نکات محاسبه قیمت و استعلام بیمه بدنه کوثر+ خرید آنلاین

بیمه بدنه

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های مهم خودرو است که خسارت‌های مالی واردشده به اتومبیل را در حوادث مختلف جبران می‌کند.

به گزارش کاماپرس، اگر بیمه‌گزار در حادثه‌ای مقصر باشد نمی‌تواند خسارت‌های واردشده به خودروی خود را از بیمه شخص ثالث دریافت کند؛ به همین دلیل خرید بیمه بدنه در کنار بیمه شخص ثالث کمک بزرگی به بیمه‌گزار می‌کند. بیمه بدنه مزایای زیادی دارد. یکی از پوشش‌های این بیمه که می‌توان گفت برای بیشتر افراد کاربرد دارد پوشش سرقت است؛ چرا که برای اغلب دارندگان خودرو پیش می‌آید که ساعاتی از روز، اتومبیل خود را در خیابان‌ها پارک کنند. بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف با شرایط و قیمت متفاوتی ارایه می‌شود؛ به همین دلیل بهتر است قبل از خرید، استعلام بیمه بدنه را انجام دهید. بیمه کوثر یکی از شرکت‌های تازه‌تاسیس است که توانسته رشد خوبی در صنعت بیمه داشته باشد و عده‌ای ترجیح می‌دهند بیمه بدنه خودروی خود را از آن تهیه کنند. در این مطلب قصد داریم شرایط و قیمت بیمه بدنه کوثر را بررسی کنیم تا اگر قصد خرید این بیمه را دارید با آگاهی خرید خود را انجام دهید.

قیمت بیمه بدنه کوثر

در محاسبه قیمت بیمه بدنه کوثر عواملی مثل ویژگی‌های خودرو، پوشش‌ها و سطح تعهدات بیمه‌نامه و تخفیف‌های شرکت بیمه تأثیرگذار است. در ادامه هر کدام از این عوامل را بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های خودرو

یکی از عواملی که بر قیمت بیمه بدنه کوثر تأثیر می‌گذارد نوع و سال ساخت خودرو است؛ به همین دلیل نمی‌توانیم قیمت مشخصی را برای بیمه بدنه بیان کنیم چون قیمت این بیمه برای هر اتومبیل با توجه به ویژگی‌های آن تعیین می‌شود. ارزش خودرو نیز به طور مستقیم در محاسبه قیمت بیمه بدنه کوثر مؤثر است. هر چه ارزش اتومبیل بالاتر باشد قیمت بیمه هم بیشتر می‌شود اما توجه کنید که ارزش خودرو را به صورت دقیق به بیمه کوثر اعلام کنید؛ چون اگر ماشین خود را کمتر از قیمت واقعی آن بیمه کنید در روز حادثه خسارت کمتری دریافت می‌کنید.

پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه

بیمه بدنه دو دسته پوشش اصلی و اضافی دارد. اگر بیمه‌گزار پوشش‌های اضافی را انتخاب کند و یا سقف تعهد بیمه‌نامه را بالاتر ببرد باید حق بیمه بیشتری هم پرداخت کند. البته این موضوع به نفع بیمه‌گزار است چون برای خطرات بیشتری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد در واقع پرداخت اندکی حق بیمه اضافی به صرفه‌تر از پرداخت خسارت است.

آریاک سفر

تخفیف‌های بیمه بدنه

تخفیف‌های بیمه بدنه باعث کاهش حق بیمه می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید این بیمه را با قیمت کمتری بخرید بررسی تخفیف‌های شرکت بیمه به شما کمک می‌کند. بیمه کوثر هم تخفیف‌های مختلفی برای بیمه بدنه در نظر می‌گیرد که در ادامه هر یک را بررسی می‌کنیم.

پوشش‌های بیمه بدنه کوثر

پوشش‌های اصلی در حالت کلی و با خرید بیمه به بیمه‌گزار ارایه می‌شود. خسارت‌های ناشی از خطراتی مثل برخورد خودرو به یک جسم ثابت یا متحرک، سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و سرقت کلی خودرو همگی جزء مواردی هستند که با پوشش‌های اصلی بیمه بدنه کوثر جبران می‌شوند. بیمه‌گزار می‌تواند در صورت تمایل حق بیمه بیشتری پرداخت کند و هر یک از پوشش‌های اضافی بیمه‌نامه را درخواست دهد تا برای خطرات بیشتری تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. پوشش‌های اضافی بیمه بدنه کوثر شامل موارد زیر است:

  • پوشش پاشیدن رنگ، مواد شیمیایی و اسیدی روی بدنه خودرو
  • پوشش بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و …
  • پوشش سرقت جزئی
  • پوشش شکست شیشه
  • پوشش نوسانات قیمت خودرو
  • پوشش ایاب و ذهاب
  • پوشش ترانزیت

تخفیف‌های بیمه بدنه کوثر

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه در بیمه کوثر و سایر شرکت‌ها برای بیمه‌گزار در نظر گرفته می‌شود. اگر شما حداقل یک سال بیمه بدنه داشته باشید ولی دچار خسارت نشوید، این تخفیف برایتان لحاظ شده و می‌توانید بیمه را با قیمت کمتری بخرید. همچنین تخفیف خودروی صفر کیلومتر و تخفیف خرید نقدی نیز در همه شرکت‌ها برای بیمه‌گزار اعمال می‌شود.

اما بعضی از شرکت‌های بیمه، علاوه بر تخفیف‌های گفته‌شده، تخفیف‌های ویژه‌ای برای بیمه‌گزار در نظر می‌گیرند. برای مثال بیمه کوثر برای کسانی که بیمه بدنه را به صورت گروهی خریداری می‌کنند تخفیف توافقی یا گروهی اعمال می‌کند.

استعلام بیمه بدنه کوثر

همان‌طور که گفتیم قیمت و شرایط بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف فرق می‌کند؛ به همین دلیل بهتر است همیشه استعلام بیمه بدنه را انجام دهید و صرف ارزان بودن برای خرید خود تصمیم نگیرید. موقع خرید بیمه، بهتر است علاوه بر پوشش‌ها و سقف تعهدات آن‌ها به کیفیت پرداخت خسارت شرکت بیمه توجه کنید برای مثال اطلاعاتی در خصوص تعداد شعب پرداخت خسارت به دست آورید و ببینید که آیا شرکت بیمه مورد نظر شما سرویس ارزیاب خسارت سیار اتومبیل دارد یا خیر. دانستن همه این اطلاعات برای خرید بهترین بیمه بدنه به شما کمک می‌کند. اگر استعلام بیمه بدنه کوثر را انجام دهید متوجه می‌شوید این شرکت نزدیک به 80 مرکز پرداخت خسارت در کشور دارد. همچنین این شرکت امکان ارزیابی خسارت اتومبیل را به صورت سیار فراهم کرده است که به این وسیله کارشناس بیمه به محل حادثه می‌آید تا روند پرداخت خسارت سریع‌تر انجام شود.

خرید آنلاین بیمه بدنه کوثر

خرید آنلاین بیمه بدنه، بهترین راه برای دریافت استعلام و مقایسه قیمت است. بیمیتو (bimito.com) سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است که به شما کمک می‌کند با وارد کردن اطلاعاتی ساده و به راحتی پوشش‌های بیمه را با توجه به نیازتان انتخاب کنید و محاسبه بیمه بدنه را در لحظه انجام دهید. همچنین می‌توانید قیمت بیمه بدنه کوثر را با دیگر شرکت‌های بیمه مقایسه کنید و ببینید خرید از کدام شرکت بیمه به نفع شما است.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه کوثر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز