نکات کلیدی انتخاب پلتفرم مناسب برای برگزاری وبینار و کلاس آنلاین

وبرنو

اگر به فکر برگزار کردن یک وبینار هستید و یا می‌خواهید کلاس‌ها‌، جلسات و سایر رویدادهای خود را به صورت آنلاین برگزار کنید، نرم‌افزارهای مختلفی برای برگزاری کلاس مجازی و تدریس مجازی وجود دارد.

به گزارش کاماپرس، انتخاب درست یک نرم‌افزار برگزاری وبینار امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به واسطه آن می‌توانید رویدادها و کلاس‌های آنلاین خود را با کیفیت بسیار بالایی برگزار کنید و در نتیجه مخاطبین وسیع‌تری را جذب نمائید. همانطور که می دانید کیفیت نقش اساسی در جذب مخاطب دارد.

در ادامه، به مهم‌ترین امکانات برگزاری یک وبینار که می‌تواند به طور چشم‌گیری اثرگذاری رویدادهای آنلاین شما را افزایش دهد اشاره می‌کنیم.

اگر فرصت مطالعه این مقاله را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا با ساخت یک اکانت رایگان در پلتفرم وبرنو، تمام این موارد را به صورت عملی تست کنید و اولین رویداد آنلاین خود را با استفاده از این امکانات پیشرفته به صورت حرفه‌ای برگزار کنید:

ورود کاربرها با موبایل ( iOS و android) بدون نیاز به نصب اپلیکیشن

آریاک سفر

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای برگزاری موفقیت‌آمیز رویدادهای آنلاین باید به آن توجه کنید، آسان بودن مراحل ورود برای شرکت‌کنندگان است؛ به ویژه شرکت‌کنندگانی که تصمیم دارند با موبایل و یا تبلت خود در رویداد آنلاین شما شرکت کنند.

یکی از چالش‌های پیش روی شرکت‌کنندگان وبینارها، ورود آسان با تلفن هوشمند است؛ مخصوصاً زمانی که لازم باشد برای ورود به محیط برگزاری وبینار اپلیکیشن مشخصی را نصب نمایند.

در پلتفرم برگزاری وبینار وبرنو، تمامی شرکت‌کنندگان شما، هم در iOS و هم در android، می‌توانند به راحتی و با استفاده از مرورگر موبایل خود (مرورگر  safariدر iOS و مرورگر  Google chromeدر android)، وارد رویداد آنلاین شما بشوند. عدم نیاز به نصب اپلیکیشن می‌تواند تجربه کاربری بسیار خوشایندی را برای کاربران شما فراهم نماید.

ضبط خودکار رویداد با کیفیت HD در فضای ابری و ارائه فایل کم‌حجم بلافاصله بعد از رویداد

یکی دیگر از مهم‌ترین امکاناتی که در برگزاری رویدادهای آنلاین به کمک شما می‌آید، امکان ضبط خودکار رویداد با کیفیت بالا و دریافت سریع فایل ضبط شده با فرمت mp4 و حجم بسیار پایین است. در صورتی که نرم‌افزار انتخابی شما امکان ضبط رویداد را در اختیار شما قرار ندهد، شما باید با استفاده از نرم‌افزارهایی با کارایی screen capture کردن استفاده نمائید و در این حالت، ضبط و فشرده‌سازی رویدادهای شما زمان زیادی از شما خواهد گرفت و همچنین ممکن است در ضبط رویداد شما به دلایل مختلف با اشکال مواجه شود.

در پلتفرم وبرنو، شما به آسانی و با فشردن یک دکمه، می‌توانید رویداد خود را با یکی از ۴ چیدمانی که در اختیار شما قرار می‌گیرد در فضای ابری و با کیفیت HD ضبط نمائید. بلافاصله بعد از رویداد، می‌توانید فایل ضبط شده را به صورت فشرده‌سازی شده و با پایین‌ترین حجم ممکن دانلود نمائید.

فایل رویداد آنلاین شما به صورت خودکار فشرده‌سازی می‌شود و حجم نهایی آن، برای هر ساعت، حدود ۲۵۰ الی ۳۵۰ مگابایت خواهد بود. شما می‌توانید در پنل مدیریتی خود تا ۳۰ ساعت فضای ذخیره‌سازی برای ویدئوها داشته باشید.

مدیریت انتشار پیام‌‌های کاربران

یکی از مواردی که به ویژه در وبینارهایی با تعداد شرکت‌کننده بالا می‌تواند کیفیت برگزاری رویداد را افزایش دهد، مدیریت انتشار پیام کاربران در کادر گفتگو (chat box) است.

در صورتی که پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، امکان مدیریت پیام کاربران را به شما بدهد، شما می‌توانید از میان تمام نظرات ارسال شده در کادر گفتگو، فقط پیام‌های مرتبط با موضوع وبینار را منتشر نمائید.

همچنین می‌توانید در صورت لزوم، پیام‌ها را قبل از انتشار ویرایش نمائید. در مواردی که لازم باشد، می‌توانید به کاربرانی که پیام غیر مرتبط ارسال می‌کنند به صورت خصوصی تذکر دهید و در صورت لزوم، امکان ارسال پیام را برای آن کاربر خاص غیر فعال نمائید.

ابزارهای پیشرفته برگزاری آزمون و نظرسنجی

یکی از موارد بسیار مهم در ارتباط با برگزاری موفیت‌آمیز یک وبینار، فراهم کردن امکان تعامل کاربران و شرکت‌کنندگان با سخنرانان و مدرسین است.

یکی از اثرگذارترین ابزارهایی که می‌تواند در برگزاری وبینارهای تعاملی به شما کمک کند، استفاده از آزمون‌ها و نظرسنجی‌های متعدد در حین برگزاری رویداد است.

به عنوان مثال، در یک پلتفرم حرفه‌ای، شما می‌توانید در طراحی آزمون‌های خود، از موارد زیر استفاده نمائید:

استفاده از تصاویر و نمودارهای مختلف

مشخص نمودن محدودیت زمانی

اختصاص دادن نمره مثبت و منفی به پاسخ‌های مختلف

تغییر ترتیب نمایش دادن سوالات و پاسخ‌ها به صورت خودکار

استفاده از انواع سوالات مختلف (امکان انتخاب یک گزینه- امکان انتخاب چند گزینه- سوالات پاسخ آزاد)

همچنین می‌توانید بلافاصله پس از پایان برگزاری آزمون یا نظرسنجی، نتیجه را با تمام حاضرین رویداد به اشتراک بگذارید.

ابزارهای پیشرفته پرسش و پاسخ

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند تعامل میان سخنرانان و حاضرین وبینار را به طور چشمگیری بهبود دهد، استفاده از ابزارهای پیشرفته پرسش و پاسخ است.

به عنوان مثال، در پلتفرم وبرنو، شما می‌توانید تعدادی از نظرات منتشر شده در کادر گفتگو (chat box) را به عنوان سوال انتخاب نمائید. سپس، سوالات انتخاب شده را یک به یک، با نام فردی که سوال را پرسیده، منتشر نمائید تا سخنران رویداد شما به سوال مطرح شده پاسخ دهد.

در صورتی که در ارتباط با نحوه استفاده از امکانات بررسی شده در این مقاله در وبینارهای آتی خود سوالی دارید،  می‌توانید فرم مشاوره رایگان وبرنو را تکمیل نمائید تا بتوانید در اسرع وقت با افرادی که در این حوزه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند، مشورت کنید و روش استفاده نمودن از این ابزارها را برای افزایش کیفیت برگزاری وبینارهای خود فرا بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : وبرنو
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز