هرآنچه باید درباره البرز دارو بدانید


دغدغه‌ی امروز جهانی تامین دارو و ارتقا سطح سلامت است. این مساله حیاتی شرکت‌هایی را می‌طلبد تا در راستای آن گام بردارند و در جهت تولید و عرضه‌ دارو تلاش کنند. شرکت «البرز دارو» یکی از ۱۰ شرکت برتر صنایع دارویی ایران و بزرگترین تولید کننده داروهای قلبی و عروقی کشور است.

کاماپرس قصد دارد این شرکت را در ۱۰ نکته، برای فعالان صنعت دارو و درمان بهتر معرفی کند؛

1. البرز دارو در سال ۱۳۳۵ تحت عنوان «اینترنشنال پروداکتس» شروع به کار کرد. در سال ۱۳۵۸ نام آن به «قوی فارما» تغییر یافت و از سال ۱۳۶۳ با برند «البرزدارو» به فعالیت خود ادامه داد.

2. مدیرعامل این شرکت، الیاس کهزادی است و بهرام دارایی ریاست هیات مدیره آن را برعهده دارد.

3. سال ۱۳۷۵ این شرکت در گروه شرکت‌های سهامی عام قرار گرفت و با نماد «دالبر» در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

آریاک سفر

4. البرز بالک، گروه دارویی سبحان، آتی فارمد، سبحان دارو، سبحان انکولوژی، شرکت کی‌بی‌سی، پخش البرز، شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز، ایران دارو و همینطور داروسازی تولیدارو از شرکت‌های تابعه البرز دارو هستند.

5. علاوه بر دو شرکت کانادایی و سوئیسی «نتری سنتری» و «لاگاپ»، شرکت‌های «ویتاکوئست» و «رابینسن فارما» از آمریکا از شرکای البرز دارو هستند. البته شرکت‌های هندی «اوکاردت» و «سیپلا» در کنار «اینترافارم» و «ویتابایوتیکس» انگلستان نیز با البرز دارو شریک هستند.

6. البرز دارو با ظرفیت عملی تولید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون عدد داروی خوراکی و تزریقی فعالیت می‌کند. این شرکت ظرفیت تولید ۸.۱ بیلیون قرص، ۱۲۰ میلیون کپسول، ۶۲ میلیون آمپول، ۲۷ میلیون بطری شربت و سوسپانسیون، ۹ میلیون ساشه و ۹ میلیون سرنگِ از پیش پرشده را داراست.

7. البرز دارو 24 نوع داروی قلبی-عروقی، ۲۰ نوع داروی گوارشی و ۲۴ نوع داروی آنتی بیوتیک 24 عدد دارو تولید می‌کند. البته ۶ نوع داروی ضد التهاب، یک داروی ضد پوکی استخوان، دو داروی ضدآلرژی و دو داروی ضد دیابت نیز در کارنامه تولیدات این شرکت ثبت شده است. همچنین شرکت البرز دارو در گروه‌های دارویی ضد درد، مغز و اعصاب، مکمل، سرماخوردگی و آنتی موسکارینی نیز به ترتیب 17، 16، 17 و یک دارو به بازار عرضه می‌کند.

8. این شرکت دارای گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت سال ۲۰۱۵، گواهینامه امنیت شغلی و سیستم مدیریت سلامت در سال ۲۰۰۷ و استاندارد سیستم مدیریت آزمایشگاهی سال ۲۰۰۵ است.

9. البرز دارو در سال ۱۳۹۶ گواهی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز دریافت کرده است. این شرکت موفق به کسب رتبه اول از لحاظ سودآوری در میان شرکت‌های دارویی در سال 93 شده است.

10. البرز دارو پنجمین تولیدکننده بزرگ دارو در کشور است و مجهزترین خط تولید محصولات پریفیلد و ویال‌های تزریقی را دارد.

مرتبط با : داروسازی البرز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز