نکات مهمی که در خرید تلویزیون باید بدانید

خرید تلویزیون
لست سکند

شاید بسیاری از شما این مدل تلویزیون ها را به خاطر داشته باشید و برایتان یک نوستالژی دلچسب باشد! شاید روزهایی بوده است که برای تماشای کارتون دلخواهتان، مقابل این جعبه نشسته و کلاه قرمزی، بابالنگ دراز، فوتبالیست ها یا خیلی از برنامه‌های لذت بخش دیگر را نظاره کرده‌اید. هرچند که با لذت و هیجان به تماشای برنامه‌ها می‌نشستید، اما از اینکه کیفیت تصویر تلویزیون‌ها چقدر پایین بود، خیلی آگاه نبودید. شاید دلیلش این بود، که تصویری با کیفیت بالاتر برای مشاهده وجود نداشت.
البته پس از مدتی دستگاه‌های LCD به بازار آمد!LCD یک دستگاه لوکس محسوب می‌شد، چند سالی گذشت و تکنولوژی با سرعتی باورنکردنی پیش رفت، طوری که اکنون با پیشرفته‌ترین تلویزیون‌ها روبرو هستیم.

به گزارش کاماپرس، دستگاه‌هایی که ضخامت بسیار کمی دارند و از نظر طراحی تقریبا زیباترین نمایشگرها به حساب می‌آیند. و البته از نظر کیفیت نیز، فقط کافی است تصویر آن را ببینید تا بالاترین کیفیت تصویر تلویزیون را مشاهده کنید. در این متن قصد داریم بگوییم، علاوه بر طراحی و ساختار، چه مواردی در ارتباط با کیفیت تصویر تغییر پیدا کرده است، که امروز شما شاهد تصویر بسیار خوشایندتری در تلویزیون‌ها هستید. به طوری که دیگر تصویر تلویزیون‌های قدیمی، نظر شما را جلب نخواهد کرد.

در خرید تلویزیون به چه نکاتی باید توجه داشته باشید؟

چه قابلیت‌هایی در کیفیت یک مدل تلویزیون تأثیرگذار بوده و چه قابلیت‌هایی بیشتر تبلیغاتی است و شرکت‌های سازنده برای جلب توجه خریداران سعی می‌کنند که آنها را به مدل‌های تلویزیون اضافه کنند.
به گزارش ایسنا، تکنولوژی روز‌به‌روز در حال پیشرفت بوده و شرکت‌های سازنده اقلام مصرفی و لوازم خانگی مثل تلویزیون سعی می‌کنند که با پیروی از ترند‌های روز تکنولوژی قابلیت‌هایی را به دستگاه‌های خود اضافه کنند. از جمله مفاهیمی که این روزها بیشتر راجع به آن می شنویم قابلیت‌های HDR، HDR+، 4K، 8K و …. را می‌توان نام برد. یکی از مهمترین قابلیت‌ها HDR است، اما این قابلیت به طور کلی چیست و چگونه عمل می‌کند و تأثیر آن بر کیفیت تصویر به چه صورت است؟

HDR چیست؟
HDR یا دامنه داینامیک بالا در اصل قابلیتی است که در رابطه با تلویزیون‌هایی با کیفیت Ultra HD تعریف می‌شود. در واقع هدف سازندگان این نوع دستگاه‌ها این بوده که تا جایی که می‌شود کیفیت تصویر را بالا ببرند و زاویه دید را ارتقاء بخشند. دامنه داینامیک بالا باعث می‌شود که نمایشگر تلویزیون نسبت کنتراست عالی را ارائه دهد، نسبت کنتراست به معنای تعادل بین نقاط تیره و روشن یک تصویر است. البته تلویزیون‌هایی که از HDR پشتیبانی می‌کنند ارائه رنگ بهتری نیز دارند. منظور از ارائه رنگ بهتر، سچوره بودن و رنگ‌های جذاب و شاداب نیست، بلکه با استفاده از این قابلیت شما رنگ‌های واقعی‌تری را تجربه خواهید کرد.

راز آسمان پایتخت

همان طور که می‌دانید تلویزیون‌ها مدل‌های مختلفی دارند؛ اما چیزی که نیازست شما بدانید این است که قابلیت HDR باعث ارائه رنگ و نسبت کنتراست بهتر می‌شود، مسلم است که یک تلویزیون با نسبت کنتراست بهتر حتی با رزولوشن پایین‌تر (برای مثال HD) بر یک مدل تلویزیون با رزولوشن 4K و نسبت کنتراست پایین‌تر ارجعیت دارد. پس در هنگام خرید تلویزیون این مورد را مد نظر قرار دهید. به طور کلی با استفاده از قابلیت HDR دقت رنگ و محدوده کنتراست بهبود می‌یابد. در واقع تعادل بهتر نقاط تیره و روشن باعث می‌شود که این طور به نظر آید که تصاویر از غنا و عمق بیشتری برخوردار هستند. پس اگر خواستار دیدن تصاویری با رنگ‌های واقعی‌تری هستید مدل‌هایی از تلویزیون را مد نظر قرار دهید که از HDR برخوردار باشند. برای مثال تلویزیون ایکس ویژن مدل 55XTU745 جزء مدل‌های هوشمندیست که از این قابلیت برخوردارست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : مادیران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز