نگرانی از کمبود تجهیزات زیرساخت‌ های اینترنتی و مخابراتی

با وجود لغو ممنوعیت واردات تجهیزات زیرساخت های اینترنتی و مخابراتی از جمله سرور، پردازنده ، نگرانی از کمبود این تجهیزات با توجه افزایش روزافزون کاربران شبکه اینترنتی کشور، کماکان ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، از اواسط اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا، بسیاری از شرکتها، به خصوص شرکتهایی که وابسته به زیرساختهای فناوری اطلاعات هستند، اگر فعالیت خود را متوقف نکرده باشند، به صورت دورکاری به کارخود ادامه داده‌اند. در چنین شرایطی یک هفته پیش بود که نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرد که ثبت سفارش برخی تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات از جمله سرور، پردازنده، تجهیزات ذخیره‌سازی و غیره، به دلیل موجود بودن نمونه تولید داخلی آن متوقف شده است. حالا خبر رسیده این تصمیم به نظر شتابزده بعد از چند روز تغییر کرده و ممنوعیتی که وزارت صمت هم از آن حمایت کرده بود، به دلیل نگرانی از کمبود تجهیزات زیرساختی لغو شده است.

تولید بعضی از تجهیزات فناوری اطلاعات به دلیل تحریم میسر نیست

علی آذرکار دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران که سازمان تحت مسئولیت او پس از بررسی‌ها نسبت به لغو این ممنوعیت اقدام کرده گفته است: «در شرایط کنونی کشور به دلیل شیوع کرونا و افزایش دورکاری در سازمان‌ها و شرکت‌ها تهیه زیرساخت‌های ارتباطی بیشتر از گذشته پررنگ شده است و به همین خاطر این ممنوعیت می‌توانست ضربات جبران‌ناپذیری به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور بزند.»

آریاک سفر

آذرکار با اشاره به این نکته که تصمیم وزارت صمت به دلیل وجود نمونه‌های داخلی این تجهیزات گرفته شده، به “پیوست”، گفته است: «اعلام شده بود که به خاطر حمایت از تولیدات داخلی روی واردات برخی تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات ممنوعیت گذاشته شده است و این درحالی است که با توجه به شرایط تحریمی امکان تولیدات برخی از این تجهیزات در کشور وجود ندارد. حالا با پیگیری سازمان و مشخص شدن شرایط، وزارت صمت نیز با همکاری لازم این ممنوعیت را برداشته است.»

در سالهای اخیر بسیاری از فعالان عرصه فناوری اطلاعات، اثرات تحریم بر فضای کسب وکار فاوا را چالش‌برانگیز توصیف کرده‌اند. واردات تجهیزات و ابزار تکنولوژی اطلاعات در تمام زیرشاخه‌های آن همچون سخت‌افزار، نرم‌افزار، اینترنت، شبکه و تجهیزات مخابراتی و تامین قطعات جهت تعمیرات، از جمله این چالش‌هاست.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز