هدیه مناسبتی چه اهمیتی دارد؟

لست سکند

هدیه دادن در تمامی فرهنگ‌ها، به نحوی جا افتاده است. این رسم، در فرهنگ ایرانی هم وجود دارد. به ویژه اینکه در فرهنگ و تاریخ ایرانی مناسب‌های بسیاری نیز برای اهدای هدیه مناسبی وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تبلیغات و بازاریابی ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گاهی فرآیند خرید هدیه نیز به اندازه دریافت آن شیرین و لذت‌بخش است. اما ممکن است افراد در این فرآیند دچار سردرگمی شوند و ندانند که خرید چه هدیه‌ای مناسب است. نکته اول در این زمینه این است که باید در خرید هدیه، به مناسبت آن توجه شود.

ایرانیان، در مناسبت‌های بی‌شماری می‌توانند پک هدیه نوروزی، هدیه یلدا، هدیه روز پزشک، هدیه روز مادر و… تهیه کنند. این نشان می‌دهد که هدیه دادن، تنها مختص مناسبت‌های باستانی نیست؛ بلکه مناسبت‌هایی حتی برای مشاغل نیز وجود دارد، مانند هدیه روز پزشک، روز پرستار، روز خبرنگار و….

راز آسمان پایتخت

هدیه مشاغل، یک ویژگی متمایز کننده دارد و آن هم این است که در این روزها، مدیران هر شرکت نیز می‌توانند برای اعتبار بخشیدن به برند خود این هدایا را برای کارمندان یا مشتریان خود تهیه کنند. درواقع، هم قدرانی و هم توسعه برند. در ادامه مطلب اهمیت این موضوع بیشتر توضیح داده خواهد شد؛

هدیه مناسبتی چه سودی دارد؟

برای بسیاری از روابط عمومی‌ها و مدیران کسب و کارها این سوال وجود دارد که اصلا چرا باید برای هدیه مناسبتی هزینه صرف شود. این هزینه کجا و چگونه به کسب و کار برمی‌گردد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که هدیه، نشان‌دهنده اهمیت‌دادن برند به مخاطبانش را نشان می‌دهد. اگر کسب و کاری تصمیم بگیرد که هدیه یا ست هدیه تهیه کند به آن‌ها یادآوری می‌کند که چقدر برایش مهم هستند. چراکه مخاطبان در ازای این هدایا، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند اما برند همواره در ذهن آن‌ها به یادگار می‌ماند. البته اگر نام برند یا شعار آن روی هدیه حک شود به این موضوع کمک بیشتری خواهد کرد. به طوری که مخاطبان هرگاه از آن هدیه استفاده می‌کنند به یاد برند می‌افتند.

حتی هدیه دادن به مشتریان سابق، باعث آشنایی مشتریان جدید با برند نیز می‌شود. به طوری که هرگاه مشتریان از هدیه استفاده می‌کنند، ممکن است دیگران نیز با تماشای آن با برند آشنا شوند. حتی در رویدادهای مختلف و نمایشگاه‌ها نیز، اعطای هدیه به بازدیدکنندگان، باعث می‌شود که آن‌ها به آشنایی بیشتر با کسب و کار ترغیب شوند.

شرکت‌های تازه‌کار باید سودآوری این نوع هدایا را جدی بگیرند. مثلا اگر شرکتی واردکننده تجهیزات پزشکی باشد، به تبع با بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز پزشکی بسیاری در ارتباط است. در این شرایط، می‌تواند در روز پزشک برای کارکنان این مراکز ست هدیه ویژه پزشکان بفرستد. اینگونه نه تنها از تلاش‌های آن ها در روزی که به نامشان اختصاص داده شده قدردانی می‌کند بلکه نشان می‌دهد که  تا چه اندازه به مشتریانش اهمیت می‌دهد به طوری که این مخاطبان، به مشتریانی وفادار تبدیل خواهند شد.

اما هدیه فقط مختص مخاطبان و مشتریان کسب و کارها نیست. بلکه کارمندان و پرسنل یک کسب و کار نیز می‌توانند از این هدیه بهره ببرند. درواقع، هدیه باعث ایجاد انگیزه در کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌شود. بسیاری از سازمان‌های معتبر و شرکت‌های سرآمد از هدایای تبلیغاتی برای جلب توجه، رضایت و قدرانی از کارمندان خود استفاده می‌کنند. مخصوصا در مناسبت‌های خاص این هدایا بهانه‌ای برای ایجاد انگیزه و رضایت کاری کارمندان تلقی می‌شود.

اما گاهی به علت تنوع بالا ممکن است کمی سردرگم شویم. به خصوص اگر برای مناسبی خاص و مشاغل مختلف در حال تهیه هدیه باشیم. سلیقه مشاغل مختلف جامعه با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین ویژگی ممکن است انتخاب بهترین هدایای مناسبتی کمی سخت شود. در این گونه موارد می‌توان از مجموعه‌هایی کمک گرفت که کارشان تهیه و تولید هدایای تبلیغاتی است.

هور هدیه مانا یکی از این مجموعه‌هاست. این شرکت حتی در تهیه هدیه تبلیغاتی به مشتریان خود مشاوره ارائه می‌دهد. بنابراین، می‌تواند انتخاب خوبی برای کسب و کارهایی باشد که می‌خواهند با اهدای هدیه تبلیغاتی هم برند خود را توسعه دهند و هم از کارکنان و مشتریان خود قدردانی کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : هور هدیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز