هدیه کرونا به زوج های جوان!

کرونا برای زوج های جوانی که خواهان آغاز زندگی مشترک با کمترین تشریفات و دردسر و هزینه بودند یک  دلیل و به عقیده برخی افراد یم بهانه بسیار موجه است.

به گزارش کاماپرس، برگزاری مجالس نامزدی و عقد و عروسی در ایام کرونایی خطر ابتلای شرکت کنندگان را به شدت افزایش می دهد و کیست که نداند بسیاری از آقا دامادها از این موضوع نه تنها ناراحت نیستند بلکه در دلشان قند آب می شود!

تعداد فراوانی از عروس خانم ها هم اگرچه از برگزار نشدن این مراسم های سنتی پرخرج و پردردسر به اندازه آقا دامادها خوشحال نیستند، ولی چندان هم به برگزاری این مراسم اصرار نمی‌کنند چرا که اصرار به برگزاری این گونه جشن ها ممکن است بعد از مدتی برایشان عذاب وجدان پایان ناپذیری به همراه داشته باشد.

اهدای هزینه های عروسی به خرید ماسک برای افراد نیازمند

روزنامه ایران در گزارش امروز خود به ساده شدن ازدواج به عنوان یکی از عوارض جانبی کرونا پرداخته و نوشته است: یک سال از مراسم عقد مینا و سعید می‌گذرد. خانواده سعید وضع مالی نسبتاً خوبی دارند، خانواده مینا هم در این مدت جهیزیه در خوری تدارک دیدند؛ حالا اما با آمدن کرونا، مدت‌ها است برنامه‌ریزی‌های دو خانواده برای گرفتن جشن عروسی با حضور کل فامیل و دوستان و آغاز زندگی مشترک این دو جوان معلق مانده. با شروع کرونا، مراسم یک ماه به یک ماه عقب افتاد تا این که با ماندگاری این بیماری، مینا و سعید از این همه انتظار به ستوه آمدند. پدرها و مادرها یک شب دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند که بالاخره مینا و سعید بدون برگزاری جشن عروسی، زندگی مشترک خود را آغاز کنند و به این دوری دختر و پسر پایان دهند. در نهایت با چاپ کارتی مختصر از همه فامیل عذرخواهی کردند و دو خانواده تصمیم گرفتند که تمام هزینه‌های عروسی را صرف خرید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی بین افراد نیازمند کنند.

آریاک سفر

نسترن و علی هم در اوایل شیوع کرونا بود که به عقد یکدیگر درآمدند. خانواده‌های این زوج جوان، هر دو از قشر کارمند بودند. خانواده علی از همان ابتدا برای گرفتن مراسم عروسی با وجود آن همه هزینه‌های سرسام آور مشکل داشت. خانواده نسترن هم برای تهیه جهیزیه پول و زمان کافی نداشت. با شیوع دوباره  کرونا پدر و مادر علی تصمیم گرفتند به جای هزینه‌های عروسی در تهیه جهیزیه شریک شوند. حالا بدون دردسر و بدون گرفتن مراسم ۲ ماه است که از آغاز زندگی مشترک نسترن و علی می‌گذرد.

این روزها با شروع بیماری کرونا، خیلی از زوج‌های جوان برای آغاز زندگی مشترک نمی‌توانند مراسم عروسی بگیرند. برخی از خانواده‌ها مراسم  عروسی را با ساده‌ترین شکل  و بدون تشریفات  آنچنانی، این سنت الهی را اجرا کردند و  بعضی  همچنان بلاتکلیف مانده‌اند، البته عده‌ای از خانواده‌ها  هم از خیر مراسم عروسی می‌گذرند.

جشن های آنچنانی ازدواج نوعی بیماری است

شهلا کاظمی پور، جامعه‌شناس هم با اشاره به اینکه جشن‌های مفصل سابق بر این، اساساً روشی بیمارگونه بود، به «ایران» می‌گوید: معتقدم، جشن‌های آنچنانی ازدواج یک نوع بیماری اپیدمی بود، اما خوشبختانه حالا این فرصت پیش آمده که در رفتارهای اجتماعی و مناسبات خود تجدید نظر داشته باشیم.  با شروع بیماری کرونا، این روزها در برگزاری مراسم ازدواج، چشم و هم‌چشمی‌ها کمرنگ‌تر شده است. بنابر این چنانچه بخواهیم به سمت توسعه حرکت کنیم، باید به سمت برگزاری ساده مراسمی از جمله ازدواج و یا حتی عزا برویم.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز