نکات مهم خرید لپتاپ + قیمت روز لپتاپ 15 اسفند 1401

امروزه، استفاده از سیستم‌های دسکتاپ با استقبال کمتری روبرو شده و بیشتر افراد دوست دارند تا نیازهای خود را با خرید یک لپ تاپ مجهز برطرف کنند. اما فقط پرداختن قیمت لپتاپ مهم نیست؛ بلکه داشتن آگاهی کافی درباره مشخصات دستگاه مورد نیاز هم اهمیت زیادی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لپ تاپ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بالا بودن قیمت لپتاپ همیشه به معنای بهترین خرید نیست. گاهی با صرف هزینه بسیار کمتر می‌توان دستگاهی را خریداری کرد که بتواند تمام نیازهای ما را برطرف کند. در ادامه، نکات مهم در هنگام خرید لپ تاپ معرفی خواهد شد.

پردازنده لپ تاپ را بررسی کنید

CPU یا پردازنده دستگاه در واقع مغز متفکر لپ تاپ محسوب می‌شود. اغلب پردازنده‌های موجود در بازار توسط دو شرکت AMD و INTEL تولید می‌شوند. اما سوال این است که چه پردازنده‌ای برای دستگاه مورد نظر مناسب است؟

افرادی که به یک لپ تاپ فوق حرفه‌ای برای انجام بازی‌های یا کارهای گرافیکی سنگین نیازمندند باید به دنبال پردازنده‌ای با هسته مرکزی Core i7 یا Core i9 اینتل و یا Ryzen 7 شرکت AMD باشند. برای کاربری حرفه‌ای نیاز است که لپ تاپ به پردازنده Core i7، Core i5 یا Ryzen 5 مجهز باشد. همچنین، پردازنده مورد نیاز لپ تاپ‌های نیمه حرفه‌ای برای انجام امور گرافیکی سبک Core i5 یا Core i3 اینتل و یا ۳Ryzen یا AMD FX شرکت AMD است. در نهایت، کسانی که به یک لپ تاپ عادی برای استفاده روزمره نیازمندند بهتر است به دنبال دستگاهی با پردازنده Core i3 یا Celeron اینتل باشند.

آریاک سفر

چه رم و گرافیکی برایتان کافیست؟

ظرفیت رم یا حافظه تصادفی برای خواندن، نوشتن و ذخیره‌سازی اطلاعات بسیار مهم است. امروزه بیشتر لپ تاپ‌های موجود در بازار از نسل جدید رم DDR4 هستند. برای یک لپ تاپ فوق حرفه‌ای بهتر است که ظرفیت رم دستگاه 32 یا 64 گیگابایت باشد؛ با این حال، رم 16 گیگابایتی نیز گزینه قابل قبولی است. همچنین، ظرفیت رم چهار گیگابایتی برای انجام امور عادی و روزمره کاملاً مناسب است.

تولید و ارسال تصاویر خروجی به مانیتور وظیفه کارت گرافیک است. دو فاکتور مهم ظرفیت و قدرت پردازنده گرافیک در هنگام خرید لپ تاپ بسیار اهمیت دارد. این بخش، برای اجرای بازی‌ها و طراحی‌های سنگین حیاتی بوده و برای کاربری فوق حرفه‌ای بهتر است که حافظه اختصاصی گرافیکی بیش از 6 گیگابایت باشد. مدل GeForce RTX 2080 Ti و  GeForce RTX 2070 از برند NVIDIA گزینه بسیار مناسبی است. به همین ترتیب، جهت کاربری نیمه حرفه‌ای یک کارت گرافیک دو یا چهار گیگابایت کافی بوده و برای انجام امور عادی نیازی به کارت گرافیک اختصاصی نیست.

در جدول زیر، قیمت لپتاپ اپل، ایسوس و لنوو از فروشگاه اینترنتی پردیس استور قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : پردیس استور
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز