نقش میز تلویزیون در دکوراسیون داخلی + راهنمای خرید

میز تلویزیون یکی از عناصر مهم و کلیدی در چیدمان و دکوراسیون منزل است. میز تلویزیون معمولا در وسط سالن پذیرایی و در روبه‌روی مبل‌ها قرار گرفته و از این نظر بخش مهمی از نمای فضای داخلی منزل را به خود اختصاص می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به نقش میز تلویزیون در چیدمان منزل، خرید میز تلویزیون باید با دقت و با توجه به دکوراسیون و سایر لوازم موجود در خانه صورت بگیرد. از طرفی تولید و عرضه میز تلویزیون در طرح‌ها و مدل‌های متنوع، موجب سردرگمی مشتریان در هنگام خرید این محصول شده است. از این رو توجه به برخی نکات در هنگام خرید میز تلویزیون بسیار اهمیت دارد. کاماپرس در ادامه به بررسی نقش میز تلویزیون در دکوراسیون و ارائه راهنمای خرید آن می‌پردازد.

تاثیر تلویزیون در خانه‌های مدرن

تلویزیون در بیشتر خانه‌های ایرانی و در اکثر دکوراسیون‌ها در نقطه کانونی منزل قرار گرفته و از این نظر نخستین عنصری است که در بدو ورود به خانه به چشم می‌آید. از این رو میز تلویزیون تنها یک وسیله کارآمد در نگهداری تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری متصل به آن نبوده و به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو و بخشی از نمای منزل محسوب می‌شود. از این رو علی‌رغم قابلیت نصب تلویزیون به دیوار، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با خرید یک میز تلویزیون شیک، فضای چشمگیری در خانه خود ایجاد کنند.

انتخاب اشتباه میز تلویزیون و عدم هماهنگی آن با دکوراسیون در درازمدت آزاردهنده بوده و جلوه‌ای ناخوشایند به منزل شما می‌بخشد، از این رو توجه به برخی نکات برای انتخاب میز تلویزیون مناسب اهمیت دارد. این نکات در ادامه بررسی شده‌ است.

آریاک سفر

هماهنگی ابعاد میز تلویزیون و فضای منزل

نخستین نکته در انتخاب میز تلویزیون، تناسب ابعاد میز با فضا و متراژ منزل است. طبیعتا قرار دادن یک میز تلویزیون بزرگ و شلوغ در یک آپارتمان کوچک، باعث می‌شود فضای خانه شما کوچک و تنگ به نظر برسد. خرید یک میز تلویزیون متناسب با ابعاد فضای منزل و با ارتفاع مناسب، علاوه بر مرتب نشان دادن خانه، سبب جلوه و نمای بیشتر تلویزیون می‌شود.

هماهنگی دکوراسیون با سبک میز تلویزیون

انتخاب سبک میز تلویزیون و هماهنگی و تناسب آن با سبک چیدمان منزل، یک عنصر کلیدی و تعیین‌کننده در خرید میز تلویزیون است. سبک‌های متنوع میز تلویزیون در ادامه معرفی شده است؛

سبک نوستالژی

سبک نوستالژی یکی از سبک‌های پرطرفدار در خرید میز تلویزیون است که شباهت بسیاری به سبک رستیک دارد. میزهای سبک نوستالژی معمولا دارای مدل و رنگ‌های قدیمی بوده و گزینه مناسبی برای دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک است.

سبک کلاسیک

در طراحی میز تلویزیون سبک کلاسیک معمولا از چوب یا ام دی اف استفاده می‌شود. انواع کلاسیک میز تلویزیون در مدل‌های مختلف ساده و مینیمال و همچنین مدل‌های لوکس و مجلل با نقوش منبت‌کاری و قلم زنی موجود هستند. از این رو از این مدل برای هردو دکوراسیون مینیمال و کلاسیک می‌توان استفاده کرد.

سبک رُستیک

سبک رستیک در چندسال اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در طراحی این سبک میز تلویزیون غالبا از چوب به شکل تراش نخورده و پرداخت نشده استفاده می‌شود. استفاده از میزهای تلویزیون سبک روستایی و رستیک، سبب تداعی حس و عطر طبیعت و جنگل در فضای خانه می‌شود.

سبک مدرن

میزهای تلویزیون سبک مدرن معمولا از متریال‌های فایبرگلاس و ملامینه ساخته شده است. میزهای تلویزیون سبک مدرن در اشکال و رنگ‌های بسیار متفاوتی موجود هستند؛ برخی از این میزها قابلیت تا شدن و نصب بر روی دیوار را نیز دارند. میز تلویزیون مدرن گزینه مناسبی برای هماهنگی با دکوراسیون مدرن و مینیمال است.

هماهنگی رنگ میز تلویزیون با دکوراسیون

رنگ میز تلویزیون باید با سایر اجزای خانه و سبک دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد. بهترین شیوه برای انتخاب رنگ میز تلویزیون، انتخاب رنگ‌های مشابه، مکمل و حتی رنگ‌های متضاد با تم رنگی دکوراسیون داخلی است.

هماهنگی جنس میز تلویزیون با دکوراسیون

یکی از نکات مهم در چیدمان منزل، توجه به هماهنگی جنس میز تلویزیون با دکوراسیون داخلی خانه است. انواع میز تلویزیون در جنس‌های مختلفی از جمله میز چوبی، ام دی اف، شیشه‌ای، فلزی، یا ترکیبی از این موارد طراحی و عرضه شده است.

قبل از خرید میز تلویزیون به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید میز تلویزیون، علاوه بر هماهنگی ظاهر آن با دکوراسیون باید به برخی موارد دیگر نیز توجه کرد. از جمله این نکات می‌توان به استحکام و دوام متریال مورد استفاده در میز، قابلیت حمل و جابه‌جایی آسان، برخورداری از کشو و طبقه برای قرار دادن لوازم صوتی و تصویری و لوازم دکوراتیو، تعداد محظه‌های میز برای عبور کابل و غیره اشاره کرد.

خرید میز تلویزیون از مجموعه پاراپت پلاس

مجموعه پاراپت پلاس به شکل کاملا تخصصی در زمینه عرضه و فروش انواع لوازم خانگی از جمله میز تلویزیون با بهترین کیفیت و قیمتی مقرون به صرفه، فعالیت می‌کند. با خرید میز تلویزیون از فروشگاه آنلاین پاراپت پلاس، می‌توانید محصول موردنظر خود را از میان مجموعه کاملی از انواع میز تلویزیون در طرح‌ها و مدل‌های گوناگون انتخاب و خریداری کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پاراپت پلاس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز