نگاه دلالان دلار تهران به بغداد و سئول

با اینکه از دیروز حجم عرضه ارز در بازار و سامانه نیما افزایش یافته ، اما هنوز تغییری در قیمت دلار دیده نشود تا همچنان نگاه دلالان دلار تهران به بغداد و سئول و دلارهای بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی باشد.

به گزارش کاماپرس مقامات بانک مرکزی با سفر به عراق و مذاکره با مسئولین چند کشور دیگر تلاش می کنند منابع ارزی بلوکه شده ایران را آزاد کنند تا هر طور که شده جلوی افزایش قیمت ارز را بگیرند، اما فعلا هیچ چیز مشخص نیست.
50میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشور‌های چین، کره‌جنوبی، عراق، افغانستان و پاکستان بلوکه شده است. به همین دلیل دیروز عبد الناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی به عراق سفر کرد تا شاید گشایشی حاصل و ارز بیشتری وارد کشور شود. گفته می شود قرار است کره‌جنوبی بخشی از منابع ارزی ایران را آزاد کند و حتی مذاکراتی در این زمینه با آمریکا هم انجام شده، اما هیچ‌چیز مشخص نیست و کسی نمی‌داند جریان ورود ارز به کشور در روز‌های آینده چه وضعیتی پیدا می کند. فعلا و با این بلاتکلیفی ها قیمت دلار هر روز بالاتر می رود و بخش زیادی از فعالان بازار هم معتقدند؛ به‌دلیل افزایش تحریم‌ها و کاهش صادرات غیرنفتی جریان ورود ارز به کشور کاهش پیدا کرده و قیمت‌ها دوباره رشد می کند .

افزایش عرضه هم جلوی رشد قیمت دلار را نگرفت!
به گزارش همشهری از روز یکشنبه بانک مرکزی اعلام کرد؛ روزانه 50میلیون دلار ارز دربازار متشکل ارزی عرضه می کند. به گفته بانک مرکزی، حجم عرضه ارز به‌صورت حواله در سامانه نیما دیروز نسبت به روز یکشنبه ٢٧درصد افزایش یافت و به ۱۶۸میلیون یورو رسید. علاوه بر این در بازار متشکل ارزی نیز بیش از ٨۵میلیون دلار ارز به‌صورت اسکناس عرضه شد. با وجود این عرضه‌ها از سوی بانک مرکزی دیروز قیمت هر دلار آمریکا دوباره رشد کرد و با 150تومان افزایش به 31هزارو740تومان تا ساعت17 رسید. دیروز حتی قیمت هر دلار در سامانه نیما با وجود افزایش عرضه سقف‌های جدید را ثبت کرد و به 24هزارو479تومان رسید به ‌نظرمی رسد تداوم عرضه ارز در بازار می‌تواند جلوی افزایش قیمت ارز را بگیرد اما مشخص نیست بانک مرکزی تا چند روز قادر است تا این میزان ارز در بازار عرضه کند. به همین دلیل همه‌‌چیز در روز‌های آینده به ورود ارز به کشور، به‌ویژه ارز‌های بلوکه شده در سایر کشور‌ها به‌ویژه کره‌جنوبی و عراق دارد.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز