نمایشگاه کتاب آذرماه 99 برگزار می‌شود

نمایشگاه کتاب آذرماه و به صورت تلفیقی از امکانات حضوری وفضای مجازی برگزار می شود.
به گزارش کاماپرس، با توجه به اوج گیری کرونا و محدودیتهای جدیدی که از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا در باره تعطیلی سینماها و فضاهای فرهنگی گرفته شد،‌خیلی ها فکر می کردند نمایشگاه کتاب هم امسال برگزار نمی شود. اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد این نمایشگاه در آذرماه برگزار می شود.

عباس صالحی درباره رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور در ایام شیوع کرونا گفت:« به دنبال تعطیلی اجتماعات یا به حداقل رساندن آنها و با در نظر گرفتن این نکته که ویژگی اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در هر جامعه‌ای زیست اجتماعی این فعالیت‌ها است، حوزه فرهنگ و هنر آسیب‌های بسیاری شدیدی را در این ایام متحمل شد.

مقایسه آمار فروش شش ماه نخست سال ۹۹ با سال گذشته به‌خوبی بیانگیر میزبان خسارت‌های وارد شده به این حوزه است. به عنوان مثال در حوزه سینما در شش ماه نخست سال ۹۸، بیش از ۱۸۰ میلیارد فروش داشتیم و در شش ماه نخست سال ۹۹، این آمار به ۵ میلیارد تومان رسید. در حوزه هنرهای نمایشی نیز با حدود بیش از ۸۰ درصد کاهش اجرا همراه‌ بوده‌ایم. در حوزه موسیقی نیز شرایط به همین صورت بوده است. »

برگزاری نمایشگاه به صورت تلفیقی

آریاک سفر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب هم به ایسنا گفت:« در حوزه جشنواره‌ها دو قالب حضوری و آنلاین را در نظر داریم و تلاشمان این است تا آنجایی که می‌توانیم این دو فضا را با هم تلفیق کنیم؛ اتفاقی که در جشنواره‌های موسیقی جوان و کودک و نوجوان اصفهان و موسیقی نواحی و … شاهد آن بودیم. بر همین اساس با توجه به اینکه دوره تراکم جشنواره‌ها را در پیش داریم، به سمت ترکیب فضای حضوری و آنلاین حرکت می کنیم که تجربه جدیدی در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود و قطعا تجربه جدید و خوبی خواهد بود.

بنابراین تمام برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در سال ۹۸، در سال ۹۹ نیز برگزار می‌شود و حتی «نمایشگاه کتاب» که امکان برگزاری آن در اردیبهشت‌ماه فراهم نشد نیز در آذر ماه امسال برگزار می‌شود.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز