  به عدد یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون رسید که رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

۱۴. آغاز فعالیت مشترک با شتاب‌دهنده «آواگیمز» از دیگر اقدامات مهم کافه بازار در سال گذشته است که با سرمایه‌گذاری ۳.۹ میلیارد تومانی کافه بازار در این شرکت انجام شد.

مرتبط با : بلددیوارکافه‌بازار
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز