نقش پررنگ” برنامه شاد” در تعیین قیمت موبایل

آموزش  مجازی در ایران ، از طریق “برنامه شاد”  که به همین منظور طراحی و در اختیار معلمان و دانش‌آموزان  قرار داده شده است، صورت می‌گیرد. اما این راه‌کار پیامدهایی نیز برای بازار گوشی موبایل و تبلت داشته است.

به گزارش کاماپرس، آموزش مجازی به جای حضور در مدارس، یکی از راهکار‌هایی است که بسیاری از کشور‌های دنیا برای جلوگیری از ابتلای  دانش‌آموزان به کرونا در نظرگرفته‌اند.  در ایران اما این  راه حل با مشکلاتی روبروست. اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات برقرار شده و زیرساخت مهیا است اما والدین و معلمان درباره آموزش مجازی و ساز و کارش اطلاعات کافی ندارند. علاوه بر این یکی از مهم‌ترین موانع موجود در این زمینه دسترسی به تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر است. وسایلی که تهیه آن برای بسیاری از اقشار جامعه سخت و شاید غیر ممکن است. خصوصا اگر در خانه چند دانش‌آموز داشته باشند.

آموزش مجازی و گرانی تبلت

گزارشی از ایرنا نشان می‌دهد که با نگاهی به تفاوت قیمت گوشی های تلفن همراه طی  دو هفته اخیر متوجه می‌شویم گوشی همراه در این مدت با افزایش قیمت مجدد رو به رو شده است.  یکی از فروشندگان گوشی سامسونگ و آیفون،  در این باره می‌گوید: از دو هفته قبل گرانی گوشی همراه با افزایش قیمت آیفون آغاز شد و پس از آن واردکنندگان گوشی نیز قیمت‌ دیگر برندها را افزایش دادند.

این فروشنده بازار تلفن‌همراه درباره این‌که آیا شروع آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی توانسته قیمت‌ها را بیش از گذشته بالا ببرد، افزود: افزایش قیمت به واسطه این مساله تاثیر خود را روی قیمت تبلت‌ها گذاشته است. تبلت‌هایی که الان ارزان‌ترین نوع آن از یک برند شناخته شده، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

آریاک سفر

البته در این بین بازار تبلت‌های چینی که در بازار هنوز موجود هستند نیز داغ است. تبلت‌هایی که می‌توان با قیمت دو میلیون تومان آنها را خریداری کرد. البته کیفیت نرم افزاری و سخت افزاری این تبلت‌ها در اغلب مواقع برای آموزش کودکان و اینکه چندین ساعت در دسترس‌شان باشد مناسب نیست.

گوشی‌های تقلبی به جای اصل

علاوه بر قیمت بالای گوشی‌های تلفن همراه، تعدادی از فروشندگان اقدام به فروش گوشی‌های کپی می‌کنند. گوشی‌هایی که کیفیت خوبی ندارند و فردی که قبلا اصل گوشی را ندیده باشد، قطعا نمی‌تواند از ظاهر و جعبه تشخیص دهد، موبایل و یا تبلتی که به او فروخته‌اند اصل نیست. معمولا هم این کار را در شهرستان‌های کوچک و دورافتاده انجام می‌دهند، جایی که شاید کمتر کسی متوجه آن شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز