نکته های کلیدی درباره فرهنگ مردم عمان که قبل از مهاجرت باید بدانید

لست سکند

عمان کشور کم جمعیتی است و از میان ۵ میلیون نفر ساکنان آن نزدیک یک چهارم را مهاجران سایر کشورها تشکیل می‌دهد. جمعیت ایرانی‌های حاضر در عمان تقریبا ۱۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عمان در سال‌های اخیر یک برنامه توسعه‌ای را در پیش گرفته و برای پیش بردن این برنامه توسعه‌ای به نیروی کار بیشتری از جمعیت فعلی کشور نیاز دارد. برای همین موج مهاجرت به این کشور در این سال‌ها شدت گرفته است. اگر به مهاجرت به عمان فکر می‌کنید باید نکات مهمی را درباره فرهنگ ساکنان این کشور بدانید.

در این مقاله به کمک داده‌های وب‌سایت کاریابی بین‌المللی جام جم قصد داریم نکات کلیدی فرهنگ مردم عمان که لازم است پیش از مهاجرت بدانید را برای‌تان روایت می‌کنیم.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

یکی از مواردی که عمان را برای تبدیل شدن به مقصد مهاجرتی ایرانی‌ها جذاب می‌کند، نزدیکی فرهنگی دو کشور است. سابقه فرهنگ اسلامی به اضافه زیستن در بستر فرهنگی خاورمیانه موجب می‌شود که در عمان تنش‌هایی که ممکن است در یک کشور حوزه اسکاندیناوی برای‌تان پیش بیایید را نداشته باشید. اینکه فرهنگ «تعارف» در این کشور مثل ایران و سایر کشورهای خاورمیانه وجود دارد، خونگرمی مردم و علاقه‌مندی به زندگی جمعی با سطح معاشرت و ارتباط زیاد شاید موجب شود شوک‌های فرهنگی که در مهاجرت به قاره‌های دیگر در انتظار شماست برای‌تان پیش نیایید.

با این حال برخی نکات ریز در فرهنگ عامه آنها وجود دارد که باید به آن توجه کرد. برای نمونه هرگونه اشاره با پا در فرهنگ عمانی توهین تلقی می‌شود. در بسیاری از موارد اشاره با دست هم چنین معنی زشتی ممکن است داشته باشد. همچنین هرگونه تعارف یا خوش‌آمدگویی یا پذیرایی با دست چپ توهین تلقی می‌شود. بد نیست بدانید که آغاز هر معاشرت در کشور عمان با عبارت «سلام علیکم» و پاسخ آن «علیکم السلام» است.

یکی از موضوعاتی که در زندگی عمانی‌ها اهمیت فراوانی دارد، جایگاه قبیله است. این کشور اگرچه مسیر توسعه را در پیش دارد اما هنوز بنیان‌های سنتی قبیله در آن محترم و پرقدرت است. برای ارتباط با یک عمانی باید بدانید که در واقع در حال معاشرت با یک قبیله هستید.

اگر به عنوان یک ایرانی در عمان زندگی می‌کنید باید بدانید که یک پیش‌زمینه مثبت از شما در این کشور وجود دارد. در دهه ۴۰ شمسی وقتی کمونیست‌های عمانی در ظفار در حال جنگ با پادشاه این کشور بودند، نیروی نظامی ایران به کمک پادشاه عمان آمد و در جنگ ظفار پیروز شد. عمانی‌ها سال هاست که قدردان این حمایت ایران هستند و برای همین هم در روابط سیاسی و هم در پذیرش مهاجران با ایرانی‌ها روابط بسیار خوبی دارند.

زندگی در یک کشور اسلامی باید با رعایت قوانین آنها همراه باشد. در عمان پوشش حجاب اجباری نیست و خارجی‌ها و توریست‌ها می‌توانند بدون حجاب در این کشور زندگی کنند. با این حال عرف در این کشور داشتن حجاب و پرهیز از پوشیدن لباس‌هایی است که بیش از حد جلب توجه می‌کند.

عمانی‌ها به زبان عربی حرف می‌زنند اما از آنجایی که این کشور در حال توسعه است زبان انگلیسی هم در میان آنها به خوبی رواج پیدا کرده و بعید است به عنوان یک مهاجر یا دانشجوی خارجی در عمان مشکلی در برقراری ارتباط با عمانی‌ها پیدا کند.

موسسه کاریابی بین المللی جام جم

بیش از ده سال است که این موسسه در فضای کسب و کارهای ایرانی مشغول به فعالیت است. مدیران جام‌جم خیلی زود فهمیدند که برای بالابردن کیفیت خدمت‌رسانی در زمینه خدمات مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی باید نیروهایی متخصص و آموزش دیده داشته باشند. برای همین کارشناسان‌ این مجموعه در حال حاضر در هشت کشور دنیا آموزش دیده‌اند. همچنین این مجموعه ارتباط گسترده‌ای با مجموعه‌های مهاجرتی در ۱۱ کشور دنیا دارد که می‌تواند مرجع قابل توجهی برای مهاجرت باشد.

همچنین مجموعه‌های یونیکن، ره پویان مهاجر، دایانامهاجر و لاویژن خدمات مهاجرت به عمان را ارائه می‌دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به عمان و شرایط و راهکارهای آن می‌توانید با این مجموعه‌ها تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : دایانامهاجرره پویان مهاجرکاریابی بین المللی جام جملاویژنیونیکن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز