نکات مهم درباره پوشش بانوان برای مصاحبه شغلی

مصاحبه شغلی همیشه استرس زا است اما این موقعیت برای خانم ها دشوارتر است چرا که سوال بنیادین و همیشگی «چه بپوشم» را برای آنها حادتر می کند!

به گزارش کاماپرس، مصاحبه شغلی اولین شانس  برای تاثیرگذاری بر کارفرمای احتمالی آینده شما است. اگر قبلا مصاحبه ای نداشته اید،این را به یاد داشته باشید که مصاحبه کننده می خواهد خود شما را ملاقات کند و نه یک فرد جعلی که پشت نقابی پنهان شده است. شما باید برای مصاحبه همان رفتار همیشگی تان را داشته باشی و همینطور به سوالات آنها صادقانه از منظر شخصی خود پاسخ دهید.

در ادامه چند نکته مهم در این باره را مرور می کنیم:

لباس شیک بپوشید

اینکه برای چه موقعیت شغلی به مصاحبه می روید فرقی ندارد،بهتر است لباس شیک به تن کنید. حتی اگر 16 سال دارید و این اولین مصاحبه شغلی شما باشد،لباس شیک و رسمی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

آریاک سفر

هرسنی که دارید و برای هر شغلی که درخواست می کنید،بهتر است یک شلوار مشکی برای مصاحبه داشته باشید.حتی اگر میخواهید که لباس رسمی بپوشید،شلوار مشکی را راحت تر می توان ست کرد.

رنگ ها را درست انتخاب کنید

از لباس های طرح دار شلوغ اجتناب کنید. اگر انتخاب شما یک مانتو و شلوار تیره است،یک بلوز روشن در زیر مانتو بهترین گزینه خواهدبود.اما اگر رنگ تیره یا مشکی دوست ندارید،فکر نکنید که حتما باید تیره بپوشید.شما فقط با این کار اعتماد به نفس خود را پائین می آورید.

بنابراین سعی کنید رنگی که به آن علاقه دارید را به تن کنید.لباس های رنگی تان را امتحان کنید،ست کنید و ببینید که دقیقا کدام یکی به پوست صورتتان می آید.گاهی می توانید رنگ های روشن را هم با رنگ های تیره ست کنید .

ادکلن بزنید اما نه زیاد!

15 دقیقه بعد از اینکه ادکلن میزنید،دیگر رایحه ای حس نمی کنید.اما مسلما  افراد دیگر بوی ادکلن شما را حس می کنند،پس لطفا بیش از اندازه ادکلن نزنید.بهتر است به گردن و مچ دست ادکلن زد تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. فراموش نکنید که آراستگی موها حتی با مقنعه و روسری یکی از نکات مهم محسوب می شود.

انتخاب لباس مناسب به شما کمک می کند تا خود را برتر از دیگران ببینید و با اعتماد به نفس و غرور به مصاحبه خود بپردازید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز