هرآنچه باید درباره شرکت نفت سپاهان بدانید

روانکاری، پاک‌کنندگی و جذب ذرات معلق و ناخالصی‌ها از علل استفاده از روغن موتور در خودرو است. همچنین روغن موتور باید هر ۵ تا ۱۰ هزار کیلومتر تعویض شود. بنابراین یکی از ترکیباتی که صاحبان خودرو مدام به آن نیاز دارند، روغن موتور است.
پس تعجبی ندارد که شرکت‌های زیادی مشغول تولید روغن موتور باشند. «شرکت نفت سپاهان» نیز یکی از تولیدکننده‌های روغن موتور است که این محصول را با نام آشنای «اسپیدی» روانه بازار می‌کند.
شرکت نفت سپاهان تحت گواهینامه‌های بین‌المللی کیفیت برتر سال ۹۴ موسسه استاندارد آی‌سی‌اس کانادا و مدیریت کیفیت، ایمنی، بهداشت و محیط زیست از سوی سازمان بین‌المللی کنترل ریسک فعالیت می‌کند.

در ادامه کاماپرس به ۱۳ نکته درباره شرکت نفت سپاهان می‌پردازد و این شرکت را برای علاقمندان و فعالان حوزه نفت و نیرو بیشتر معرفی می‌کند؛
۱. «پالایشگاه نفت سپاهان» در سال ۱۳۷۱ به عنوان یکی از واحدهای «پالایشگاه اصفهان» آغاز به فعالیت کرد. این واحد پالایشگاهی در ابتدای مهر ماه سال ۱۳۷۸ به صورت یک شرکت سهامی خاص، تحت عنوان «شرکت تصفیه روغن اصفهان» تأسیس و در اداره ثبت شرکت¬ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.
۲. در سال ۱۳۷۹ طبق قانون بودجه و در راستای تصمیمات کمیته تأدیه مطالبات صندوق مقرر شد این شرکت به عنوان «کارخانه روغن سازی پالایشگاه اصفهان» به صندوق بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت واگذار شود. بر این اساس و با توجه به طولانی شدن فرآیند واگذاری، این شرکت عملا تا پایان سال ۱۳۸۰ فعالیت عملیاتی و تجاری نداشت و کلیه فعالیت‌هایش در قالب شخصیت حقوقی پالایشگاه اصفهان انجام شد.
۳. با واگذاری این شرکت، از ابتدای سال ۱۳۸۱ فعالیت آن آغاز و به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام، نام شرکت از «تصفیه روغن اصفهان» – سهامی خاص- به «شرکت نفت سپاهان» – سهامی خاص- تغییر یافت. این شرکت از جمله واحدهای تجاری متعلق به صندوق بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت است که در سال ۱۳۸۵ کلیه سهام صندوق به شرکت سرمایه¬ گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت انتقال یافت.
۴. شرکت نفت سپاهان در سال ۱۳۹۲ با نماد «شسپا» در بورس اوراق بهادار پذیرفته و عرضه شد.
۵. سهام‌داران این شرکت بخش ۱ و ۲ شركت گروه پتروشيمي تابان فردا، شرکت سرمايه‌گذاري تابان فردا، صندوق بازنشستگي كشوري- سهامي عام- و شرکت تدبیرگران اقتصاد اوراسیا هستند.
۶. از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت نفت سپاهان می‌توان پارافین سازی اشتهارد، اوجان شیمی تبریز و کیمیا اسپیدی قشم را نام برد.
۷. مرکز اصلی شرکت نفت سپاهان، در تهران و محل کارخانه در کیلومتر پنج جاده اصفهان – تهران است.
۸. ظرفیت اسمی پالایشگاه نفت سپاهان، تولید ۵ هزار بشکه در روز، معادل ۲۵۰‌هزار تن روغن پایه در سال بود. اما با شناسایی گلوگاه‌های موجود و استفاده از تجربه و تخصص کارکنان، بدون افزودن ماشین‌آلات اضافه نسبت به طراحی اولیه، درحال حاضر ظرفیت تولید به بیش از ۴۰۰هزار تن روغن پایه و حدود ۷۰۰هزار تن انواع فرآورده‌های روانکاری و محصولات جانبی در سال افزایش یافته است.
۹. روغن‌های صنعتی، روغن موتورهای بنزینی، دیزلی، روغن‌های دنده خودرو، روغن موتور سیکلت، روغن موتور ویژه و دریایی، گریس، محصولات پایه (اسلک وکس، پارافین، اکستراک و روغن پایه، ضد یخ و ضد جوش) از جمله محصولات این شرکت هستند.
۱۰. مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره این شرکت و رئیس هیات مدیره این شرکت به ترتیب صفدرعلی اسدی و عباس بنی شریف هستند.
۱۱. سایت صادراتی بوشهر تنها سایت صادراتی شرکت نفت سپاهان است که از سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرده است. این سایت با در اختیار داشتن ۱۱۰متر اسکله و ۳ هزار متر محوطه اختصاصی در بندر بوشهر مرکز اصلی صادرات محصولات شرکت به بسیاری از کشور های دنیا است.
۱۲. در این سایت‌ ۲۲ نفر به صورت ثابت مشغول به فعالیت هستند که امور مربوط به تخلیه و بارگیری را ساماندهی می‌کنند.
۱۳. نوع روغن پایه تولیدی شرکت نفت سپاهان روغن اس ان ۵۰۰ است که تقریبا تمام صادرات شرکت را به خود اختصاص داده است. تقریبا در هر بارگیری حدود ۲۰۰ تانکر وظیفه انتقال روغن پایه را از اصفهان به بوشهر بر عهده دارند و ظرفیت هر تانکر نیز حدود ۲۵ تا ۲۷ تن است.
۱۴. عملیات تخلیه با هشت جایگاه و تخلیه همزمان ۱۶ تانکر، به تناژ تقريبی ۴۰۰تن و بوسیله چهار دستگاه پمپ هشت اینچ انجام می‌شود.
۱۵. شرکت نفت سپاهان در بیست و دومین و بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تهران حضور داشت.
۱۶. برند نفت سپاهان «اسپیدی» طی دو سال متمادی ۱۳۹۳و ۱۳۹۴ در دهمین و یازدهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد. همچنین شرکت نفت سپاهان تا کنون ۵ بار- در سال‌های ۸۳، ۸۶،۹۰،۹۱ و ۹۳- عنوان صادرکننده نمونه کشور را از آن خود کرده است.
۱۷. نفت سپاهان در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز به عنوان اولین و تنها شرکت ایرانی به ترتیب موفق به کسب جایزه بین‌المللی طلایی کیفیت و اعتبار تجاری از ژنو سوئیس و نشان طلای کیفیت (جایزه هزاره جدید) از پاریس فرانسه شد.

آریاک سفر
مرتبط با : نفت سپاهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز